in , ,

Pozabljene študije: Mazda 802 Prototype iz leta 1963

Na podlagi študije Wanklovega motorja je nastala serija modelov Cosmo, ki je proizvajalca spremljala v devetdesetih letih prejšnjega stoletja.

Mazda je z Wanklovim motorjem zaslovela po vsem svetu. Ta posebna vrsta motorja je bila vgrajena v nekatere najslavnejše športne avtomobile v zgodovini, kot je RX-7, ki je bil prvič predstavljen v šestdesetih letih prejšnjega stoletja.

Eno prvih vozil z rotacijskim motorjem je bil model 802 Cosmo. To je bil zelo poseben koncept, ki je bil predstavljen na avtomobilskem salonu v Tokiu leta 1963.

Rojstvo

Na japonskem avtomobilskem salonu je Keniči Jamamoto, „oče“ Mazdinega rotacijskega motorja, navdušencem in novinarjem predstavil svojo stvaritev. Šlo je za kompaktni kupe, dolg nekaj več kot 4 metre, opremljen z Wanklovim motorjem in interno imenovan 8A.

Po predstavitvi v Tokiu je Mazda začela izdelovati majhno serijo 60 vozil, ki so bila večinoma na voljo japonskim trgovcem kot testni avtomobili. Vsak primerek je bil v celoti izdelan ročno (en avtomobil na dan) in je hitro naletel na izjemno pozitiven odziv javnosti.

Zapuščina Wanklovega motorja

Pozitivne ocene modela 802 so Mazdo spodbudile, da se je v celoti posvetila projektu in leta 1967 začela dejansko serijsko proizvodnjo. Prva generacija, imenovana L10A, je uporabljala dvorotorski Wanklov motor 0810 s prostornino 998 cm³ in 110 KM.

L10A je bil opremljen tudi s Hitachijevim uplinjačem in štiristopenjskim menjalnikom. Zanimive so bile tudi vozne lastnosti: največja hitrost je bila 185 km/h, 400 metrov z mesta pa je prevozil v 16,4 sekunde. Cosmo so do leta 1972 prodali v 343 enotah, nato pa so ga do leta 1995 obnavljali še v štirih generacijah.   

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Hyundaijev superšportnik na vodik s 765 KM prihaja leta 2026

VW Santana: Ko so Brazilci na Kitajskem izdelovali nemški avtomobil