in , ,

Toyotini mojstri zategujejo vijake na Centuryu 12-krat dlje kot na drugih avtomobilih

Med 1.500 zaposlenimi je bila skrbno izbrana ekipa samo 40 posameznikov, ki sestavljajo prestižni SUV Toyota Century.

Najnovejšo različico Toyotinega luksuznega modela Century trenutno izdelujejo v tovarni Tahara na Japonskem. Ta novi SUV, prvi, ki nosi oznako Century, skrbno ročno izdeluje predana ekipa 40 kvalificiranih delavcev, izbranih med 1.500 zaposlenimi. Da bi si zagotovili mesto na montažni liniji, so morali ti delavci uspešno opraviti strog tridelni izpit.

Hiroki Tanaka, eden od delavcev, ki je bil izbran v ekipo, je moral opraviti obvezni tečaj in uspešno opraviti certifikacijski izpit, da si je zagotovil mesto v ekipi. Izpit je bil sestavljen iz treh modulov: začetnega ocenjevanja osnovnih spretnosti, pisnega testa, ki je zajemal zgodovino modela Century, strukturo vozila in sorodne teme, ter praktičnega izpita, ki je pokazal spretnosti pri sestavljanju luksuzne serije.

“Pisni izpit je bil težji od praktičnega, saj je vseboval 200 vprašanj, vendar sem ga opravil tako, da sem prvič po študentskih letih močno posegel po knjigah,” je povedal za Toyota Times. “Naučil sem se veliko novih stvari, od zgodovine Toyote in modela Century do edinstvenih visokokakovostnih tehnik izdelave avtomobila. To je bila neprecenljiva izkušnja.”

Petintridesetletni delavec je pri Toyoti zaposlen od leta 2007. Kot diplomant Akademije za tehnična znanja in spretnosti pravi, da je bil navdušen, ko je takoj začel delati na liniji Land Cruiser, saj je bil to njegov sanjski avtomobil, delo pa mu je kmalu omogočilo, da si ga je lahko tudi sam kupil.

Njegove izkušnje pri sestavljanju šasij Land Cruiserjev so ga dobro pripravile na njegovo sedanje delo, pri katerem pritrjuje komponente vzmetenja na vozila Century. Njegovo delo je še posebej pomembno, saj se morebitne napake poznajo na preostalem delu vozila.

Pri Toyoti je natančnost vedno v središču pozornosti, pri luksuznem Centuryju pa je postala prava obsesija. Medtem ko avtomobilski proizvajalec pri svojih tipičnih vozilih dovoljuje 20-odstotno odstopanje navora od specifikacij, pri premium SUV-ju dovoljuje le 5-odstotno odstopanje.

“Na vseh montažnih linijah, razen na Centuryju, se vsaka matica ali vijak zategne v enem samem prehodu s pritrdilnim orodjem,” je dejal Tanaka. “Na montažni liniji Century pa zaradi strogih zahtev po natančnosti najprej ročno zategnemo s pomočjo pripravka, nato pa ponovno z orodjem za pritrjevanje, da se približamo ciljnemu navoru. Nazadnje uporabimo digitalni momentni ključ, katerega vrednosti navora se prenesejo v računalnike, pri čemer delamo ročno, da dobimo končno vrednost.”

Tanaka pravi, da je pravilno delovanje težje, kot se zdi. To še posebej velja pod vozilom, kjer so vrednosti navora običajno višje. Pravi, da mora pri vsakem delu, ki zahteva več kot približno 150 Nm navora, v zategovanje vložiti celo telo, kar otežuje natančne nastavitve.

To pomeni, da lahko za zategovanje večjih delov porabi tudi do minuto, kar je 12-krat več kot pet sekund, ki jih delavci potrebujejo za zategovanje matic in vijakov na drugih vozilih. To pomeni, da Toyota dnevno proizvede le tri primerke modela Century.

Na montažni liniji podjetja Century so izbrani delavci razdeljeni v enega od štirih specializiranih oddelkov: Trim, ki je odgovoren za upravljanje sestavnih delov, kot so armaturne plošče in strehe; Chassis, ki skrbi za vgradnjo motorja, vzmetenje in vgradnjo baterije PHEV; Final assembly, ki se ukvarja s sedeži, vrati in okni; Tuning/Fluids, ki nadzoruje naloge, kot so hladilna tekočina motorja in zavorni sistemi.

Rezultat je čudovito dokončan SUV, ki dokazuje, da so kljub vsej avtomatizaciji v sodobnih avtomobilskih tovarnah mojstri še vedno ključni pri izdelavi najboljših vozil.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Turška policija ima floto zaseženih zmogljivih avtomobilov, vrednih 3,5 milijona dolarjev

Več kot polovica novih vozil od leta 2020 je bila lansiranih z zamudo