Na trgu še ni veliko električnih kombilimuzin. Na primer, Opel Astra Sports Tourer Electric (od 43.490 evrov) je na voljo v spodnjem delu ponudbe, Porsche Taycan Sport Turismo (od 92.100 evrov) pa v zgornjem delu. Novi BMW i5 Touring in VW ID.7 Tourer spadata v zlato sredino. Primerjamo oba modela.
BMW kot izpeljanka serije 5 nedvomno sodi v višji srednji razred, kamor VW uvršča tudi ID.7. Vsaj po velikosti spada tja: S 4,96 metra je VW ID.7 Tourer le 10 cm krajši od BMW i5 Touring. Prostornina prtljažnika je na enaki ravni: VW ponuja od 605 do 1.714 litrov, BMW pa od 570 do 1.700 litrov. Vendar pa je vlečna zmogljivost (zavirana, 12-odstotna) 1.500 kilogramov pri BMW opazno večja kot pri VW (1.000 kg).


Za VW ID.7 Touring je trenutno na voljo le pogon na zadnji kolesi z močjo 210 kW. BMW-jev osnovni model z 250 kW pogonom na zadnji kolesni par je dobra izbira. Tukaj je primerjava podatkov (kot vedno so bistveno boljše vrednosti označene v krepkem tisku):
BMW i5 eDrive40 Touring | VW ID.7 Pro Tourer | |
Pogon | RWD 250 kW, 430 Nm | RWD 210 kW, 545 Nm |
0-100 km/h / Najv. hitrost | 6,1 Sek. / 193 km/h | 6,6 Sek. / 180 km/h |
WLTP-Poraba elektrike | 16,5-19,3 kWh | 14,5 kWh |
Baterija | 81 kWh neto | 77 kWh neto |
WLTP-Doseg | 483-560 km | 607 km |
Max. zmog. polnj. AC/DC | 11 (opcijsko 22 kW)/205 kW | 11/175 kW |
DC-čas polnjenja | 30 min (10-80%) | 28 min (10-80%) |
DC-hitrost polnjenja | 1,9 kWh/min | 1,9 kWh/min |
Osnovna cena | 72.200 € | 51.225 € (z VW-okoljsko premijo) |
BMW i5 Touring






Boljše vozne lastnosti BMW-ja se izravnajo z manjšo porabo energije in daljšim dosegom VW-ja. Glede obnašanja pri hitrem polnjenju sta oba na enaki ravni, če za merilo vzamemo hitrost polnjenja z enosmernim tokom v kWh na minuto, ki smo jo izračunali mi. Po podatkih bi nedvomno dali prednost VW, saj je za več kot 20.000 EUR cenejši. Pri tem smo upoštevali popust v višini 3.570 EUR, ki ga VW ponuja do konca junija.
Zaslonska oprema je v obeh avtomobilih primerljiva. BMW ima 12,3-palčni instrumentni zaslon in 14,9-palčni zaslon na dotik, ki skupaj tvorita ukrivljeni zaslon. VW ima 15-palčni zaslon na dotik; poleg tega je na voljo le majhen instrumentni zaslon, standardno pa je na voljo head-up zaslon. Morda pa je BMW drugače bolje opremljen? Ker sta obe vozili že nastavljivi, ju lahko primerjamo tudi tukaj. Oba avtomobila imata 19-palčna aluminijasta platišča in žaromete LED ter dvobarvno samodejno klimatsko napravo in ogrevane sedeže v serijski opremi. Sicer pa so med njima očitne razlike.


BMW ponuja tudi zadnje zračno vzmetenje z izravnavo obremenitve, „samodejno upravljanje prtljažnih vrat“ (predvidoma električno in senzorsko), prilagodljivo osvetlitev (npr. osvetlitev ovinka, osvetlitev avtoceste itd.), toplotno črpalko, navigacijski sistem in vzvratno kamero ter naslonjala zadnjih sedežev, ki se zložijo v razmerju 40:20:40.
Opcijski paketi vključujejo „Comfort Access“ (samodejno odklepanje, ko se približate s ključem ali mobilnim telefonom v žepu) in „Travel & Comfort System“ (držalo za pametni telefon ali obešalnik za plašče in zložljiva mizica na naslonjalih prednjih sedežev) za 1.150 EUR. Na voljo je tudi inovacijski paket za 2.100 evrov. Vključuje predvsem head-up zaslon in parkirnega asistenta Plus (parkirni asistent, sistem prostorskega vida in sistem za zaviranje v sili). Na voljo so tudi posamezni dodatki, kot so ogrevanje volana (300 evrov), 22 kW vgrajeni polnilnik (1.200 evrov), steklena streha (1.630 evrov) in priključek za prikolico (1.200 evrov).


Avtomatske dolge luči, sistem za vstop brez ključa, kamera za vzvratno vožnjo, strešni nosilci in mreža za pregrado prtljažnega prostora so pri VW serijska oprema. Serijski asistenčni sistemi vključujejo prilagodljivi tempomat ACC, opozorilnik za zapustitev voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov, parkirni zvočni signal in druge. Ogrevanje volana in satelitsko navigacijo je mogoče aktivirati naknadno s posodobitvijo OTA, čeprav stroški niso prikazani v konfiguratorju. Naslonjala zadnjih sedežev je mogoče zložiti le v razmerju 40:60, torej ne v treh delih kot pri BMW. Dodatna oprema po želji vključuje toplotno črpalko (990 evrov), prilagodljive blažilnike (DCC) in vlečno napravo za prikolico (990 evrov). Satelitska navigacijska naprava je na voljo kot del paketa za udobje (za 1.800 evrov). Na splošno se zdi, da je BMW-jeva oprema bistveno obsežnejša. Toda za 20.000 evrov razlike v ceni lahko pri VW naročite veliko dodatne opreme.
VW ID.7 Tourer






Rezime
BMW i5 Tourer v osnovni različici eDrive40 je zlahka primerljiv z VW ID.7 Pro Tourer. Pri voznih zmogljivostih, dosegu in hitrosti polnjenja ni večjih razlik. Tudi dimenzije in prtljažni prostor so podobni.
Zakaj bi za BMW plačali 20.000 evrov več? No, BMW ima več opreme in z zadnjim zračnim vzmetenjem ter 22-kilovatnim nakladalnikom ponuja elemente, ki niso na voljo za VW. Tudi največja vlečna zmogljivost je večja. Ali to upravičuje razliko v ceni 20.000 evrov? Za nas ne, vendar je to odvisno od vaših osebnih zahtev.