Porsche naj bi se še letos odločil o novem superšportnem avtomobilu

Porsche je leta 2023 praznoval svojo 75. obletnico z modelom Mission X, ki je okno v prihodnost električnega superšportnega avtomobila. Od takrat o tem zmogljivem konceptu ni bilo veliko novic, vendar se je direktor podjetja zdaj lotil pomanjkanja poročanja. Po besedah Oliverja Blumea bo letos sprejeta odločitev o tem, ali bo avtomobil šel v proizvodnjo.

Možnosti za to so velike, saj je Porschejev šef za avstralsko revijo CarSales povedal, da so bili odzivi po premieri modela Mission X junija lani “zelo pozitivni“. 55-letni direktor je dejal: “To je za nas velika motivacija za izdelavo avtomobila.” Če bo odobren, bo to po modelih 959, Carrera GT in 918 Spyder šele četrti vodilni superšportni avtomobil iz Zuffenhausna. Porsche še vedno skriva tehnične podatke spektakularnega koncepta.

Porsche naj bi se o novem superšportnem električnem avtomobilu odločil še letos

Znano je le, da je bil Mission X dolg približno 4,5 metra, širok 2 metra, visok manj kot 1,2 metra in je imel medosno razdaljo 2,73 metra. Stal je na kolesih različnih velikosti (20-palčnih spredaj in 21-palčnih zadaj), baterijski sklop pa je bil nameščen za sedeži. Ko je bil koncept predstavljen, naj bi imel superšportni avtomobil razmerje med močjo in maso vsaj 1 KM na kilogram.

Porsche je tudi navedel, da so vrednosti pritiska višje od vrednosti modela 911 GT3 RS (992), ki pri 200 km/h ustvari 409 kg skupnega pritiska, pri 285 km/h pa 860 kg. Mission X je bil prav tako sposoben napolniti baterijo približno dvakrat hitreje kot Taycan Turbo S. Vendar pa je bilo to še preden se je zmogljivost polnjenja električne limuzine z zadnjim faceliftom povečala z 270 kW na 320 kW. Štirivratni električni avtomobil lahko zdaj baterijo od 10 do 80 odstotkov napolni v 18 minutah. Mission X s svojo 900-voltno arhitekturo bi tekmoval z modelom Rimac Nevera, ki je zasnovan za polnjenje z močjo 500 kW. Lotus Evija je zasnovan za 350 kW.

Ali bodo študije preko koncepta Mission X kmalu postale realnost?

Skoraj leto dni po premieri je moč modela Mission X še vedno skrivnost. Več poročil navaja, da ima približno 1.500 KM, drugi pa menijo, da je moč bližje 1.700 KM, če ne celo več. Prav tako ni jasno, koliko motorjev bo imel, čeprav predvidevamo, da bosta vsaj dva – po eden za vsako os. Nevera in Evija imata celo konfiguracijo s štirimi motorji. Ne glede na ceno bodo zbiratelji povpraševali po tem avtomobilu. Če bo odobren, bo proizvodnja verjetno omejena in ne bi bili presenečeni, če bodo vse enote prodane še pred uradnim debijem. Če bo letos dobil zeleno luč, bodo prve dobave kupcem najverjetneje šele leta 2026.

Zaenkrat je še prezgodaj, da bi lahko rekli, koliko jih bo izdelanih, a spomnimo se, da je bil model 918 Spyder omejen na 918 primerkov, medtem ko je bila serija predhodnega modela Carrera GT omejena na 1.270 primerkov. Model 959 je bil še redkejši, saj je bilo izdelanih le 292 naročniških avtomobilov.

Porsche Mission X

 

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO