in ,

Prenovljeni SUBARU Forester se zdi kot KRIŽANEC med RAV4 in EXPLORERJEM

Prenovljeni kompaktni SUV ima enake bokserske agregate in simetrični štirikolesni pogon. Nova oblika pa že deli mnenja na spletu.

SUV-ji so si dandanes tako podobni, da le redko kateri nov model radikalno razdeli mnenja. Toda Subaruju Forester za modelno leto 2025 je to zagotovo uspelo, potem ko je po spletu zaokrožila množica fotografij, na katerih je videti, da je preveč podoben vsaj enemu drugemu znanemu terenskemu vozilu.

Prenovljeni Forester, ki je bil danes predstavljen na avtomobilskem salonu v Los Angelesu, ni povsem nov, vendar bi vam lahko odpustili, če bi mislili, da je, saj ga je Subaru temeljito posodobil, kar je prineslo povsem novo zunanjo podobo in novo notranjost ter obljubo hibridnega pogona za naslednje leto. Iz stare karoserije v slogu BMW X1 z izrazitimi krivuljami in relativno nizko (za to panogo) masko motorja je nastala karoserija, ki je veliko bolj groba, mačistična in sodobna, vendar verjetno manj značajska.

V bočnem profilu ni težko opaziti podobnosti s Foresterjevim tekmecem Toyoto RAV4 s kvadratnimi loki in majhnim pregibom pri dnu stebrička D. Za to obstaja dober razlog: Toyota je lani prodala skoraj 400.000 vozil RAV in tako postala četrto najbolje prodajano vozilo v Ameriki, medtem ko je Forester zabeležil le 114.000 prodaj in se ni uvrstil niti med prvih 25.

Toda Forester je podoben drugemu SUV-ju, zaradi česar se ljudje dejansko pogovarjajo o njem. Novemu, bolj kvadratnemu sprednjemu delu sledi velika, pokončna maska hladilnika, ki jo obkroža par žarometov, ki se kot par kril širijo v obe smeri. Gre za skoraj povsem enako rešitev, kot jo je Ford uporabil pri starejši, peti generaciji Explorerja iz obdobja 2010-2019.

Notranjost je v celoti Subarujevo delo. Očitno gre za evolucijo tiste, ki jo poznamo, osrednja točka pa je zaslon na dotik s portretno postavitvijo, ki je vgrajen v armaturno ploščo med parom navpičnih odprtin za ogrevanje. Osnovni avtomobili dobijo 7,0-palčni zaslon, vendar bo zagotovo priljubljena tudi 11,6-palčna alternativa, ki je opremljena z brezžičnima Apple CarPlay in Android Auto.

Ljubitelji analognih številčnic bodo veseli, da je v armaturni plošči namesto popolnoma digitalnega zaslona par tradicionalnih številčnic, žal pa so se odpovedali priročnim vrtljivim številčnicam za upravljanje klimatske naprave, ki so običajno pod Subarujevim zaslonom na dotik. K sreči so gumbi za uravnavanje temperature in avdio naprave vsaj fizično vgrajeni v okvir zaslona.

Ker gre za prenovljen in ne povsem nov avtomobil, Forester ne prinaša pravih mehanskih presenečenj, vsaj dokler se leto po prihodu vozila z motorjem z notranjim izgorevanjem ne bo v ponudbo vključil hibridni model. Subarujevi prodajalci bodo ljubitelje električnih vozil še vedno usmerjali v smer Solterra, vendar si bo veliko privržencev znamke oddahnilo, da ima najnovejši Forester, čeprav je oblikovno povsem nov, še vedno enak 2,5-litrski bokserski motor in serijski štirikolesni pogon.

Moč se je dejansko zmanjšala za 2 KM na 183 KM, odhajajoči avtomobil pa je bil že na področju zmogljivosti videti šibek, saj je za doseganje hitrosti 100 km/h potreboval približno osem sekund. Toda navor se je malenkostno povečal, in sicer z 239 Nm na 241 Nm.

Subaru navaja 22-centimetrsko oddaljenost od tal, ki je enaka tisti, ki jo navaja za avtomobil letošnjega modelnega leta, vendar ima novi Forester prednost v 10 odstotkov trši konstrukciji podvozja in novem sistemu električnega servoojačevalnika, ki je podedovan iz športne limuzine WRX. Osnovna modela in modela Premium se zadovoljita s 17-palčnimi platišči, medtem ko ima Limited 18-palčna, prestižna razreda Sport in Touring pa sta opremljena z 19-palčnimi platišči, ki so v primeru modela Sport bronaste barve.

Galerija: Subaru Forester MY2025

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prenova PEUGEOTA E-Traveller, ki ima tudi novi KOKPIT

Ali ALFA ROMEO napoveduje električni TONALE?