Na avtomobilskem salonu v Frankfurtu leta 1973 je Italdesign v sodelovanju z izdelovalcem karoserij Karmann in Audijem razkril Asso di Picche (Pikov as), izjemno oglat koncept, ki ga je oblikoval Giorgetto Giugiaro.
Gre za študijo športnega kupeja, ki temelji na šasiji in mehaniki prvega Audija 80, slogovno pa se navezuje na prejšnja koncepta Alfa Romeo Caimano in Maserati Boomerang istega italijanskega oblikovalskega studia. Cilj? Pripeljati kultni avtomobil v serijsko proizvodnjo, kar se ni zgodilo in je ostal le koncept, ki je navdihnil poznejše izdelke. Oglejmo si, kako je videti.
Edinstveno vozilo






Asso di Picche, ki sta ga oblikovala Giorgetto Giugiaro in Italdesign, je bil prvi od treh konceptov, ki sta jih italijansko podjetje in Karmann oblikovala za tri različne proizvajalce avtomobilov. Kot je bilo pričakovati, je bil model izdelan na podlagi zgoraj omenjenega modela Audi 80, tj. z vzdolžnim motorjem in pogonom na sprednji kolesi – s prednjo osjo MacPherson in togo osjo zadaj – vendar s trikotno linijo, skrajšano zadaj in podaljšano spredaj: ta rešitev mu je dala izjemno eleganten videz, ki je bil značilen za kupeje tistega časa.
V značilni Audijevi maniri so se odločili za okrogle dvojne žaromete, ki so bili kombinirani z vodoravnimi rdečimi pravokotnimi zadnjimi lučmi. Na sprednjem pokrovu motorja je tudi poseben dovod zraka, ki zagotavlja, da motor vsrka čim več svežega zraka in tako poveča učinkovitost med delovanjem.
Oblikovalska notranjost

Na avtomobilskem salonu v Frankfurtu leta 1973 je pozornost pritegnila notranjost, ki je imela na splošno inovativne linije z vodoravno valjasto sredinsko konzolo z digitalnimi zasloni in usnjenim oblazinjenjem, ki je segalo tudi v stranske žepe. Kljub diskretnemu uspehu predstavitve se je Audi po nekaj mesecih odločil, da prekine razvojni projekt Asso di Picche in investira v avtomobile, ki bi prinašali večji dobiček in višje prodajne številke. Na primer Audi 100 C2. Vendar pa je bilo v modelu Audi quattro iz leta 1980 še vedno mogoče prepoznati določene izposoje.
Poleg tega je vodstvo skupine Volkswagen vedelo, da sta bila VW Scirocco in kasnejši Porsche 924 že zelo napredna. Še en športni avtomobil? Sprva ni bilo možnosti, zlasti ker finance skupine takrat niso bile v najboljšem stanju.
Družbi Italdesign in Giugiaro sta zasnovo Asso-di-Picche zadržali v predalu. Njeni elementi so bili ponovno uporabljeni, na primer v Hyundai Pony Coupé Concept iz leta 1974, prvem VW Scirocco iz istega leta in Lotusu Esprit iz leta 1976.

Oktobra 2023 je podjetje Italdesign ob 50. obletnici tega posebnega prototipa predstavilo nov digitalni in električni koncept z nekoliko sodobnejšimi oblikami, vendar v skladu z izvirnim projektom, imenovan Asso di Picche In Movimento.