in , ,

Mercedes-Benz Marco Polo praznuje 40. obletnico

Od “Bremenskega transporterja” iz leta 1984 do razreda V iz leta 2015 in naprej …

Ko govorimo o zgodovini avtodoma ali kompaktnega avtodoma, se spomnimo na nekaj imen. Eno od teh imen je že 40 let Marco Polo. Sprva je temeljil na modelu “Bremer Transporter“, od leta 2015 pa kot Marco Polo razreda V. Ob tej obletnici smo se ozrli nazaj … in v prihodnost.

Prvi Marco Polo je bil v osemdesetih letih prejšnjega stoletja eden od kompaktnih avtodomov, ki je postavil standarde v tem segmentu. Zaznamovali so ga impozanten pokrov motorja, Bahama bež barva in bež-rjava notranjost. Ker so osnovno vozilo T1 sprva izdelovali v Bremnu, se ga je prijel vzdevek “Bremenski transporter“. Z višino 2,97 metra je bil prvi Marco Polo impozanten. Leta 1988 je sledila prenova, vendar je koncept Marco Polo ostal nespremenjen od prve generacije. Še vedno je vključeval strešno ležišče, kombinirano sedežno klop zadaj, vrtljive sedeže za voznika in sovoznika spredaj, kuhinjsko nišo z umivalnikom, štedilnikom in hladilnikom ter module omar in predalov.

Z zmanjšanjem višine na manj kot dva metra in uvedbo zložljive strehe je druga generacija vozila Marco Polo, ki temelji na kombiju Vito, leta 1996 postala bistveno bolj prijazna do garaže. Hkrati je morala potniška kabina postati bolj funkcionalna. Kombinacija sedeža in postelje na zadnjem sedežu je nameščena na tirnem sistemu in jo je mogoče premikati. Omare so opremljene z roletami. Miza se lahko pospravi v pokrov drsnih vrat, prost dostop do zadnjega dela pa je omogočila nožna parkirna zavora. Tudi tu je sledila prenova. Leta 1999 je bilo tako daleč.

Leta 2003 je tretja generacija modela Marco Polo, ki je temeljila na modelu Viano, prinesla nadaljnji napredek na področju funkcionalnosti. Novosti so bile električno pomična zložljiva streha, strešna postelja s točkovno elastičnimi vzmetnimi elementi in sedežna klop z električno pomičnimi nasloni in zračnimi blazinami v sedežnih oporah za boljšo bočno oporo. Prenova naj bi bila nato izvedena leta 2010.

Od leta 2015 je Marco Polo predstavljen v sedanji obliki na osnovi razreda V. Četrta generacija postavlja nove standarde na področju estetike in udobja. Poudarki vključujejo talne obloge v slogu jahte, ambientalno notranjo osvetlitev LED ter velik izbor visokokakovostnih dekorativnih in oblazinjenih elementov. S prenovo leta 2019 in poznejšimi posodobitvami, je Marco Polo ponudil tudi več tehnologije, vključno z multimedijskim sistemom MBUX in sistemom za upravljanje avtodomov MBAC (Mercedes-Benz Advanced Control), ki vozilo spremeni v pametni dom. Najnovejša različica razreda V Marco Polo je bila predstavljena poleti 2023 in letos praznuje tržno premiero.

Od lanskega leta je družini vozil Marco Polo dodan modul za kampiranje za Citan Tourer in razred T. Modul je nameščen v prtljažniku vozila in je pritrjen s pritrdilnimi očesi. Sestavljen je iz standardne postelje za dve osebi in opcijskega kuhinjskega bloka s pomivalnim koritom in štedilnikom na plinsko plastenko. Na zahtevo je mogoče vgraditi tudi hladilno skrinjo. Dodatna oprema vključuje dodatni akumulator, posteljni paket z zatemnitvenimi elementi in prezračevalnimi rešetkami z mrežami proti komarjem za okna in okenske žepe ter taborniško mizo s stoli.

Ena od ključnih tem za prihodnost vozila Marco Polo je elektromobilnost. Korak v električno prihodnost bo nova platforma VAN.EA, ki je modularna in razširljiva ter bo uvedena leta 2026. S tem se bo elektrificirala in razširila tudi ponudba avtodomov. Na podlagi platforme VAN.EA bo Mercedes-Benz v prihodnosti ponujal popolnoma električne avtodome srednje in velike velikosti.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dacia Sandero Cabrio bi bil cenovno ugoden užitek brez strehe

Škoda napoveduje nov električni SUV po imenu Elroq, ki ga bodo predstavili 15. marca