Mercedes-Benz B 55: Unikat s 5,5-litrskim V8 motorjem!

Dobro, v podnaslovu je navedeno “upokojenska gugalnica“. Toda prvi Mercedes razreda B modelne serije 245 ima veliko prednosti, če zanemarimo njegovo podobo upokojenca. Veliko 245 razredov B, ki so bili izdani leta 2005, je še danes, dobrih 13 let po koncu proizvodnje, mogoče videti na cestah. Samo leta 2007 je bilo registriranih več kot 50.000 novih vozil!

Soliden (in prav zaradi svoje podobe) pogosto poceni rabljen avtomobil, ki je v dolžini 4,27 metra ponujal veliko prostora in udobno sedenje. Razred B je od takratnega razreda A podedoval koncept sendviča. Prtljažnik je bil lahko prostoren do 2.245 litrov. Vendar pa občutljive strešne žaluzije in brezstopenjski menjalnik Autotronic nista bila priporočljiva. Na strani motorjev so bili večinoma prisotni blagi motorji B 150/160/170 z močjo med 95 in 116 KM. Največji je bil B 200 Turbo s 193 KM. Toda Mercedes je lahko delal tudi povsem drugače, kar smo odkrili, ko smo iskali fotografije prvega razreda B. Nenadoma se pojavi B 55. Oprostite? To zveni bolj kot AMG. In to za precej nešporten avtomobil.

Tale Mercedes za “upokojence” je imel pod pokrovom V8 motor s 388 KM

Mercedes v Veliki Britaniji je v začetku leta 2010 predstavil model B 55: razred B z motorjem V8 in pogonom na zadnji kolesi – kot športni avtomobil. In brez priponke “AMG“, saj Affalterbach s projektom ni imel ničesar skupnega. Avtomobil z oznako B 55 je nastal v Mercedesovi tovarni v Rastattu na predlog vodje tovarne Petra Wespa. Ta je svojim zaposlenim naročil, naj na podlagi razreda B izdelajo nenavadno vozilo. Andreas Würz, odgovoren za tehnično usposabljanje vajencev, je vzel v roke zložljivo merilo, izmeril razred B in prišel do presenetljive ugotovitve: v njem bi moral biti nameščen motor V8. Skupaj s kolegom Matthiasom Riegerjem je okoli sebe zbral ekipo dvanajstih pripravnikov iz drugega in tretjega letnika usposabljanja ter sestavil specifikacije.

Koncept notranjosti razreda B naj bi ostal nespremenjen, pri zunanjosti pa so bile načrtovane le manjše spremembe. Notranjost naj bi bila prilagojena povečani moči. Konec koncev naj bi bil rezultat primeren za vsakodnevno uporabo. Začetna točka je bil B 200 CDI, ki je bil tako ali tako namenjen za učenje. Würz je za novi motor našel 5,5-litrski V8 s 388 KM in 530 Nm navora. Gre za isti motor z naravnim vdihom, imenovan M 273 KE 55, ki je bil v tistih letih uporabljen v modelih E 500 in S 500. Vgrajen je bil v razred B skupaj s sedem-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

Izpušni sistem je bil izdelan iz različnih rezervnih delov in opremljen z dvojno izpušno cevjo, ki zagotavlja značilen zvok. Nato so se lotili predelave pogona na sprednji kolesni par na pogon na zadnji kolesni par. Izkazalo se je, da bi bila zadnja os starejšega razreda E iz serije W 210 dobra geometrijska rešitev. S pomočjo pomožnega okvirja je bil del vgrajen v razred B. Zavore so bile prevzete iz modela C 32 AMG: Spredaj je bil okrepljeni družinski avtomobil opremljen z zračnimi diski dimenzij 345 x 34 milimetrov, zadaj pa z zračnimi diski dimenzij 300 x 30 milimetrov. Spredaj so bila platišča AMG 8,5 x 18 in pnevmatike 235/40 ZR 18 Y. Zadnja os je bila opremljena s platišči 9 x 18 in pnevmatikami 255/35 ZR 18 Y.

V notranjosti je B 55 dobil obloge iz alkantare na stebričkih A, B in C ter na stropu, dodani pa so bili tudi sedeži iz usnja in alkantare. Na koncu so v lakirnici avtomobilu dali belo obleko s temno masko hladilnika in temno zatemnjenimi žarometi. Projektna skupina je še posebej ponosna, da je B 55 s svojimi 1620 kilogrami le približno 180 kilogramov težji od prvotnega modela. To naj bi mu po besedah vodje ekipe Würza omogočilo sprint do 100 km/h v manj kot šestih sekundah. Težko je verjeti, kaj vse bi se lahko v skromnem razredu B znašlo na področju pogonskih sistemov: na voljo je bil tudi s pogonom na zemeljski plin ter prototipi s pogonskimi celicami in projektom “E-Cell Plus” z elektromotorjem in podaljševalnikom dosega.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO