Te dni se uradno končuje 30-letna zgodovina srednjega razreda, saj Audi po petih generacijah model A4, ki je bil predstavljen leta 1994, spreminja v A5 in A5 Avant. Mimogrede, že od samega začetka bosta na voljo tudi modela S5 in S5 Avant s šestvaljnim motorjem.
Audijeva poimenovanja v zadnjem času nimajo najdaljše razpolovne dobe, vendar je zadeva razmeroma logična: povsem električni modeli, kot sta Q4 e-tron ali prihajajoči A6 e-tron, so označeni s sodimi številkami, medtem ko so motorji z notranjim izgorevanjem označeni z lihimi. Modela A5 Coupé in A5 Sportback pa sta ukinjena brez zamenjave. To je glede na lepoto obeh modelov precej žalostno, vendar podjetje iz Ingolstadta predvideva, da lahko pri kupcih Sportbacka pridobi točke vsaj z limuzino A5, ki je zdaj pozicionirana višje. To je prava ključna beseda, saj se modela A5 in A5 Avant, ki sta verjetno zadnji model z notranjim izgorevanjem v segmentu D štirih prstanov, znatno povečata, dobita veliko boljšo notranjost in nove motorje z nekakšnim super blagim hibridom, ki bi skoraj lahko veljal za polni hibrid. Oglejmo si, kaj ponuja novi tekmec Mercedesovega razreda C in BMW serije 3.
Zunanjost in mere
Modela A5 in A5 Avant sta za 67 milimetrov daljša kot prej in zdaj merita 4.829 milimetrov. Medosna razdalja se je povečala za 80 milimetrov na 2.900 milimetrov. Serijska oprema novih Audijev: mreža hladilnika z enim okvirjem je bolj ravna in širša. Žarometi so zaradi delitve na svetlo in temno (dnevne luči LED na vrhu, kratki in dolgi svetlobni pramen na dnu) videti zelo ozki. Novi svetlobni trak na zadku je ponos in veselje Audijevih (svetlobnih) oblikovalcev.
Audi A5 Avant








V vrhunski različici z digitalnimi diodami OLED druge generacije je bil prvič ustvarjen aktivni digitalni svetlobni podpis. Ta svetloba se premika tudi med vožnjo. Priznati je treba, da je videti zelo kul. Spredaj in zadaj je zdaj na voljo 8 različnih svetlobnih podpisov. Temu je dodana še tako imenovana komunikacijska luč v zadnjih lučeh, ki lahko druge udeležence v prometu vnaprej opozori na nesreče in okvare.
Povsem nove so tudi vratne kljuke, ki so poravnane s površino vrat. Kolesa so na voljo od 17 do 20 palcev. Vključene so tudi prave izpušne cevi. Limuzina ima nekoliko drugačno silhueto kot prej, zlasti v območju od stebrička B navzgor. Okroglejša, bolj zaobljena, z manjšim pokrovom prtljažnika. To je verjetno tudi poskus, da bi nagovorili obstoječe kupce modela A5 Sportback.
Notranjost
Brez zadržka lahko rečemo, da je osrednji del novega modela A5 in A5 Avant notranjost. Načela prenove z ukrivljenim zaslonom OLED (11,9-palčni instrumenti, 14,5-palčni infozabavni sistem) in opcijskim 10,9-palčnim potniškim zaslonom iz modela Q6 e-tron smo že spoznali. Vendar je Audi pri modelu A5 z vidika kakovosti napredoval za 2-3 stopnje. Robovi zaslonov in njihova vgradnja v armaturno ploščo so izjemno kakovostni. To velja tudi za celotno izbiro materialov v notranjosti. A5 bo zdaj verjetno postavil merila v tem razredu. Tudi pri opremi (čeprav je velik del opreme treba doplačati) je prepoznavna višja pozicioniranost modelne serije, ki jo oglašuje Audi.
Prvič so na voljo električno nastavljiv volan, velika steklena streha z električno zatemnitvijo s pritiskom na gumb in Bang&Olufsenov 3D zvočni sistem z zvočniki v voznikovem in sovoznikovem naslonu za glavo. Tako lahko sprednji potnik na primer posluša pretočne vsebine, medtem ko se lahko voznik še naprej posveča navigacijskim sporočilom. Zaslon je za 85 odstotkov večji od prejšnjega in ga je zdaj mogoče upravljati tudi z volana. Novi Audi Assistant s pomočjo ChatGPT odgovarja na vprašanja in zahteve potnikov. A5 uporablja novo elektronsko arhitekturo E3 1.2. Njen osrednji element je pet zmogljivih računalnikov, ki pokrivajo vse funkcije vozila – od pogona in asistenčnih sistemov, infozabavnih in komfortnih sistemov, varnostnih sistemov in zalednih omrežij.










Standardna oprema od začetka prodaje vključuje pomoč pri parkiranju zadaj s prikazom razdalje, tempomat, omejevalnik hitrosti, sistem za opozarjanje na zapustitev voznega pasu, pomočnika za učinkovitost ter pomočnika za pozornost in zaspanost. Opcijska oprema vključuje adaptivni tempomat Plus, aktivnega asistenta za sprednji del vozila, asistenta za parkiranje Plus in asistenta za zavijanje. Povečanje obeh modelov A5 je predvsem posledica večje medosne razdalje, kar seveda koristi potnikom na zadnjih sedežih. Opazno se je povečala količina prostora v drugi vrsti. S svojimi 1,85 metra višine sedim zadaj v zelo zračnem položaju. Prostornina prtljažnika znaša od 445 do 1299 litrov za limuzino in od 476 do 1424 litrov za kombilimuzino. Tako je dejansko nekoliko manjši kot prej. Dvojnega dna za dodaten prostor za shranjevanje ni. V njem je zdaj nameščena 48-voltna baterija novih pogonov MHEV Plus.
Pogoni
To nas pripelje do poglavja o motorju. Skorajda lahko rečemo, da je podjetju iz Ingolstadta uspelo obdržati svoj novi hibridni pogon v tajnosti vse do začetka komunikacije. Tako imenovani pogon MHEV Plus lahko skorajda velja za polni hibrid. V novem motorju 2.0 TFSI z 204 KM, znanem 2.0 TDI z 204 KM in novem 3.0 V6 TFSI s 367 KM v modelu S5 je sistem sestavljen iz 48-voltne litij-železo-fosfatne baterije s kapaciteto 1,8 kWh, generatorja jermenskega zaganjalnika in novega generatorja pogonskega sklopa, nameščenega neposredno na izhodni gredi menjalnika. Slednji pospešuje do 18 kW in rekuperira do 25 kW. Manevriranje in parkiranje sta izključno električna. Vedno deluje pri hitrosti do približno 130 km/h. Električne pogonske komponente lahko uporabljate pri počasni vožnji v mestu, v počasnem prometu, na primer na podeželskih cestah, pa tudi pri manevriranju proti sosednji vasi.

Celoten sistem MHEV Plus poveča maso vozila za 65 kilogramov, od tega približno 20 kilogramov odpade na generator pogonskega sklopa. Prednosti poleg nekoliko izboljšane zmogljivosti: po podatkih proizvajalca dizelski motor prihrani 10 gramov CO2 na kilometer in približno 0,4 litra na 100 kilometrov. Pri motorju V6 je to 17 gramov CO2 in 0,74 litra. Novega sistema nima le osnovni bencinski motor s 150 KM. Vsi bencinski motorji so popolnoma novi, z izboljšanim procesom zgorevanja in turbinskim polnilnikom s spremenljivo geometrijo turbine. Vsi motorji, ki so na voljo ob uvedbi na trg, so povezani s 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko, vključno s šestvaljnikom v modelu S5. Audi upa na prednost pri masi na sprednji osi.
Tukaj smo za vas povzeli vse pogonske različice:
Motor | 2.0 TFSI | 2.0 TFSI | 2.0 TDI | 3.0 V6 TFSI |
Zmogljivost | 110 kW/150 KM | 150 kW/204 KM | 150 kW/204 KM | 270 kW/367 KM |
Navor | Ni podatka | Ni podatka | 400 Nm | Ni podatka |
Menjalnik | 7-stop-dvojna sklopka | 7-stop-dvojna sklopka | 7-stop-dvojna sklopka | 7-stop-dvojna sklopka |
Pogon | FWD | FWD/AWD | FWD/AWD | AWD |
Poraba | 6,6 – 7,6 L | 6,6 – 7,9 L | 4,7 – 5,6 L | 7,4 – 7,9 L |
CO2 | 150 – 173 gram | 151 – 179 gram | 124 – 147 gram | 167 – 180 gram |
„V bližnji prihodnosti“, tj. nekje leta 2025, bosta sledila dva priključna hibrida na osnovi 2,0-litrskega bencinskega motorja. Njuna moč bo 220 in 270 kW, njun doseg na izključno električni pogon pa bo več kot 100 kilometrov.
Šasija
Novi A5 temelji na tako imenovani platformi Premium Platform Combustion (PPC). Še vedno so na voljo vzdolžno nameščeni motorji in pogon na sprednja ali vsa kolesa. Audi trdi, da je z „obsežnim podrobnim delom na podvozju in krmiljenju“ izboljšal vozne lastnosti. Na primer, avtomobil je zdaj opremljen le s progresivnim krmiljenjem. Za nadzorovano in natančno krmiljenje poskrbijo trši volanski priključek in trši nosilci podvozja na sprednji osi. Poleg standardnega vzmetenja z jeklenimi vzmetmi sta na voljo tudi športno vzmetenje in športno vzmetenje S s prilagodljivim uravnavanjem blažilnikov. Športno vzmetenje je serijsko pri vseh modelih A5 z zunanjim paketom S-Line in pri modelih S5. Obe različici športnega vzmetenja vozilo znižata za 20 milimetrov. Razpon prilagodljivega vzmetenja naj bi bil bolj opazen kot prej.
Audi A5 limuzina








Novo vektoriranje zavornega navora naj bi občutno izboljšalo vožnjo. Sistem se aktivira neposredno pri zavijanju v ovinek. Ciljno usmerjeni zavorni posegi naj bi poskrbeli, da bo vozilo manj podkrmarilo in da bo zavijalo bolj okretno. Športni diferencial Quattro z vektoriranjem navora v kombinaciji z nastavljivo sklopko pogona na vsa kolesa je serijsko vgrajen v modele S5. Odgovorni govorijo o znatnem povečanju agilnosti v primerjavi s predhodnikom.
Začetek prodaje in cene
Modele A5, A5 Avant, S5 in S5 Avant je zdaj mogoče naročiti. Na trgu se bo začel prodajati novembra 2024, cena vstopnega modela bencinske limuzine s 150 KM pa se začne pri 45.200 evrih. A5 Avant je skoraj 1.000 evrov dražji. Serijska oprema vključuje navigacijo, električno pomična zadnja vrata in pladenj za telefon s funkcijo induktivnega polnjenja. Nemčija je z dobrimi 30 odstotki daleč največji trg za novo družino A5. Ker smo država kombilimuzin, bo Avant predstavljal dobrih 80 odstotkov tega deleža. Na drugem in tretjem mestu sta Severna Amerika in Združeno kraljestvo s po 11 odstotki, čeprav v ZDA in Kanadi kombilimuzina sploh ni na voljo.