in ,

Dacia vam proda nov avtomobil brez zaslona na sredini

In pri tem ni edini avtomobilski proizvajalec, ki to počne. Kar nekaj jih namreč v teh infotainment zaslonih vidi varnostno tveganje.

Pretirana odvisnost oziroma zanašanje na zaslone v avtomobilu je postalo nevarno za varnost. Pogosto odvrnemo pogled s ceste, da bi brskali po podmenijih in dostopali do pogosto uporabljene funkcije. To je resnična težava, na katero je pred kratkim opozoril EuroNCAP. Od leta 2026 bo neodvisna evropska varnostna organizacija proizvajalce avtomobilov kaznovala tako, da bo znižala varnostno oceno vozila, ki ne bo imelo fizičnega nadzora za določene funkcije.

Ta odločitev nas je spodbudila k razmišljanju: ali še vedno obstajajo avtomobili brez monitorja na sredini? S tem mislimo na to, da sploh nimajo zaslona. Obstaja nekaj avtomobilov z zasloni brez dotika, obkroženimi z gumbi, vendar se želimo osredotočiti na notranjosti avtomobilov, ki so povsem brez osrednjega zaslona. Odgovor mora biti “da”. Dacia vam bo na primer prodala Sandero, Logan, Jogger ali Duster brez osrednjega zaslona, če boste izbrali najcenejšo različico. Vendar lahko glasbo ali navigacijo upravljate iz pilotske kabine prek aplikacije Dacia. V novem Dusterju (naša naslovna fotografija) je v “krokodilji zaklopki” shranjen pametni telefon, katerega kabel (za razliko od na primer Sandera) vodi do priključka USB.

Dacia Duster Essential

Sandero, Logan in Jogger so nekoliko starejši, Duster pa je povsem nov avtomobil, ki je bil na trgu šele pred kratkim. V vse več evropskih državah so konfiguratorji že pripravljeni in prikazujejo čudovito špartansko notranjost osnovne različice. Renaultov nizkocenovni oddelek ni edino podjetje, ki to počne, saj je tudi Fiat za svojo najcenejšo Pando pripravil osnovni model brez zaslona. Življenjski cikel tega ljubkega mestnega avtomobila, ki je od leta 2011 v tretji generaciji, je bil nedavno podaljšan do leta 2026 s posebnim modelom Pandina. Druga znamka Stellantisa, Citroën, je pred kratkim predstavila model ë-C3, ki je v osnovni različici za 19.990 evrov na voljo tudi brez zaslona.

Pred nekaj meseci so iz proizvodnje umaknili model VW Up, ki je bil prav tako na voljo v osnovni različici brez sredinskega zaslona. Vendar pa so lahko lastniki nanj priključili pametni telefon in ga spremenili v odstranljiv informacijsko-zabavni sistem. Dacia ponuja enako funkcijo za vozila, naročena brez zaslona na dotik. Imenuje se Media Control in služi kot “zaslon, ki ga izvlečete iz žepa“. In tako deluje:

Na ta seznam lahko dodamo še Toyoto GR86 / Subaru BRZ na Japonskem ter eksotične avtomobile, kot sta Bugatti in Ferrari. Brez zaslona so tudi nekatera gospodarska vozila, kot sta Peugeot Partner prve generacije in Citroën Berlingo. Da, ti kombiji se še vedno prodajajo na nekaterih trgih, čeprav so jih začeli prodajati leta 1999. To pomeni, da zlasti precej stari novi kombiji nimajo zaslonov, saj prvotno niso bili zasnovani zanje. Ker smo že omenili VW: Zaradi pomanjkanja mikročipov je bilo podjetje prisiljeno od leta 2021 v Braziliji prodajati crossover Nivus in hatchback Fox brez osrednjega zaslona. To je bilo še posebej nenavadno za model Nivus, saj je imel popolnoma digitalno armaturno ploščo, vendar brez zaslona na dotik. V nedavni preteklosti je VW v Braziliji prodajal najcenejšo različico avtomobila brez zaslona na sredini armaturne plošče.

Seveda se vsi strinjamo, da je notranjost avtomobila brez zaslona leta 2024 zastarela. Toda če se odpoveste informacijsko-zabavnemu sistemu, boste dobili nekaj boljšega – gumbe in gumbe. Stari načini upravljanja so bolj funkcionalni, ne glede na to, kaj trženjska ekipa avtomobilskega proizvajalca pravi o izjemnosti zaslonov na dotik. Strokovnjaki avtomobilskega proizvajalca ne bodo nikoli uradno priznali, da je ceneje uporabljati iste zaslone v celotni paleti vozil kot razvijati ločene možnosti informacijsko-zabavne opreme. Čeprav popolnega kompromisa ni, se nekateri proizvajalci avtomobilov, kot je Hyundai, trudijo ustreči obema svetovoma. Nedavno prenovljeni Tucson ohranja dva zaslona, vendar ima več gumbov kot prej. Poleg tega je južnokorejska znamka izrazila svojo dolgoročno zavezanost fizičnemu upravljanju, saj trde gumbe med vožnjo lažje uporablja.

Avtomobili brez zaslona na sredini

V prenovljenem Golfu ter novih različicah Tiguana in Passata je VW ponovno uporabil prave gumbe na volanu, saj je bila rešitev na dotik deležna ostrih kritik. Žal se upravljanje na dotik še vedno uporablja za klimatsko napravo. BMW na to gleda drugače, saj je že odpravil krmilnik iDrive v novih različicah modelov X1 in X2 ter v seriji 2 Active Tourer. V modelih serije 1 in serije 2 Gran Coupe bo osrednji vrtljivi gumb ukinjen letos, ko bodo na trg prišli modeli naslednje generacije. Kot da to ne bi bilo dovolj, tudi električna vozila naslednje generacije na platformi Neue Klasse ne bodo več imela vrtljivega gumba.  

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Škoda Epiq: Prvi pogled na brata VW ID.2

Mercedes-Benz 500 K Special Roadster (W 29): Rdeča lepotica