Elon Musk trdi, da novi Tesla Roadster doseže 100 km/h v manj kot sekundi

16. novembra 2017 je Tesla predstavila drugo generacijo Roadsterja. Če se pomaknemo naprej, do 28. februarja 2024, električnega športnega avtomobila še vedno ni bilo na sporedu. A če verjamemo Teslinemu vodji Elonu Musku, je čakanja skoraj konec. Kontroverzni izvršni direktor se je oglasil na svoji družbeni platformi X (prej Twitter) in spregovoril o dolgo pričakovanem zmogljivem električnem avtomobilu.

Če je v avtomobilski industriji kakšen vodilni delavec, ki ve, kako se oglašuje izdelek, je to zagotovo Musk. Za oglaševanje novega Roadsterja je podal nekaj precej drznih izjav: “Nikoli več ne bo takšnega avtomobila, če mu sploh lahko rečemo avtomobil.” Prvi mož podjetja Tesla je dodal še: “Mislim, da ima možnost postati najbolj osupljiva predstavitev izdelka vseh časov.”

Elon Musk:

Najverjetneje bo avtomobil dosegel hitrost 100 km/h v manj kot eni sekundi.

Teslino vodstvo je omenilo, da je zasnova dokončana in da bomo proizvodni model lahko videli proti koncu leta. Cilj je, da bi se dobava kupcem začela nekje leta 2025, a ker poznamo modus operandi podjetja, nikoli ne moremo biti preveč prepričani.

Glede na to, da je od premiere koncepta Roadster minilo približno šest let in pol, je čas, da ponovno pregledamo tehnične specifikacije, ki jih je obljubila Tesla. Sprva je bilo navedeno, da bo dosegel hitrost 100 km/h v 1,9 sekunde, od 0 do 100 km/h v 4,2 sekunde, četrt milje pa v 8,8 sekunde. Štirisedežni stroj s pogonom na vsa štiri kolesa obljublja, da bo presegel hitrost 250 km/h in z enim polnjenjem prevozil 1.000 kilometrov.

Nova generacija modela Tesla Roadster naj bi imel odstranljivo stekleno streho, ki bi jo bilo mogoče spraviti v prtljažnik, ko je ne bi uporabljali. V stari objavi na Twitterju, ki jo je Musk objavil junija 2018, je govoril o možnosti družbe SpaceX z “10 majhnimi raketnimi pogoni, ki so brezhibno razporejeni okoli avtomobila. Ti raketni motorji dramatično izboljšajo pospeševanje, najvišjo hitrost, zaviranje in zavijanje. Morda bodo Tesli celo omogočili letenje.” Maja 2021 je Musk trdil, da bo avtomobil od 0 do 100 km/h pospešil v neverjetnih 1,1 sekunde.

Ker to ni bilo dovolj noro, Musk zdaj pravi, da bo to storil v manj kot 1 sekundi. Glede te trditve smo precej skeptični. Nori McMurtry Speirling lahko to z Avonovimi gladkimi pnevmatikami naredi v 1,4 sekunde in sploh ni dovoljen za vožnjo po cesti, medtem ko bo Roadster imel registrsko tablico. Spéirling tudi ne tehta prav veliko, saj tehta vsega 997 kilogramov, kar je zagotovo veliko manj od tega, kar bo tehtal veliko večji Roadster.

Kot je pri Muskovih obljubah običajno, te objave jemljite s pregovornim ščepcem soli. Verjeli bomo, ko jih bomo videli. Tudi prvotne tehnične specifikacije, objavljene novembra 2017, bi bile več kot dovolj.

Pred napovedanim razkritjem konec leta 2024 bo Tesla z veseljem sprejemala rezervacije po 50.000 dolarjev. Če se ni spremenila, se cena Roadsterja giblje od 200.000 do 250.000 dolarjev. To ni poceni, vendar je v primerjavi z Rimacom Nevera, ki stane več kot 2 milijona dolarjev in nima zadnjih sedežev, niti se ne spremeni v kabria, precej ugodna cena. McMurtry Spéirling, ki smo ga že omenili, stane približno milijon dolarjev.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO