Popolnoma novi Porsche Macan je tu in prvič v zgodovini je popolnoma električen. Porsche je že izdeloval druge električne avtomobile, vendar je to prva modelna serija v njegovi liniji, ki je prešla z notranjega izgorevanja na električno baterijo.
Kot tak prihaja na trg v drugi polovici leta s številnimi edinstvenimi lastnostmi, ki naj bi ga naredile prav tako Porschejevega kot Macana z notranjim izgorevanjem. Imeli smo priložnost od Porscheja pridobiti nekaj informacij o tem, zakaj je ta avtomobil tako pomemben za podjetje.
Z oblikovnega vidika je novi Macan EV res videti zelo podobno kot preostali člani njegove družine. Seveda je nekoliko zrasel, saj zdaj stoji na Porschejevi arhitekturi Premium Platform Electric (PPE), ki si jo deli s podobno velikim Audijem Q6 e-Tron. Zdaj meri 4.786 mm ali 58 mm več kot Macan ICE. Poleg tega je 76,2 mm višji (167,1 cm) in 224 mm širši (215,1 cm).
Ima kupejevsko nagnjeno strešno linijo, ki se v nasprotju z modelom Cayenne Coupe močno spušča proti zadku, in široke blatnike, ki skrivajo njegovo osnovno električno zasnovo. “S povsem električnim Macanom predstavljamo prvega Porscheja, pri katerem iz uveljavljene identitete izdelka izhajamo iz električnega modela,” pravi Michael Mauer, podpredsednik Style Porsche. “Novi Macan je jasno prepoznaven po identiteti znamke kot del družine izdelkov Porsche.”
Vsak Macan EV je opremljen s pogonom na vsa štiri kolesa, ki ga zagotavlja električni motor na vsaki osi. Poganja jih 800-voltna baterija s 100 kWh, ki ima v primerjavi z modelom Taycan posodobljeno kemično sestavo in zasnovo. Vgrajen sistem za upravljanje akumulatorja omogoča polnjenje z enosmernim tokom do 270 kW. Če bi v realnem svetu našli polnilnico, ki bi lahko trajnostno oddajala takšno količino soka, bi lahko stanje napolnjenosti Macana EV z 10 na 80 odstotkov povečali v samo 21 minutah.
Sistem za upravljanje akumulatorja lahko 800-voltni akumulator obravnava kot par 400-voltnih akumulatorjev. Po Porschejevih besedah naj bi to pospešilo čas polnjenja na 400-voltnih polnilnih postajah. Tako Macan 4 kot Macan Turbo naj bi imela predviden doseg več kot 300 kilometrov, podatki EPA pa bodo objavljeni še letos. Baterija se lahko med zaviranjem do 0,5 gs polni z največjo močjo 240 kW. Zanimivo je, da ni načina vožnje z enim pedalom in da se avtomobil pri nizkih hitrostih ne bo sam ustavil.
Porsche v Macanu še bolj širi svoj tehnični paket kot v prejšnjih avtomobilih. Na voljo je na primer s trojico zaslonov na armaturni plošči. Na sredinskem mestu je 10,9-palčni informacijsko-zabavni sistem, druga enaka 10,9-palčna enota je na voljo pred sovoznikom, trojico pa dopolnjuje 12,6-palčni voznikov informacijski zaslon.
Voznikov informacijski zaslon je lahko opremljen tudi z razširjeno resničnostjo, čeprav gre za drugačno vrsto, kot jo uporabljajo nekatera druga vozila. Prikazuje navodila v sliki, ki se vozniku prikaže na razdalji 32,8 metra in ustreza velikosti 87-palčnega zaslona. Poleg tega je pričakovati, da bo del zaslona z razširjeno resničnostjo na koncu tudi integracija sistemov Android Auto in Apple CarPlay. Seveda je za tiste, ki imajo raje bolj tradicionalno armaturno ploščo, infozabavni sistem opremljen z minimalističnim načinom.
Hitrost je nekaj, kar je naravno povezano s Porschejem in električnimi vozili, in Macan temu trendu ne nasprotuje. Ob začetku prodaje bo na voljo v dveh različicah, Macan 4 in Macan Turbo, kasneje pa bodo dodane še druge. Osnovni Macan 4 ima 402 KM (300 kW) in 648 Nm navora ter pospeši od 0 do 100 km/h v 4,9 sekunde. Največjo hitrost doseže pri 219 km/h. Obe različici se lahko učinkovito spremenita v križanca s pogonom na zadnji kolesi, tako da se vsa moč prenese samo na zadnji kolesi.
Turbo je precej bolj športen. Premore 630 KM (470 kW) in 1.128 Nm navora. To je dovolj za največjo hitrost 259 km/h in čas od 0 do 100 km/h le 3,1 sekunde. Tako je, novi Macan Turbo je hitrejši (z mesta) od modela 911 GT3, ki ima 502 KM in enako hitrost doseže v 3,2 sekunde.
Porsche je sporočil, da bo naročila začel sprejemati takoj, dobave pa bodo predvidoma stekle poleti 2024. Vendar je treba omeniti, da so pri Porscheju povedali, da proizvodne zmogljivosti za modelno leto 2024 morda ne bodo zadostovale za zadovoljitev povpraševanja, čeprav natančnega števila niso navedli. Omenili pa so, da naj bi bila proizvodnja za leto 2025 precej večja.