in , ,

Audi Q8 E-Tron Edition Dakar je luksuzni SUV s pridihom terenskih avantur

Spremenjeni e-tron 55 se zgleduje po pravem dirkalniku RS Q e-tron Dakar in ima širše blatnike, večjo oddaljenost od tal ter dva kompleta koles in pnevmatik.

Če še niste opazili, je terenska vožnja zelo trendovska. Po 25 letih, ko so nekateri SUV-ji postajali vse bolj podobni avtomobilom in dajali prednost voznim lastnostim na cesti, se vračajo v drugo smer in ponovno odkrivajo svoje korenine za vožnjo po blatu z dodajanjem robustnih pnevmatik, večjo oddaljenostjo od tal in različnimi oblikovnimi potezami, ki so povezane z divjino.

Najnovejši, ki se je pridružil temu trendu, je Audi, ki je tako ali tako prišel na stran SUV-jev veliko pozneje kot večina znamk, vendar ima izkušnje s terenskimi vozili zaradi reli podvigov svojega kultnega modela Audi Quattro iz zgodnjih osemdesetih let prejšnjega stoletja in nedavno tudi dirkalnika RS Q e-tron Dakar.

In prav duh sodobne peščene pošasti Audi usmerja s tem modelom Q8 e-tron edition Dakar, ki v Nemčiji stane približno 120.000 EUR. Temelji na dvomotornem modelu 55 e-tron brez športne različice in ne na modelu SQ8 s trojnim motorjem na vrhu ponudbe, ima enako moč 300 kW (408 KM) v pospeševalnem načinu kot serijski model in od nič do 100 km/h šprinta v 5,8 sekunde na standardnih cestnih gumah oziroma v 5,9 sekunde, če je opremljen s terensko gumo General Grabber AT3, ki jo prav tako dobavlja Audi, kar vozniku omogoča uporabo dveh kompletov koles.

Zaradi pnevmatik za vožnjo po cesti se zmanjša tudi doseg, saj znaša ta pri različici Dakar 487 km v primerjavi s 531 km pri standardni različici 55. Vendar so tudi videti odlično in dodajajo 31 mm dodatne oddaljenosti od tal, ki se začne pri 206 mm in se postopoma zmanjšuje z naraščanjem hitrosti.

Izboljšani so tudi vstopni (20 stopinj), izstopni (26) in prelomni (19) koti, prvi ocenjevalci pa so očitno navdušeni nad “lahkimi” terenskimi sposobnostmi. Vendar pa Edition Dakar še vedno ne dosega zmogljivosti nekaterih bolj verodostojnih tekmecev za plezanje po skalah, njegova skromna brodna globina 300 mm (12 palcev) pa pomeni, da lahko pozabite tudi na zabavo v ribnikih, rekah in potokih.

Kljub temu je Edition Dakar s širšim kolotekom in serijskim strešnim prtljažnikom ter zlasti z opcijskim grafičnim paketom, ki je omejen na 99 vozil, videti kot pravi terenski avtomobil. Pri Audiju pravijo, da ta izdaja Dakar utira pot resnejšemu SUV-ju, ki se lahko resnično kosa s terenskimi sposobnostmi tekmecev, kot je prihajajoči električni Land Rover Defender.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Alfa Romeo je z izboljšanjem kakovosti prepolovila stroške garancijskih popravil

Scion XD86D je štirivratni koncept, ki temelji na Toyoti GT86 Coupe