Mike Brewer iz serije Wheeler Dealers prodaja svoj redki Porsche 912E

Mike Brewer je v času, ko je bil poklicni prodajalec avtomobilov, preden je zaslovel na televiziji, popravil in prodal veliko avtomobilov, še več pa jih je prodal v oddaji Wheeler Dealers. Zdaj pa nam ponuja priložnost, da kupimo redkega Porscheja iz njegove osebne zbirke.

Avtomobil je Porsche 912E, neverjetno kratkotrajna kombinacija karoserije 911 in štirivaljnega motorja, ki je bila na voljo sredi sedemdesetih let prejšnjega stoletja, da bi zapolnila luknjo, ki je nastala po koncu prodaje modela 914 s sredinsko nameščenim motorjem leta 1976. Spredaj gnani, vodno hlajeni model 924 je bil pripravljen za začetek prodaje, vendar bi bil v prodajnih salonih šele leta 1977, zato se je Porsche poslužil zamisli, ki jo je opustil osem let prej.

Porsche je med letoma 1965 in 1969 že ponujal štirivaljni model 911 z oznako 912, pri čemer je 1,6-litrski bokserski štirivaljnik starega modela 356 vgradil v novo šestvaljno ohišje modela 911. Rezultat z 90 KM ni bil tako hiter kot 911 (od 0 do 100 km/h v 11-12 sekundah), vendar je bil lažji, lepo uravnotežen in cenovno dostopnejši.

Model 912E iz leta 1976 ni imel pravega Porschejevega motorja, čeprav je bil uglašen s strani Porscheja. To je bil Volkswagnov štirivaljnik iz modela Type 4, povečan z 1,7 na 2,0 litra in opremljen z Boschovim vbrizgavanjem goriva, zaradi česar je dobil oznako “E” – einspritz je nemška beseda za vbrizgavanje. Moč je bila skoraj enaka kot pri prvotnem modelu 912E, in sicer 86 KM (87 KM), kljub teži večjih odbijačev pa je bila tudi zmogljivost enaka.

Brewer pravi, da ni iskal modela 912E, na avtomobil pa je naletel med snemanjem oddaje o nakupu vozila De Soto v Severni Karolini. Kljub ročno pobarvani karoseriji v rumeni barvi ga je zaradi cene – 10.000 dolarjev (6.000 funtov) – preprosto moral kupiti in kmalu je bil 912E poslan nazaj v Združeno kraljestvo.

Tam so ga razstavili, ugotovili, da je konstrukcijsko brezhiben, ga prebarvali v originalno modro barvo Enamel Blue in opremili s kompletom črnih 16-palčnih platišč Fuchs. Pred kratkim so mu osvežili motor, kombinacija opravljenih del in skokovitega povečanja vrednosti klasičnih porschejev v zadnjih nekaj letih pa pomeni, da ni več na območju ugodnih ponudb.

Brewer prek dražbene hiše Iconic Auctioneers upa, da bo iztržil 40.000-50.000 funtov, kar pomeni, da je njegov 912E veliko bolj dostopen kot vizualno enak 911 podobnega letnika in v podobnem stanju ali 912 iz 60. let (ki je v Evropi vreden več kot v ZDA). Vsekakor je redkost v Združenem kraljestvu, kjer kot nov ni bil nikoli na voljo.

Vendar je to precej nišna ponudba – predstavljamo si, da bi večina ljudi za isti denar raje vzela nekoliko bolj obrabljen šestvaljni, zračno hlajeni 911 ali morda izbrala sodobno klasiko, kot je npr. 996 Turbo. Kaj bi kupili vi?

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO