Fiat 500 Electric bo od leta 2025 verjetno dobil tudi blagi hibridni pogon

Govorice o tem so krožile že nekaj časa. Povsem električni Fiat 500 naj bi bil predelan v hibrid. Zdaj je Carlos Tavares, izvršni direktor podjetja Stellantis, na srečanju s sindikati potrdil nenavaden pristop. Proizvodnja v tovarni Mirafiori v Torinu, ki trenutno zaostaja za pričakovanji, naj bi se s tem korakom bistveno povečala.

Prehod iz izključno električno gnanega Fiata 500e na hibridni pogon se sliši nenavadno. Vendar je ob pogledu na prodajne in proizvodne številke povsem smiselna. Konec koncev je bil Fiat 500 s hibridnim motorjem lani v Evropi prodan več kot 100.000-krat, medtem ko je 500e stagniral pri približno 62.000 enotah. Vozila na baterijski pogon (BEV) se v Evropi (zlasti v Italiji) še vedno ne uveljavljajo. Pomoč Fiatu 500e je gospodarna poteza, saj naj ne bi vplivala le na prodajne številke, temveč tudi na povečanje proizvodnje Mirafiorija.

Fiat 500 Hybrid in Fiat 500e – zunanjost

Tovarna v Torinu je že dolgo v središču politične razprave. Leta 2023 je proizvedla 77.260 vozil. To je precej manj od 90.000, ki jih je napovedal Fiat, sindikati pa se bojijo, da bi se ta številka do leta 2024 lahko zmanjšala na 40.000, kar bi imelo negativne posledice za zaposlene. Z uvedbo drugega motorja, ki ga trg ceni, bi se lahko proizvodnja povečala za več kot 100.000 na skupno 175.000 enot na leto. Preoblikovanje električnega avtomobila v avtomobil z motorjem z notranjim izgorevanjem? To bi bilo prvič v avtomobilski industriji. Seveda obstajajo Jeep Avenger, Fiat 600 ali Opel Mokka z obema možnostma. Toda to je bil načrt že od samega začetka.

Še posebej zato, ker je Fiat 500 na trgu že na voljo kot blagi hibrid. Starega modela z bencinskim motorjem pa v Evropi od julija 2024 ne bo več mogoče registrirati. Prav tako ni načrtovana popolna ukinitev modela BEV. Klasični model 500 po pričakovanjih sploh ne bo deležen prenove. To se je že zgodilo pri modelu Fiat Panda, ki ga je nadomestila Pandina. Skratka: stari zaradi omejitev ne more več opravljati svojega dela. Zato je potreben nov, ki izpolnjuje te zahteve. Osnova za to bo Fiat 500 electric. Tudi če bo model 500, ki so ga v Evropi postopoma ukinili, še naprej ponujen na drugih trgih in se bo zato proizvajal v Alžiriji.

Fiat 500 Hybrid in Fiat 500e – notranjost

Z uvedbo nove motorizacije bi se cene po končnem evropskem razrezu spet občutno znižale: Fiat 500 Electric je na voljo od 29.490 evrov (čeprav je dodan popust v višini 5.000 evrov), hibrid pa od 17.490 evrov – za zdaj. S prehodom s povsem električnega na hibridni pogon bi se lahko vsaj cenik znižal na približno 20.000 evrov. To je sicer dražje od sedanjega modela, vendar enakovredno konkurenci. Prehod z BEV na hibrid bo seveda zahteval stroške raziskav in razvoja, ki pa se bodo zaradi cenikov in večjega obsega proizvodnje hitro amortizirali. Toda kako je mogoče hibridni motor vgraditi v električno platformo modela Fiat 500e?

Olivier Francois, izvršni direktor podjetij Fiat in Abarth, je odgovoril že leta 2020 na predstavitvi modela 500e: „Tehnično platforma to omogoča, vendar se želimo za zdaj osredotočiti na električni pogon.“ Drugi pogonski sistemi so bili torej upoštevani že pri snovanju malega avtomobila. Model 500e, ki je bil razvit pred rojstvom Stellantisa, ne temelji na skupni modularni platformi (CMP), temveč je izpeljanka klasičnega modela 500. Velike spremembe bodo predvsem pod sprednjim pokrovom motorja, kjer bo moral Fiat preoblikovati različne sestavne dele, da bi zagotovil prostor za elektrificirani motor z notranjim izgorevanjem. Verjetno bi bil najprimernejša in najverjetnejša možnost iz družine Stellantis 1,2-litrski motor iz nove Lancie Ypsilon. V poštev bi lahko prišel 6-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko, ki bi poganjal prednji kolesi. Če le ne zato, da sredinske konzole ne bi bilo treba naporno preurejati v ročni menjalnik.

Fiat 500e

Tavares ni navedel časovnega razporeda. Vendar pa naj bi se novi Fiat 500 Hybrid pojavil na trgu že leta 2025.        

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO