Ljudje si prihodnost navadno predstavljajo v precej rožnati luči. Tako jo tudi opisujejo. Zato načrti, ki jih vidimo v prefinjenih predstavitvah PowerPointa proizvajalcev avtomobilov, običajno vsebujejo pozitivne scenarije in velike cilje. To velja tudi za ambiciozne načrte za elektrifikacijo. Skoraj vsa podjetja želijo, da bi bili avtomobili, ki jih proizvajajo, v naslednjih 10 do 15 letih zeleni ali podnebju prijazni.
V skladu s temi načrti bomo v naslednjih letih na cestah videli veliko električnih avtomobilov. Nekateri proizvajalci si celo prizadevajo za popolno elektrifikacijo kot odgovor na vse večjo konkurenco s Kitajske in njenih velikih globalnih načrtov. Drugi se odločajo za električne avtomobile, ker zaradi vladnih predpisov in načrtov nimajo druge izbire.
Električna zasedba

Kdo v tej globalni električni tekmi zares napreduje? Medtem ko Tesla in BYD nedvomno vodita po prodajnih številkah, se njuni stari konkurenti iz Evrope, ZDA, Koreje, Japonske in Indije trudijo nadoknaditi zaostanek glede na svoj doseg. Vendar bi lahko bila Tesla izjema. Trenutna paleta izdelkov je nekoliko zastarela in še posebej omejena z le štirimi različnimi modeli: limuzinama Model 3 in Model S ter terencema Model Y in Model X. Medtem ko javnost še vedno čaka na predstavitev Cybertrucka, je v resnici Tesla eden od proizvajalcev avtomobilov z najmanjšo ponudbo električnih izdelkov. Dejansko kalifornijski proizvajalec ni niti med prvimi 20 proizvajalci avtomobilov z največjim naborom izdelkov za električne avtomobile.
Geely, eno največjih kitajskih avtomobilskih podjetij, vodi v svetovni konkurenci, saj bo imel od novembra 2023 na voljo največ električnih modelov. Ta proizvajalec, ki vključuje podjetja Volvo, Geely, Lynk & Co, Lotus, Livan, Proton, Polestar, Radar, Jidu, Farizon, Geometry in ZEEKR, trenutno po vsem svetu ponuja 25 različnih električnih vozil. Med njimi je 12 SUV-jev, 3 kombiji, 7 limuzin, 1 mestni avtomobil, 1 hatchback in 1 športni avtomobil. Platforma SEA (Sustainable Experience Architecture) je osnova vsaj 14 teh modelov. Tako je Geely zagotovo dober primer velike zavezanosti napovedanim načrtom za prihodnost.
Stellantis pred Volkswagnom

Zanimiv rezultat analize ponudbe električnih avtomobilov je tudi ta, da je Stellantis po ponudbi izdelkov pred skupino Volkswagen. Stellantis trenutno ponuja 20 različnih električnih modelov, Volkswagen pa 19. Italijansko-francosko-ameriško-nemški proizvajalec poskuša nadoknaditi zaostanek s ponudbo več vozil za širši krog kupcev. Kljub temu je večina Stellantisove ponudbe še vedno precej evropsko usmerjena in ni globalno privlačna: vsaj 16 teh modelov je namenjenih potrošnikom v Evropi.
Nasprotno pa VW s svojima pod-znamkama ID in e-tron stremi k bolj globalnemu pristopu. Znamka ponuja šest različnih električnih modelov, od katerih so trije na voljo v Evropi, na Kitajskem in v ZDA. Audijevih sedem modelov vključuje pet vozil, ki so na voljo po vsem svetu. Sledijo mu kitajski SAIC s 16 modeli, od katerih so številni že na voljo v Evropi in na razvijajočih se trgih, General Motors s 16 modeli, od katerih mnogi še niso bili predstavljeni na trgih, kitajski družbi Dongfeng in BYD s 15 oziroma 14 modeli ter Mercedes in BMW ter skupina Hyundai s po 11 modeli.
Drugi, kot so Renault, vsi japonski proizvajalci, Ford, Tata in Mahindra, so še daleč od uresničitve svojih odličnih predstavitev v PowerPointu.