in , ,

Mazda je svojo SUV-jevsko admiralsko ladjo po imenu CX-80 predstavila 18. aprila

Pogone, vključno z velikim dizelskim motorjem, že poznamo iz petsedežnega modela CX-60.

Mazda CX-60 niti dve leti ni bila uradni paradni konj japonske znamke v Evropi. Zakaj? Velikega SUV-ja je z najvišjega mesta v modelnem programu že izpodrinilo še večje vozilo. In medtem ko marketinški oddelek govori o tem, da je “plemenita trdnost” zdaj postala “graciozna trdnost”, toplo pozdravljamo novo Mazdo CX-80.

CX-80 temelji na tehnologiji modela CX-60 in v veliki meri povzema tudi njegovo zasnovo. Vendar pa so dimenzije in proporci spremenjeni tako, da je model prostornejši za tretjo vrsto sedežev.

Na izbiro sta dva pogonska sistema: priključni hibrid z električnim dosegom 60 km in 3,3-litrski vrstni šestvaljni dizelski motor z 254 KM. Vizualno se od spredaj ne razlikuje od modela CX-60. Sprednji del je še vedno masiven, prevladuje pa velika rešetka hladilnika, ki se ob strani združuje v žaromete s polnimi LED-lučmi. Maska motorja je dolga, kabina pa se zdi, da počiva na zadnji osi, kar poudarja arhitekturo z motorjem spredaj in pogonom zadaj, pa čeprav je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom.

V primerjavi z modelom CX-60 pa je novi CX-80 v celoti daljši za 25 centimetrov, višji za 24 milimetrov in ima 25 centimetrov daljšo medosno razdaljo. Bo velikost zabavna tudi brez krmiljenja vseh koles? To bo pokazala prva testna vožnja v prihodnosti. Za zdaj pa je na voljo več številk za primerjavo.

ModelDolžinaŠirinaVišinaMedosna razdalja
Mazda CX-604745 mm1.890 mm1.670 mm2.870 mm
Mazda CX-804.995 mm1.890 mm1.710 mm3.120 mm

Podaljšano potniško kabino je mogoče prepoznati s strani. Kolesa s premerom do 20 palcev se zdijo skoraj majhna glede na impresivno celostno podobo avtomobila, medtem ko je zadek z zadnjimi lučmi LED videti bolj tradicionalen. Ena od prepoznavnih značilnosti zadaj? Manjkajo izpušne cevi. Očitno se oblikovalcem niso zdele dovolj “graciozne”. Po drugi strani pa je nova barva karoserije “Melting Copper” vsekakor graciozna.

Oprema je prvovrstna – z dvema velikima 12-palčnima zaslonoma za instrumente in infozabavni sistem. Sistem je bil posodobljen in je združljiv s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto, ob internetni povezavi pa tudi z Amazon Alexa.

Poleg tega so na voljo vsi sistemi za pomoč vozniku najnovejše generacije in vrsta uporabnih funkcij, kot je sistem 360-stopinjske kamere, ki ima vgrajeno tudi funkcijo “trail” z načinom povečave, ki podpira uporabo vlečne kljuke. Mimogrede, priklopiti je mogoče 2,5 tone težak priklopnik.

Mazda CX-80 bo ob začetku prodaje na trgu na voljo z dvema različnima vrstama pogona: s priključnim hibridom ali šestvaljnim blagim hibridnim dizelskim motorjem. Oba sta serijsko povezana s pogonom na vsa kolesa in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom.


PHEV ima 2,5-valjni bencinski motor s štirimi valji, ki je kombiniran z električnim motorjem z močjo 129 kW. Skupna moč znaša 327 KM, največji navor pa 500 Nm. Od 0 do 100 km/h lahko pospeši v 6,8 sekunde in doseže največjo hitrost 195 km/h. Litij-ionska baterija s kapaciteto 17,8 kWh zagotavlja električni doseg 60 km po ciklu WLTP, proizvajalec pa navaja kombinirano porabo goriva 1,6 l/100 km. Za primerjavo: CX-60 prevozi 3 km dlje in porabi 0,1 litra manj. Pošteno.

Dizelski motor je znani 3,3-litrski blag hibridni vrstni šestvaljnik z 254 KM in 550 Nm navora. Vozne zmogljivosti so dobre, saj zmore sprint od 0 do 100 km/h v 8,4 sekunde in doseže največjo hitrost 219 km/h. V tem pogledu je novi paradni konj enakovreden staremu. Vendar naj bi bila poraba goriva za približno 0,5 l/100 km višja.

Mazda ponuja novo Mazdo CX-80 v petih linijah opreme Exlusive-Line, Homura, Takumi, Homura Plus in Takumi Plus. Tako kot pri drugih modelih tudi pri osnovnem modelu ni na voljo linije Prime Line. V vseh različicah ima Mazda CX-80 sedem sedežev, pri čemer so trije sedeži v drugi vrsti serijski.

Cene nove Mazde CX-80 se trenutno začnejo pri 55.350 evrih za različico e-Skyactiv PHEV Exclusive-Line. Dodatna cena v primerjavi z Mazdo CX-60, ki je primerljiva glede opreme in pogonskega sistema, tako znaša 4.500 evrov.

Mimogrede, proizvajalec še ni objavil cene za dizelski model. Če pa je razlika PHEV med modeloma 60 in 80 enaka kot pri dizelskem modelu, govorimo o vstopni ceni 59.050 evrov.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

VW Passat Pro: Nova generacija je na voljo tudi kot limuzina

Študija: Kitajska avtomobilska podjetja prejemajo več milijard subvencij