Porsche Macan Electric odslej s pogonom na zadnji par koles in kot 4S

Ob predstavitvi v začetku letošnjega leta je Porsche za električno gnani Macan napovedal le različici Macan 4 in Macan Turbo. Zdaj so dodali še dve dodatni – in sicer Macana brez dodatne oznake in s pogonom na zadnji kolesi ter Macana 4S.

S tem so število različic podvojili. Macan s pogonom na zadnji kolesi prevzema vlogo vstopnega modela, medtem ko različica 4S zapolnjuje vrzel med modeloma Macan 4 in Turbo. Tako kot že znane različice SUV-ja srednjega razreda, ki temeljijo na platformi Premium Platform Electric, imajo tudi nove različice baterijo z neto 95 kWh (bruto 100 kWh). 800-voltni sistem omogoča polnjenje z do 270 kW enosmernega toka.

Model s pogonom na zadnji kolesi ima znan elektromotor, nameščen s premerom 210 mm in aktivno dolžino 200 mm. V osnovnem modelu Macan ima sistemsko moč 250 kW.

S funkcijo Launch Control se moč za kratek čas poveča na 265 kW, največji navor pa znaša 563 Nm. Sprint na 100 km/h je pol sekunde hitrejši kot pri Porscheju Macan 4, medtem ko je največja hitrost enaka (220 km/h). Osnovni Macan je z opustitvijo štirikolesnega pogona za 110 kilogramov lažji od modela Macan 4 in potrebuje manj energije. Zaradi tega se doseg poveča za približno 30 kilometrov na največ 641 kilometrov.

Macan 4S ima po drugi strani motor tudi na zadnjio osi, ki je prav tako povezan s SiC-inverterje,. Premer elektromotorja je 230 mm, aktivna dolžina pa je manjša, in sicer 150 mm.

Skupaj z motorjem na sprednji osi, ki ga poznamo iz modelov Macan 4 in Turbo, to pomeni sistemsko moč 330 kW. V načinu Overboost se ta za kratek čas poveča na 380 kW, navor pa se poveča na 820 Nm.

Vozne zmogljivosti so med zmogljivostmi modelov Turbo in 4S: s sistemom Launch Control traja standardni šprint 4,1 sekunde, največja hitrost pa je 240 km/h. Kombinirani doseg po WLTP znaša do 606 kilometrov. Macan 4S je serijsko opremljen z elektronsko nadzorovanimi blažilniki (Porsche Active Suspension Management, PASM). Zračno vzmetenje, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) in krmiljenje zadnje osi so na voljo kot dodatna oprema.

Notranjost vseh modelov Macan je bila ponovno temeljito prenovljena. Zdaj vključuje „čustven“ pozdravni zaslon, še bolj sodoben videz in nov „Themes App“, s katerim je mogoče barvo ozadja zaslonov in ambientalne osvetlitve prilagoditi barvi zunanjosti v dvanajstih barvah.

Za vse modele Macan sta na voljo tudi nova barva (Slate Grey Neo) in nova 20-palčna platišča. Na voljo je tudi t. i. Offroad Design paket. Zaradi drugačnega spodnjega sprednjega dela je vstopni kot 17,4 stopinje, skupaj z zračnim vzmetenjem pa je oddaljenost od tal na običajni ravni večja za deset milimetrov, in sicer zdaj meri 195 milimetrov.

Četudi oba nova modela Macan še nista navedena na Porschejevi spletni strani: Porsche navaja, da ju je mogoče naročiti takoj, kupcem pa bosta dobavljena v drugi polovici leta. Porsche uradno še ni objavil cen, a po podatkih Autobilda osnovna različica v Nemčiji  stane 80.700 evrov, različica 4S pa je na voljo za 90.700 evrov.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO