Ford Mk1 Escort (prva generacija) je bil znan po tem, da je v poznih šestdesetih in zgodnjih sedemdesetih letih prejšnjega stoletja podiral rekorde na hitrostnih preizkušnjah, serijsko različico pa so izdelovali med letoma 1967 in 1975. Ford RS200 je nato v osemdesetih letih prejšnjega stoletja postal eden najbolj kultnih avtomobilov za rally skupine B, vendar je proizvodnja cestnega modela trajala vsegga dve leti, med letoma 1984 in 1986.
Zdaj sta se oba avtomobila vrnila… na nek način. Podjetje Boreham Motorworks iz Združenega kraljestva je s Fordom podpisalo licenčno pogodbo za proizvodnjo omejenega števila modelov RS200 in Mk1 Escort v naslednjih nekaj letih.
Model RS200 se vrača ravno ob 40. obletnici in bo “popolnoma nov, izdelan od same osnove dalje in ne bo predstavljal nadaljevanja modela”. Na podlagi napovednih slik modela RS200 bo imel sodobne dodatke, kot so LED-žarometi, notranjost pa bo najverjetneje prilagojena sodobni uporabi, podobno kot je Kimera to storila pri poustvaritvi modela Lancia 037.
Po drugi strani pa bo Escort “natančen glede prvotne načrte” in “bo ustrezal tistemu obdobju”. Celo številka VIN bo pri teh modelih dobila nadaljevanje. Oba avtomobila pa bosta dovoljena za vožnjo po cesti (vsaj v Združenem kraljestvu).
Podrobnosti, kot so cena, moč ali zmogljivost obeh modelov, še vedno niso znane, vendar Boreham omenja prvotno sredinsko postavitev motorja RS200 s štirikolesnim pogonom. Glede na to, da je imel prvotni RS200 lahko karoserijo iz steklenih vlaken, naj bi Borehamova sodobna iteracija ostala prav tako lahka z obsežno uporabo ogljikovih vlaken.
Boreham pravi, da to nista edina dva modela, ki ju podjetje načrtuje v okviru partnerstva s Fordom. S Fordovo licenco bo izdelanih vsaj še pet avtomobilov – nekateri bodo nadaljevanje originalnih modelov, drugi pa poustvaritve.