Ferrari z rekordno prodajo v letu 2023, 13.663 dobavljenih avtomobilov

Zaradi spektakularnega prestopa zvezdnika Formule 1 Lewisa Hamiltona iz Mercedesa v Ferrari, je kultna italijanska znamka trenutno na naslovnicah svetovnih medijev. Hkrati pa skoraj neopaženo ostane dejstvo, da si je oddelek za osebne avtomobile v zadnjem letu – recimo tako – prislužil zlati nos. In to nima opravka s Hamiltonovo odločitvijo, da se leta 2025 odpravi v Maranello.

Ferrari je leto 2023 zaključil s še enim rekordnim rezultatom: Prihodki od prodaje so se povečali na 5,970 milijarde evrov (+17,2 %), prilagojeni dobiček iz poslovanja (EBIT) na 1,617 milijarde evrov (+31,8 %), čisti dobiček pa je z 1,257 milijarde evrov (+34 %) presegel mejo ene milijarde evrov. Lani je bilo dobavljenih 13.663 vozil (+442 enot). V prihodnosti jih verjetno ne bo več, saj se govori o “magični meji” 15.000 avtomobilov na leto kot maksimumu. Kvaliteta namesto kvantitete. Kdor bo zdaj naročil novega Ferrarija Purosangue, bo moral biti potrpežljiv.

Ferrari Purosangue, kjer se od kupcev zahteva potrpežljivost

Leto 2023 je bilo zelo uspešno in v njem smo okrepili svojo blagovno znamko z vrsto mejnikov, ki se odražajo v naših finančnih rezultatih brez primere. Naš čisti dobiček je prvič presegel mejo ene milijarde evrov, saj se je povečal za 34 odstotkov, letna marža EBITDA pa se je povečala na 38,2 odstotka. Pred nami je zelo pomembno leto za izvajanje našega poslovnega načrta, ki se nadaljuje po skrbno začrtani poti. Rekordni rezultati v letu 2023, ambicije, ki jih imamo za leto 2024, in izjemna preglednost naše knjige naročil nam omogočajo, da z večjim zaupanjem gledamo na zgornjo mejo ciljev za leto 2026,” je komentiral generalni direktor Benedetto Vigna.

Marža EBIT, tj. dobičkonosnost industrijske osnovne dejavnosti, se je v avtomobilski industriji povečala za 300 bazičnih točk na neverjetnih 27,1 odstotka. Noben drug proizvajalec avtomobilov trenutno ni tako dobičkonosen. V različnih tabelah, ki povzemajo gospodarsko uspešnost Ferrarija, se v obliki odstotnih sprememb pojavljata le dva negativna znaka. Prvi se nanaša na prodajo motorjev (-18 %), kar je rezultat, ki je predvsem posledica upada dobav za Maserati, katerega pogodba se izteče konec leta 2023. Drugi minus se nanaša na prodajo na celinski Kitajski, v Hongkongu in na Tajvanu, ki se je zmanjšala za 4 % na 1.490 enot, predvsem zaradi močnega upada v zadnjem četrtletju leta: 118 vozil manj (-25 %). V drugih regijah pa se je število dobav povečalo: V regiji EMEA (Evropa, Bližnji vzhod/Afrika) se je dobava povečala za 1,8 %, v Severni in Južni Ameriki za 10,6 %, v preostalih državah APAC (Azija-Pacifik) pa je ostala praktično nespremenjena.

Ferrari Roma Spider

V izjavi je navedeno, da so se med letom število dobav povečale zaradi modela Purosangue, ki se je v drugi polovici leta pospešil, ter zaradi povečanja števila dobav modelov 296 in SF90. Prve dobave modela Roma Spider so se začele v četrtem četrtletju. Med letom so bile končane dobave modelov F8, življenjski cikel modela Portofino M pa se je bližal koncu. Povečala se je tudi dobava posebnih serij, na čelu z družino 812 Competizione. Dodeljevanje modela Daytona SP3 se je nadaljevalo po načrtih. Portfelj izdelkov za leto 2023 je obsegal enajst modelov z motorji z notranjim izgorevanjem in štiri modele s hibridnimi motorji, ki so predstavljali 56 % oziroma 44 % vseh dobav.

Bogata nagrada za zaposlene – vsak bo prejel 13.500 evrov!

Napoved za leto 2024, tj. napoved za tekoče leto, ki upošteva ocenjene pozitivne in negativne dejavnike v računovodskih izkazih, kaže neto prodajo v višini več kot 6,4 milijarde EUR in maržo EBIT v višini še vedno več kot 27 %.Knjiga naročil pokriva leto 2025 in nas navdaja z zaupanjem v prihodnost, vendar moramo ostati z nogami na tleh, da nadaljujemo z rastjo v zgornjem delu načrta in utrdimo odstotne marže, ki naj bi se proti koncu našega industrijskega načrta še povečale,” je Vigna pojasnil v konferenčnem klicu z analitiki in napovedal, da bi lahko bonus za vsakega zaposlenega letos dosegel približno 13.500 EUR.

Generalnemu direktorju Ferrarija Benedettu Vigni se ob teh rezultatih in številkah lahko zares le smeji. Nasmeh na obrazu bodo imeli tudi zaposleni, ki bodo dobili po 13.500 evrov!

Vigna se je osredotočila na pričakovano rast prodaje v sektorju življenjskega sloga in na napredek, dosežen na področju podnebne nevtralnosti. V zvezi z dejavnostmi personalizacije je generalni direktor Maranella pojasnil filozofijo “različni Ferrariji za različne trenutke, različni Ferrariji za različne Ferrariste“. Vigna je dodal: “E-stavbo bomo odprli junija, natanko dve leti po zadnjem dnevu kapitalskih trgov. Z uvedbo treh novih modelov bomo še dodatno obogatili ponudbo športnih izdelkov.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO