in ,

Medtem ko ZDA in EU zvišujeta carine, Avstralija odpira vrata kitajskim električnim vozilom

Avstralski trg električnih vozil raste, svoj del kolača pa želi dobiti tudi Kitajska. Toda ali lahko odvzame krono Tesli?

Kitajska mora poiskati nove trge za svoja električna vozila. Medtem ko so bili tamkajšnji proizvajalci avtomobilov navidezno izključeni iz ZDA, se zdaj soočajo z dodatnimi davki, ki grozijo, da bo njihova ponudba v Evropi postala nekonkurenčna.

Medtem ko je preostali Zahod napovedal vojno kitajskim električnim vozilom, pa Avstralija nima takšnih omejitev, zato je ta država glavna tarča za številne nove predstavitve. Čeprav je na avstralskem trgu električnih vozil doslej prevladovala Tesla, se konkurenca že krepi.

MG, ki je v lasti SAIC, povezanega s CCP, je doživel uspeh z električnim vozilom ZS EV, letos pa namerava na trg poslati še vozila MG3 in Cyberster. Medtem je tudi BYD predstavil svojo paleto avtomobilov, vključno z Atto 3, Dolphin in Seal, in januarja mu je celo uspelo tesno prehiteti Teslo. XPeng, Geely, Changan in Leapmotor medtem načrtujejo vstop na avstralski trg.

MG, ki je v lasti SAIC, povezanega s CCP, je doživel uspeh z električnim vozilom ZS EV, letos pa namerava na trg poslati še vozila MG3 in Cyberster.

Medtem ko so ZDA okrepile prizadevanja za preprečitev vstopa kitajskih proizvajalcev avtomobilov na trg, je EU predlagala do 38-odstotne davke, odvisno od ocene skupine o državnih subvencijah. Nasprotno pa je tiskovni predstavnik avstralske zvezne zbornice za avtomobilsko industrijo (FCAI) dejal, da je treba podpirati konkurenco na avtomobilskem trgu.

V pogovoru za News.com.au je predstavnik FCAI dejal: “Večja konkurenca je Avstralcem zagotovila dostop do raznolike ponudbe vozil, ki ustrezajo njihovemu raznolikemu življenjskemu slogu, potrebam in ceni. Razpoložljivost vozil kitajske proizvodnje je povečala izbiro potrošnikov in Avstralcem omogočila nakup avtomobilov, ki najbolje ustrezajo njihovim zahtevam na področju dela, rekreacije in družine.”

Avstralsko povpraševanje po električnih vozilih še vedno narašča, saj bo leta 2023 prodanih 98.000 vozil, kar predstavlja več kot polovico celotne avstralske populacije električnih vozil. K temu pripomore tudi vladna nacionalna strategija za električna vozila, ki spodbuja uporabo električnih vozil, medtem ko je Avstralska agencija za obnovljivo energijo namenila 500 milijonov dolarjev za razširitev infrastrukture za polnjenje električnih vozil.

Vendar pa Scott Dwyer, direktor raziskav na Inštitutu za trajnostno prihodnost na Tehnološki univerzi v Sydneyju, opozarja, da se lahko trend spremeni. “Še vedno obstaja nevarnost, da se bo trg električnih vozil pri nas ustavil in upočasnil, kot smo to videli na razvitejših trgih,” je dejal. “Pri tem bo izziv zagotoviti, da bo avstralsko uvajanje polnilne infrastrukture resnično sledilo tempu ali šlo hitreje kot prodaja električnih vozil.”

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

BMW se bori za ustavitev prodaje ožganih avtomobilov z ladje Fremantle Highway

Mercedes spet porablja več denarja za motorje z notranjim zgorevanjem