Ameriška vlada zvišuje carine na kitajske električne avtomobile na 100 %

Ameriški predsednik Joe Biden je v torek drastično zvišal carine na številne uvožene kitajske izdelke. Med temi izdelki so električni avtomobili in baterije za električne avtomobile. Ukrep na splošno velja za poskus, da bi si zagotovil boljši izhodiščni položaj v ameriški volilni kampanji proti Donaldu Trumpu. Kitajska je napovedala protiukrepe za zaščito svojih interesov, poroča agencija Reuters. Carine za električne avtomobile se bodo zvišale s 25 na 100 odstotkov, carine za baterije električnih avtomobilov pa s 7,5 na 25 odstotkov. Od leta 2025/2026 bodo uvedene tudi 25-odstotne carine za trajne magnete, anodni material grafit in druge surovine za baterije.

Bela hiša je to utemeljila z „nesprejemljivimi tveganji“ za gospodarsko varnost ZDA. Kitajska preplavlja svet s poceni blagom. To je vstopalo na trg, ker je Kitajska kljub obstoječim presežnim zmogljivostim še naprej vlagala v prizadete sektorje. Vplivni sindikat United Auto Workers je ukrepe pohvalil. Carine bi zagotovile, da bo „prehod na električna vozila pravičen“. Po navedbah Bele hiše so ukrepi ciljno usmerjeni in usklajeni z bližnjimi zavezniki. Kljub nizki brezposelnosti in dobri gospodarski rasti volivci Bidnovo gospodarsko politiko ocenjujejo slabše kot Trumpovo. Analitiki so že vnaprej opozarjali, da bo trgovinska vojna s Kitajsko podražila električne avtomobile in škodila Bidnovim podnebnim ciljem.

ZDA je carine za kitajske električne avtomobile zvišala na 100%

Lani so ZDA iz Kitajske uvozile za 427 milijard dolarjev blaga, izvozile pa le za 148 milijard. Ta trgovinski primanjkljaj je v ZDA vse bolj kritiziran. Vendar pa novi ukrepi vplivajo le na uvoz v vrednosti 18 milijard dolarjev. Analitiki pravijo, da se v ZDA trenutno prodaja le nekaj električnih avtomobilov, izdelanih na Kitajskem. Neposreden vpliv na cene avtomobilov bi bil zato minimalen. Vendar pa bi carine na magnete in materiale za baterije, načrtovane za leti 2025 in 2026, lahko vplivale na več vozil.

Ameriški proizvajalci avtomobilov so leta 2021 na Kitajsko izvozili približno 155.000 vozil v vrednosti 6,3 milijarde dolarjev, medtem ko je od tam v ZDA prišlo le približno 64.000 vozil v vrednosti 1,5 milijarde dolarjev. Večina kitajskega uvoza prav tako pripada ameriškim blagovnim znamkam, zlasti znamki Buick. Biden želi povečati delež električnih avtomobilov na celotnem ameriškem avtomobilskem trgu z lanskih 8 odstotkov na 56 odstotkov leta 2032. To naj bi dosegli z omejitvami emisij voznega parka in davčnimi olajšavami za kupce. Vendar to izključuje avtomobile, ki vsebujejo preveč delov iz Kitajske. Brez poceni baterij in materialov za baterije iz Kitajske bi bili električni avtomobili predragi za kupce v ZDA, pravijo proizvajalci avtomobilov.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO