Čeprav je muzej Henryja Forda eden največjih tovrstnih muzejev na svetu, ni dovolj velik, da bi lahko javnosti pokazal vse avtomobile. V stavbi v mestu Dearborn v ameriški zvezni državi Michigan je skladišče, kamor imajo dostop le izbrani obiskovalci. Vendar je bilo oddaji Top Gear dovoljeno brskati po skrivnem skladišču vozil z modro slivo in med drugim so odkrili tega Forda Alpe.
Kaj za vraga je to? Nenavaden koncept je začel živeti kot Fordov Escort, nato pa ga je Ghia preoblikovala v majhen, škatlast crossover, dolgo preden je Pontiac dosegel prve uspehe z Aztekom – kljub zelo nenavadnemu videzu. Alpe je bil prvotno predstavljen kot študija leta 1996 na avtomobilskem salonu v Torinu, ki ga danes ni več, nato pa je bil v nekoliko spremenjeni obliki prikazan na avtomobilskem salonu v Detroitu leta 1998. Nekaj let pozneje je BMW blagovno znamko Land Rover prodal Fordu in tako ameriškemu velikanu omogočil dostop do majhnega terenskega vozila v obliki modela Freelander. Alpe je bil razvit z 2,0-litrskim motorjem z notranjim zgorevanjem in štirikolesnim pogonom. Imel je dvignjeno podvozje z visoko oddaljenostjo od tal in 17-palčna kolesa. Ford mu je dal armaturno ploščo bordo barve, prozorno streho iz pleksi stekla in oblazinjenje sedežev, delno izdelano iz recikliranih steklenic za pijačo – zaradi česar bi bil danes zelo moderen.
Takratni Fordov generalni direktor Ross Roberts, ki je že pokojni, je dejal, da je bil model Alpe zasnovan za preverjanje odziva potrošnikov na majhen crossover s ceno okoli 20.000 dolarjev. Ford je želel konkurirati modeloma CR-V in RAV4, vendar je prva generacija modela Escape na trg prišla šele leta 2001. Manjši EcoSport je bil v ZDA predstavljen šele leta 2018. Če pogledamo nazaj, je bila Alpe verjetno zamujena priložnost, saj so se v naslednjih desetletjih razmahnili SUV-ji. Poleg tega je bil videti manj neumen kot Pontiac Aztek. Po drugi strani pa se je življenjski cikel modela Escort bližal koncu, saj je njegovo mesto v modelni paleti v začetku leta 2000 zasedel model Focus. Prvotni Escape, ki je bil razvit skupaj z Mazdo, je Fordu ponudil manjši crossover, ki ga je potreboval, zato Alpe na koncu ni bil nikoli realiziran.