Po nedavnem škandalu z varnostnimi testi vozil Daihatsu je japonsko ministrstvo za zemljišča, infrastrukturo, promet in turizem (MLIT) začelo preiskavo praks drugih domačih proizvajalcev avtomobilov od leta 2014 do danes. Toyota, Honda, Mazda in Suzuki so priznali goljufivo ravnanje pri vlogah za homologacijo nekaterih modelov. Posledično so bili prisiljeni ustaviti proizvodnjo, dobavo in prodajo zadevnih vozil, ki so trenutno na voljo na trgu.
Največji japonski proizvajalec avtomobilov je priznal, da je pri testih varnosti pešcev in potnikov za modele Corolla Fielder, Corolla Axio in Yaris Cross, ki so trenutno v proizvodnji, predložil napačne podatke. Poleg tega so njihove notranje preiskave razkrile ponarejanje preskusov trčenja za ukinjene modele, kot so Crown, Isis, Sienta in Lexus RX.
Kljub tem težavam je Toyota sporočila, da je notranji nadzor potrdil skladnost z vsemi varnostnimi predpisi za ta vozila, kar pomeni, da lastnikom ni treba ukrepati.
Mazda je razkrila, da je bila programska oprema za krmiljenje motorja pri roadsterju MX-5 RF in modelu Mazda2 med uradnim izhodnim testiranjem na novo prepisana. Družba je prav tako uporabila neustrezne spremembe na preskusnih vozilih za trke ukinjenih modelov Atenza / Mazda6 in Axela, čeprav je potrdila, da serijski modeli izpolnjujejo varnostne standarde.
Hondina notranja preiskava je razkrila ponarejene izjave pri testih hrupa za 22 ukinjenih vozil. Med prizadetimi modeli so modeli Inspire, Fit, Fit Shuttle, Shuttle, CR-Z, Acty, Vamos, Stepwgn, Legend, Accord, Insight, Exclusive, CR-V, Freed, N-Box, N-One, Odyssey, N-Wgn, Vezel, Grace, S660, Jade in NSX.
V Suzukijevem primeru je bilo goljufivo ravnanje omejeno na en sam model: na različico LCV prejšnje generacije modela Alto, izdelano med letoma 2014 in 2017. Suzuki je ugotovil, da je bila zavorna pot, navedena na testu pojemanja zavor, krajša od dejanskih meritev.
Japonski organi bodo zdaj opravili preiskave na kraju samem v prostorih omenjenih podjetij, da bi potrdili skladnost prizadetih modelov s predpisi. Avtomobilskim proizvajalcem so tudi naročili, naj prizadetim lastnikom po potrebi zagotovijo informacije in podporo.