Taycan Turbo GT je s svojo premiero postal najmočnejše serijsko vozilo v zgodovini Porscheja. In to brez valjev pod motornim pokrovom. Novi model je električna limuzina z impresivno močjo in navorom. Oboje je več kot dovolj, da je na dirkališču Nürburgring postavil rekord kroga v svojem razredu.
Vse to na škodo modela Tesla Model S Plaid, prejšnjega električnega kralja Zelenega pekla. Kot najbolj divja inkarnacija paradnega konja Elona Muska Plaid ne skopari s kilovati in njutonmetri. Zato je čas za primerjavo golih številk obeh modelov.
Oblika in dimenzije
Na prvi pogled je Porsche Taycan Turbo GT zlahka zamenjati z njegovimi manj očitnimi sorodniki. Razen če stojite pred različico Weissach, ki jo krasi privlačno krilce. Sicer pa so tu aerodinamični elementi iz ogljikovih vlaken, 21-palčna kovana platišča, ki skrivajo karbonsko-keramični zavorni sistem, serijski žarometi Matrix LED in druge spremembe, ki nekoliko spremenijo videz limuzine.
Tesla Model S Plaid pa se skorajda igra igro skrivalnic. Vozi brez vidnih aerodinamičnih dodatkov in zdi se, da želi voziti inkognito. Plaid je težko prepoznati. Profil majhnega zadnjega krilca iz ogljikovih vlaken je pravzaprav edini element, ki razkrije, da ne gre za model S kot vsi drugi.
Model | Dolžina | Širina | Višina | Med.razdalja |
Porsche Taycan Turbo GT | 4,96 m | 1,96 m | 1,39 m | 2,90 m |
Tesla Model S Plaid | 5,02 m | 1,98 m | 1,43 m | 2,96 m |
Notranjost
Tako kot pri zunanjosti se tudi v notranjosti Porscheja Taycan Turbo GT vse spremeni. Odvisno od tega, katero različico izberete. Če se odločite za “običajno” različico, so na voljo športni sedeži, vidna ogljikova vlakna in drugi športni detajli, ki ne motijo klasičnega dekorja preostale ponudbe Taycana. Če se odločite za paket Weissach, zadnji sedeži izginejo – zaradi zmanjšanja teže -, prav tako klasična ura na armaturni plošči in talne preproge. Taycan na dieti.
Tesla Model S Plaid nadaljuje svoje inkognito delo v notranjosti. Minimalno opremo dopolnjujejo vstavki iz ogljikovih vlaken na sredinskem predoru. Ostalo je podobno kot pri klasičnem modelu z dvema motorjema. Vključno z možnostjo naročila volanskega obroča z jarmom, ki je na vrhu odrezan. Ali pa ga pustite takšnega, kot je. Eleganten, a ne tako udoben.
Model | Armaturka | Infotainment | Prtljažnik |
Porsche Taycan Turbo GT | 16,8″ | 10,9″ | 407 L – 1.237 87 L (Frunk) |
Tesla Model S Plaid | 10,25″ | 17,0″ | 745 – 1.645 L 150 L (Frunk) |
Pogoni
Kako postavljate rekorde kroga na dirkališčih Nürburgring in Laguna Seca? Preprosto: s 1.108 KM in 1.340 Nm navora. To so specifikacije obeh motorjev (enega na os) Porscheja Taycan Turbo GT, ki od 0 do 100 km/h pospeši v 2,3 sekunde v običajni različici in v 2,2 sekunde s paketom Weissach, od 0 do 200 km/h pa v 6,6 oziroma 6,4 sekunde. Največja hitrost je 295 km/h v prvem primeru in 305 km/h v drugem. Vendar je treba pojasniti: največja moč je dosežena le ob vklopu načina Attack, ki je na voljo največ 10 sekund in zato izkoristi vsa vlakna pogonskega sklopa, pri čemer je bil zadnji motor nadgrajen z novimi 900-amperskimi pretvorniki. Baterija ima zmogljivost 98 kWh in naj bi omogočala doseg 555 kilometrov. Tudi polnjenje je zelo hitro, z največjo močjo 320 kW.
Model S Plaid ima na cesti 1.020 KM in 1.423 Nm navora ter na papirju doseže sprint od 0 do 100 km/h v samo 2,1 sekunde. Največja hitrost je 322 km/h. Za razliko od svojega konkurenta ameriška super limuzina ne uporablja dveh, temveč tri elektromotorje (enega spredaj in dva zadaj) s karbonsko prevlečenimi rotorji. Toda tudi v tem primeru obstaja “trik“: če želite sprostiti vso divjino Plaida, potrebujete paket Track, ki vključuje izboljšan zavorni sistem, 20-palčna platišča in pnevmatike Goodyear Supercar 3R. V nasprotnem primeru se morate zadovoljiti z največjo hitrostjo 282 km/h. Baterija ima zmogljivost 100 kWh in obljublja doseg do 600 kilometrov. Na polnilni postaji lahko doseže 250 kW.
Model | Zmogljivost | Navor | Baterija/Doseg | 0-100 km/h | Max. hitrost |
Porsche Taycan Turbo GT | 1.108 KM | 1.340 Nm | 98 kWh/555 km | 2,3″ 2,2″ (Weissach) | 295 km/h 305 km/h (Weissach) |
Tesla Model S Kariert | 1.020 KM | 1.423 Nm | 100 kWh/600 km | 2,1″ | 282 km/h 322 km/h (Track-Paket) |
Cene
Cenik za Porsche Taycan Turbo GT se začne pri 240.000 evrih. Z ali brez paketa Weissach. Če nato brskate po obsežnem seznamu dodatne opreme, lahko v tega porscheja zlahka potopite še dodatnih 40.000 evrov. Za to ceno, ki se začne pri 109.990 evrih, bi zlahka kupili 2,5 Tesle Model S Plaid. Za 21-palčna platišča je treba doplačati 4.900 evrov. Cena celotnega paketa Track trenutno ni na voljo. Edina informacija, ki je na voljo, je, da je hitrost 322 km/h mogoče doseči le z nadgradnjo strojne opreme.