HYUNDAI: Električna revolucija v NAJVEČJI TOVARNI avtomobilov NA SVETU

Korejski avtomobili bodo osvojili svet.Ju-yung Chung, ustanovitelj podjetja Hyundai, je to ponavljal kot mantro vse do svoje smrti leta 2001. Ostalo je zgodovina. Hyundai Motor Group se je uspelo povzpeti visoko na lestvici proizvajalcev avtomobilov – danes je na tretjem mestu – in s povečanjem proizvodnih zmogljivosti tovarne v Ulsanu namerava obvladati tudi prehod na elektromobilnost. Cilj? Od leta 2026 dalje izdelati do 200.000 električnih avtomobilov na leto in preizkusiti najsodobnejše proizvodne tehnologije.

Tovarna v tovarni

Tovarna v Ulsanu je že zdaj daleč največja na svetu, v njej pa so leta 2022 sestavili skupno 1,4 milijona avtomobilov. Za primerjavo: Volkswagen lahko v Wolfsburgu izdela največ 800.000 avtomobilov na leto. Tovarna za električne avtomobile bo zgrajena na površini 548.000 kvadratnih metrov. Temeljni kamen je bil položen ponedeljek, 13. novembra, v navzočnosti Euisun Chunga, izvršnega predsednika skupine Hyundai Motor Group, in Jaehoona Changa, predsednika in izvršnega direktorja družbe Hyundai Motor Company. Pridružila sta se jima župan in prvi namestnik ministra ministrstva za trgovino, industrijo in energijo Youngjin Jang.

Korejci so na slovesnosti gradnje tovarne za električne avtomobile prikazali nekaj zgodovinski primerkov svojih vozil – na fotografiji je Pony

Hyundai Hyper Casting hipoteza

Nova tovarna ne bo le povečala proizvodne zmogljivosti, temveč bo uvedla tudi nove proizvodne tehnologije, ki so ključne za zmanjšanje stroškov in s tem končne cene za kupca. Ob robu tiskovne konference niso navedli nobenih podrobnosti, vendar smo na vprašanje InsideEVs o tako imenovanem Hyper Casting postopku, pri katerem se sestavni deli karoserije zmanjšajo tako, da se iztisnejo z velikimi stiskalnicami, dobili naslednji odgovor: “Hyundai Motor namerava uporabiti inovativno proizvodno platformo, ki jo je razvil inovacijski center skupine Hyundai Motor Group v Singapurju (HMGICS), da bi zagotovil prihodnost tovarne ter dal prednost varnosti, udobju in učinkovitosti zaposlenih. Platforma vključuje pametne nadzorne sisteme, ki temeljijo na umetni inteligenci in delujejo na zahtevo, ter okolju prijazne in nizkoogljične gradbene metode za doseganje ogljične nevtralnosti in certifikata RE100.

Nova tovarna bo postavljena na površini 548.000 kvadratnih metrov.

Tiskovni predstavnik podjetja ni niti potrdil niti zanikal govoric, ki že več mesecev krožijo v korejskem strokovnem tisku, vendar kaže, da bo nova tehnologija, ki bo značilna za proizvodni proces, razvita interno, brez sodelovanja tretjih dobaviteljev, kot je italijanska IDRA, ki izdeluje Teslino slavno stiskalnico Giga Press. Prvi model, ki bo ugledal luč sveta v novi tovarni, bo zagotovo SUV Genesis, ki bo izdelan na novi platformi IMA (Integrated Modular Architecture) in bo predstavljen v prvem četrtletju leta 2026.

Pridih italijanskega sloga

Častni gost v tovarni v Ulsanu je bil tudi Giorgetto Giugiaro

Ob robu otvoritvene konference je bila zgodovina tovarne v Ulsanu obeležena z razstavo modelov, ki so pisali zgodovino podjetja. Od prvega avtomobila, izdelanega v tej tovarni po licenci Forda Caprija, do avtomobila, ki je spodbudil Južno Korejo, Ponyja. Zgodovina modela Pony je še posebej povezana z Italijo: prototip modela Pony Coupé je v 70. letih prejšnjega stoletja zasnoval Giorgetto Giugiaro, ki je bil eden od častnih gostov. Italijanski oblikovalec je v odgovoru na vprašanja novinarjev tudi potrdil, da je podjetje GFG Style nadaljevalo sodelovanje s Hyundaijem pri oblikovanju konceptnih avtomobilov.

3 milijone električnih avtomobilov

Korejci želijo do leta 2030 po vsem svetu izdelati 3 milijone električnih avtomobilov

Naložba v širitev tovarne v Ulsanu znaša 1,53 milijarde dolarjev in je del strategije za povečanje domače proizvodnje električnih avtomobilov s sedanjih 330.000 enot na 1,51 milijona do leta 2030, kar bo dopolnilo 3 milijone vozil BEV, sestavljenih v drugih 10 tovarnah po svetu. Ob upoštevanju vseh znamk (Hyundai, Kia in Genesis) bo na trgu predstavljenih približno 30 novih modelov na baterijski pogon, s čimer bo skupina Hyundai postala eden od treh najpomembnejših proizvajalcev električnih avtomobilov na svetu.

S širitvijo v Ulsanu so Korejci tudi uradno začeli osvajati trg električnih avtomobilov na simbolni lokaciji, kjer se je 29. decembra 1967 začela industrijska avantura. Danes se je avtomobilski svet spremenil, konkurenta sta Tesla in BYD, vendar so ambicije tega podjetja, ki uteleša sanje celotnega naroda, popolnoma enake kot pred petinpetdesetimi leti. Skratka, izpolnjeni so vsi pogoji, da se zgodovina ponovi.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO