Na Japonskem bo kmalu odbila zadnja ura za Mazdin srednji razred. Na domačem trgu bodo ukinili starajočo se šestico, katere proizvodnja se bo končala sredi aprila. Če pohitite, imate še vedno čas za naročilo. Od začetka prodaje na trgu pred 22 leti je bilo prodanih 226.437 enot modela Atenza alias 6.
Sedanja generacija limuzine in kombilimuzine serije 6 je na trgu od leta 2012, zato je že v letih. Vendar je test Mazde 6 kot posebnega modela ob 20. obletnici pokazal, da ima stari mojster še vedno veliko za ponuditi. Njen umik z japonskega trga sledi umiku modelne serije iz Združenih držav Amerike in Združenega kraljestva leta 2021 oziroma 2023. Enako razočaranje je, s čim namerava Mazda zapolniti vrzel, ki bo nastala po koncu serije 6 – namreč z ničemer. V jedrnatem sporočilu za javnost ob odhodu tega avtomobila z Japonske je navedeno, da bo to vlogo prevzel model CX iz serije SUV.
Tisti, ki imamo še vedno radi stare dobre limuzine in kombilimuzine, bi vsekakor želeli neposredno zamenjavo. Še posebej zato, ker je Mazda 3 premajhna in ni na voljo kot praktična kombilimuzina. A tako ni samo pri Mazdi; tudi Ford Mondeo, Opel Insignia in Renault Talisman so bili v Evropi pokopani brez neposrednega naslednika. Mazda je v začetku leta 2022 izključila naslednjo generacijo modela 6 na novi platformi s pogonom na zadnji kolesi. Vendar to ni ustavilo japonskih revij pri ugibanjih o morebitni četrti generaciji modela. Best Car je lani poročal, da si je podjetje po pozitivnem odzivu na modela CX-60 in CX-90 morda premislilo. Novinarji so šli celo tako daleč, da so trdili, da je seriji 6 na osnovi pogona RWD prižgana zelena luč za proizvodnjo.
Ali se bo priljubljena Mazda 6 poslovila tudi iz Evrope?
Vendar pa ton Mazdinega nedavnega sporočila za javnost kaže drugače. Ob tem je treba poudariti, da model 6 ni za vedno mrtev, saj ga bodo še naprej izdelovali v tovarnah zunaj Japonske. Ker pa bo proizvodnja v deželi vzhajajočega sonca prenehala, to pomeni, da bo vozilo verjetno ukinjeno na številnih mednarodnih trgih, kjer je bila na voljo različica, izdelana na Japonskem. Ali to pomeni tudi skorajšnji konec Mazde 6 v Evropi?