in ,

Hyundai in Kia predstavljata INOVATIVNI pogonski sistem “UNI WHEEL”

Pri tej inovaciji iz Daljnega vzhoda se lahko os vrtenja premika glede na kolo.

Hyundai in Kia sta v Seulu predstavila inovativni pogon na kolesno pesto. Pogon je očitno namenjen predvsem namenskim vozilom (Purpose Built Vehicles – PBV), kar skupina verjetno razume kot nekaj podobnega kot vozila za prevoz potnikov. Vendar je sistem primeren tudi za običajne avtomobile in visokozmogljiva vozila, tako za električne avtomobile kot za motorje z notranjim izgorevanjem. Od tod tudi ime Universal Wheel Drive System ali na kratko Uni Wheel.

Novi sistem združuje obstoječe pogonske komponente in je zasnovan tako, da zagotavlja visoko učinkovitost, zmogljivost in vzdržljivost, ne da bi pri tem ogrožal udobje vožnje, trdijo korejski proizvajalci. Uni Wheel Drive naj bi omogočal tudi boljše pakiranje, kar obeta več prostora za baterijo ali potnike. Poenostavljen bo tudi razvoj vozil. Pri pogonu Uni Wheel Drive so glavne komponente pogona premeščene v prosti prostor v pestu kolesa. Pri motorjih z notranjim izgorevanjem se moč prenaša z motorja na kolesa prek menjalnika in pogonskih gredi. Pri električnih vozilih pa morajo biti kompaktni elektromotorji nameščeni blizu pogonskih koles; reduktor je nameščen neposredno v pesto kolesa. S tem se zmanjša dolžina pogonskih gredi.

Predstavitev inovativnega pogonskega sistema Uni Wheel

Uni Wheel uporablja posebno planetno zobniško zasnovo, ki kolesu omogoča premikanje navzgor in navzdol glede na pogonsko os. Koncept je najbolje razložen v priloženem videoposnetku. Pri običajnih pogonskih sistemih se učinkovitost in vzdržljivost med vožnjo po neravnih cestah poslabšata. Pri Uni Wheel pa se moč prenaša skoraj nespremenjeno, ne glede na premikanje kolesa, kar naj bi zagotavljalo visoko vzdržljivost in dobro udobje pri vožnji. V kombinaciji z zračnim vzmetenjem se lahko položaj karoserije na neravnih cestah izboljša, pri visokih hitrostih pa se lahko vozilo spusti. Z vgradnjo menjalnika v pesto kolesa visoko redukcijsko razmerje Uni Wheel zagotavlja velik navor na kolesu in tako omogoča kompaktnejši električni motor. Zaradi neodvisnega upravljanja do štirih učinkovitih električnih pogonskih enot sistem omogoča tudi optimizirano vektoriranje navora.

T.i. skateboard platforma, ki jo omogoča Uni Wheel, omogoča visoko stopnjo prilagodljivosti in razširljivosti za vozila PBV. To pomeni, da lahko glede na uporabo namestite različne tipe karoserij. Sistem deluje tudi pri zelo različnih velikostih koles – od 4 do 25 palcev ali več. Možni so tudi invalidski vozički in podobno. Ker je mogoče premikati središče vrtenja kolesa, je mogoče izdelati celo vozila, ki se lahko vzpenjajo po stopnicah. Hyundai je takšno vozilo predstavil že leta 2021. Podjetji Hyundai Motor in Kia sta v Južni Koreji, ZDA in Evropi registrirali osem patentov za Uni Wheel. Novi pogon je treba zdaj potrditi z različnimi preskusi in ga na podlagi rezultatov še naprej razvijati.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Lastniki Buggatijev pokazali svoje bogastvo na najbolj kričeči evropski turneji

Z baterijo iz OUR NEXT ENERGY lahko BMW iX prevozi skoraj 1.000 km