in , ,

Volvo 240: Švedska legenda na kolesih

Za mnoge je to Volvo par excellence. Zdaj je ta modelna serija, ki so jo izdelovali med letoma 1974 in 1993, stara 50 let.

Leto 1974 je bilo za Švedsko posebno: ABBA je zmagala na tekmovanju za pesem Evrovizije in s tem začela osvajati svetovne glasbene lestvice. Volvo pa je predstavil novo serijo modelov 240. Takrat nihče ni mogel predvidevati, da bosta tako ABBA kot Volvo 204 postali dolgotrajni uspešnici. Švedski proizvajalec je v letu lansiranja nove serije modelov prvič predstavil tri različice: dvovratno limuzino Volvo 242, štirivratno limuzino Volvo 244 in petvratno kombilimuzino Volvo 245.

Varnost pred dizajnom

Ti modeli so dosledno nadgradnja serije Volvo 140. Novo oblikovno linijo je navdihnila študija Volvo VESC. Iz tega varnostnega konceptnega vozila iz leta 1972 je model 240 prevzel izbočen, markanten sprednji del in velike, masivne odbijače. Odvisno od različice je novi Volvo dolg od 4.785 do 4.898 mm, njegova medosna razdalja pa znaša 2.640 mm.

Zaporedje številk v oznaki tipa Volvo 242 pomeni štiri valje in dvoje vrat; ta karoserijska različica je bila izdelana med letoma 1974 in 1984. Štirivratna limuzina je bila na voljo pod imenom Volvo 244 (štirje valji, štiri vrata) med letoma 1974 in 1993, kombilimuzina Volvo 245 (štirje valji, pet vrat) pa med letoma 1974 in 1993.

Štirivratna limuzina s prestižnim šestvaljnim motorjem se je med letoma 1974 in 1982 prodajala kot Volvo 264 (šest valjev, štiri vrata). Od leta 1975 do 1977 je bila na nekaterih trgih na voljo tudi dvovratna limuzina s šestvaljnim motorjem pod imenom 262 (šest valjev, dvoje vrat). Kombi s šestvaljnim motorjem je bil v programu od leta 1975 do 1985 kot Volvo 265 (šest valjev, pet vrat). Za modelno leto 1983 so različni modeli dobili nova imena: Štirivaljni modeli so se preimenovali v Volvo 240, model 265 pa v Volvo 260, medtem ko je Volvo 262C, dvovratni šestvaljni kupe nekonvencionalne oblike, med letoma 1977 in 1981 okrepil ugled Volva kot premium znamke.

Volvo še naprej ohranja svoj vodilni položaj enega najbolj inovativnih proizvajalcev na področju varnosti z uvedbo krmilnega stebrička z več vnaprej določenimi prelomnimi točkami in namestitvijo rezervoarja za gorivo na zaščitenem mestu pred zadnjo osjo. Volvo 240 je ob svoji premieri dejansko veljal za najvarnejše vozilo na svetu z najboljšo zaščito potnikov. Leta 1976 je ameriška Nacionalna uprava za varnost v cestnem prometu (NHTSA) serijo Volvo 240 celo izbrala za referenčno vozilo za varnostne raziskave. Ta čast je bila obnovljena leta 1991. Novosti modelov serije 240 so podvozje z nosilci McPherson in štirivaljni motorji z zgornjimi odmičnimi gredmi. Znani štirivaljni motor B20 bo sprva ostal v ponudbi za osnovne različice.

Po dvovratnih limuzinah je še vedno povpraševanje, zlasti na nordijskem trgu, zato je logično, da je Volvo v svoj prodajni program vključil tudi Volvo 242. Medtem ko sta štirivratna limuzina in kombilimuzina podrli vse proizvodne rekorde in so ju izdelovali do leta 1993, se je proizvodnja Volva 242 končala leta 1984 – kot je bilo prvotno načrtovano za vse modele v seriji.

Uspeh v motošportu

V desetletnem proizvodnem obdobju je Volvo model 242 ponujal s številnimi različicami motorjev in menjalnikov. Športne različice Volva 242 GT s konca sedemdesetih let in Volvo 240 Turbo, ki je bil na voljo samo v Severni Ameriki, so še posebej osupljive. Več moči razvije le motorna športna različica Volva 242 z 243 kW (330 KM) in največjo hitrostjo 260 km/h. Voznika Thomas Lindström in Gianfranco Brancatelli sta leta 1985 s tem avtomobilom zmagala na evropskem prvenstvu turnih avtomobilov.

Za kratek čas je bilo mogoče Volvo 244/264 naročiti tudi z bencinskim motorjem V6. Vendar je postal izjemno priljubljen drug šestvaljni motor: prvi dizelski motor na svetu s šestimi valji za uporabo v osebnih avtomobilih. Tako so bili modeli Volvo 240 od leta 1979 prvi osebni avtomobili Volvo z dizelskim motorjem. Dizelski motor, interno znan kot D24, je bil razvit v sodelovanju s podjetjem Volkswagen. Na nekaterih trgih je bil namesto njega na voljo pet-valjni dizelski motor.

Volvo je sprva domneval, da bo družina vozil Volvo 240 v proizvodnji do začetka osemdesetih let. Vendar je modelna serija presegla vsa pričakovanja in v skoraj 20-letnem proizvodnem obdobju postala legenda. Dve večji prenovi v letih 1981 in 1986 sta bili dovolj, da sta ji zagotovili večno mladost, saj so Švedi med letoma 1974 in 1993 skupaj izdelali več kot 2,8 milijona enot serije 240/260. Najbolje prodajana karoserijska različica je bila štirivratna limuzina Volvo 244/240 z nekaj manj kot 1,5 milijona enot.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Giannini Spettacolo je Abarth na dopingu, ki vas bo stal več kot 133.000 evrov

Toyota napoveduje GR Corollo s samodejnim menjalnikom