Številka “597” morda zveni kot interno kodno ime športnega avtomobila Porsche iz preteklih let. Vendar se za temi tremi številkami skriva povsem drugačen koncept. Porsche Type 597 “Jagdwagen” (lovsko vozilo) je bil odziv podjetja na razpis Bundeswehra oziroma nemške vojske v fazi njenega ustanavljanja po letu 1955.
Model 597 je bil v petdesetih letih prejšnjega stoletja zasnovan kot Porschejev projekt za razpis Bundeswehra. Z vklopljivim pogonom na vsa kolesa in karoserijo v obliki kadi je bil kos skoraj vsakršnemu terenu – na kopnem in v vodi. Kljub temu je bilo izdelanih le 71 primerkov tega terenskega vozila.

Leta 1953 so Porschejevi razvijalci na podlagi razpisa, ki ga je pozneje objavila nemška vojska, začeli pripravljati terensko vozilo za vojsko. Zahteve so bile: hiter, okreten, majhne teže z največjim možnim koristnim tovorom, terenske zmogljivosti, varno upravljanje in enostavno vzdrževanje. Porsche je bil poleg podjetja Auto Union (DKW) in Borgwardovega hčerinskega podjetja Goliath eden od treh nemških proizvajalcev, ki so sodelovali v procesu.
Razvijalci so tip 597 opremili s prirejenim štirivaljnim motorjem Boxer iz modela Porsche 356, ki je bil nameščen zadaj. Avtomobil tako na cesti razvije 50 KM in kljub svojim terenskim zmogljivostim pokaže svojo vozno dinamiko: z največjo hitrostjo do 100 km/h je Porsche Type 597, ki tehta približno 870 kg, za vozilo oblike vedra (Nemci so ga poimenovali Kübelwagen) izjemno okreten. Nekateri zaradi vizualne podobnosti skušajo model 597 povezati s Volkswagnom Type 181 (“The Thing” v Združenih državah Amerike), vendar je VW prišel na trg šele veliko pozneje, v poznih šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Kljub temu je model 181 v nemških oboroženih silah naredil kariero kot “Kübel” (vedro).

Čeprav je bil Porsche že prej znan po svojih zmogljivih vozilih, sta bili pri modelu 597 pomembni predvsem okretnost in možnost vožnje zunaj utrjenih poti. Tehtal je le 870 kilogramov in imel poseben štiristopenjski ročni menjalnik s terensko prestavo. Ta je spominjal na superšportni avtomobil 959 s pogonom na vsa štiri kolesa iz osemdesetih let prejšnjega stoletja, ki je prav tako imel kratek “G“, “terensko prestavo”.
Boxer motor poganja zadnjo os prek sinhroniziranega štiristopenjskega menjalnika z dodatno terensko prestavo. Zaradi izbirnega pogona na sprednji kolesi je 3,60 metra dolg model 597 postal prvi avtomobil s pogonom na vsa štiri kolesa z imenom Porsche. V načinu štirikolesnega pogona se je avtomobil pri 1.000 vrtljajih na minuto vzpenjal po naklonih do 65 odstotkov. Jagdwagen je bil s svojo kompaktno karoserijo primeren tudi za uporabo na rekah, kjer ga je bilo mogoče vleči po vodi. Zgodnja različica vozila zato tudi ni imela vrat za dostop.

Že januarja 1955 so proizvajalci v Bonnu-Hangelarju predstavili prve prototipe, da bi vladi dokazali operativno primernost svojih vozil. Porsche Jagdwagen je naletel na veliko zanimanje in je bil v naslednjih mesecih predstavljen tudi na lokacijah britanskih in francoskih enot v Nemčiji. Na avtomobilskem salonu v Ženevi marca 1955 je bil strokovni javnosti predstavljen najnovejši Porschejev razvoj.
Preprost videz modela 597 skriva zapleteno tehnologijo. Porsche je avtomobil opremil z neodvisnim vzmetenjem, teleskopskimi amortizerji in izbirnim pogonom na vsa kolesa s pomočjo inovativne sklopke na sprednji osi. Zračno hlajeni motor je bil optimiziran tako, da je imela zanesljivost prednost pred največjo zmogljivostjo. Moč se je prenašala na sprednjo os prek diferenciala sprednje osi, ki je bil trdno povezan s karoserijo in povezan s kolesi prek nihajnih gredi.

Porsche je tip 597 “Jagdwagen” razvijal naslednjih nekaj let, dokler ni bil pripravljen za serijsko proizvodnjo: v različici s konca leta 1957 je imel avtomobil bolj nagnjen sprednji del in zdaj tudi štiri jeklena vrata. Kljub uspešnemu testiranju sta Goliath in Porsche smela nemški vojski, ki je bila uradno ustanovljena 12. novembra 1955, dostaviti le še 50 primerkov za testne vožnje. Zaradi finančnih razlogov in razlogov na trgu dela je glavno naročilo dobila družba Auto Union iz Ingolstadta z modelom F91 Munga. Porsche je projekt preklical. Porsche je izdelal skupno 71 primerkov. Po ocenah se je v teh letih ohranilo približno 50 primerkov, večina sedanjih lastnikov pa pripada verjetno najmanjšemu Porschejevemu klubu na svetu – Porsche Jagdwagen Registry e.V. Civilnih vozil je bilo le 49, preostalih 22 pa je bilo izdelanih po vojaških specifikacijah.
Ker so ta vozila danes zelo redka, je njihova vrednost močno narasla. Na dražbi v Montereyju pred nekaj leti je RM Sotheby’s prodal 597 v vojaški specifikaciji za visoko vsoto 665.000 dolarjev.
Čeprav je bil model 597 tehnično prvi avtomobil znamke Porsche s pogonom na vsa kolesa, je ustanovitelj podjetja Ferdinand Porsche že pol stoletja prej pripravljal vozilo s pogonom na vsa kolesa. Popolnoma električni Lohner-Porsche iz leta 1900 je imel motorje v pesto štirih koles in je bil tudi prvi osebni avtomobil s štirikolesnimi zavorami. Istega leta je bil kot prvi funkcionalni hibrid na svetu predstavljen model Semper Vivus (latinsko “večno živ”). Model Semper Vivus je bil zasnovan drugače. Imel je dva enovaljna motorja z notranjim izgorevanjem, ki sta delovala kot generatorja in poganjala motorje kolesnih pest in manjšo baterijo. Motorja z notranjim izgorevanjem sta delovala neodvisno drug od drugega in proizvajala 2,5 KM. Največji doseg je bil določen na 200 kilometrov, največja hitrost na 35 km/h, teža pa 1.700 kilogramov.








Leto pozneje je bil predstavljen serijski model Lohner-Porsche Mixte s 5,5-litrskim štirivaljnim motorjem Daimler z močjo 25 KM. Deloval je tudi kot generator, ki je z električno energijo oskrboval par motorjev v kolesnih pestih. V primerjavi z modelom Semper Vivus je bil zaradi manjše baterije približno 500 kilogramov lažji. Z motorji Daimler je bilo izdelanih le sedem avtomobilov, preden so od leta 1903 prešli na motorje Panhard & Levassor.