Minila so več kot tri leta, odkar je Jaguar Land Rover predstavil svojo strategijo “Reimagine” za elektrifikacijo. Najbolj sporna točka načrta je bila, da bo Jaguar do leta 2025 ponujal le električne avtomobile. Tako smo prišli do nove napovedi, ki jo je v intervjuju za Automotive News Europe podal tiskovni predstavnik JLR. Pred koncem letošnjega leta bo sekira padla na šest avtomobilov.
Modeli XE, limuzina XF, kombilimuzina XF, F-Type, E-Pace in I-Pace bodo ukinjeni. Jaguar je sprva trdil, da bo električni SUV živel z novim valom električnih avtomobilov. Vendar si je podjetje premislilo in lani napovedalo, da bo skupaj z avtomobili na notranje izgorevanje prenehal tudi model I-Pace. Zakaj se tako mudi? Glavni izvršni direktor Jaguarja Adrian Mardell je vlagateljem povedal, da teh šest modelov podjetju komajda prinaša denar in ne ustvarja “skoraj nobene dobičkonosnosti“. Šel je celo tako daleč, da jih je označil za “manjvredne” izdelke. V pogovoru z vlagatelji je bil najvišji vodstveni predstavnik podjetja brutalno iskren in dejal, da “nobeno od teh vozil ne prinaša zaslužka“. Zato je bil zadnji model F-Type že izdelan.

Z ukinitvijo najmanj šestih modelov se bo Jaguarjeva paleta izdelkov poenostavila na eno samo vozilo. Ostaja le model F-Pace, vendar so tudi njegovi dnevi glede na prihajajočo električno strategijo šteti. Še letos bo predstavljen konceptni avtomobil, ki bo dal slutiti, da bo prišel čas električnih avtomobilov: Gran Tourer, ki bo stal več kot 100.000 funtov (približno 130.000 dolarjev po trenutnem menjalnem tečaju). V pripravi naj bi bil tudi velik SUV.
JLR potiska Jaguarja navzgor po tržni ceni, tako da se osredotoča na avtomobile z manjšim obsegom in večjim dobičkom, da bi konkuriral Bentleyju. Glavna razlika med britanskima proizvajalcema avtomobilov pa je, da bo znamka VW Group še naprej prodajala vozila z notranjim izgorevanjem tudi v naslednjem desetletju. Po prvotnem načrtu naj bi do leta 2030 prešla na povsem električna vozila, vendar je bil ta cilj nedavno prestavljen za tri leta.
Zadnji Jaguar F-Type




Skupina JLR, ki je v lasti družbe Tata Motors, namerava vsako leto prodati manj kot 50.000 vozil prenovljene znamke Jaguar. Vsi prihodnji modeli bodo temeljili na platformi JEA za električna vozila z dolgo medosno razdaljo, ki je bila razvita posebej za znamko, ki se spopada s težavami. Pričakuje se, da bodo imela nova električna vozila krmiljenje zadnjih koles, pogon na vsa štiri kolesa in funkcijo hitrega polnjenja. Nov oblikovalski jezik s poudarkom na minimalizmu naj bi zagotovil, da novi modeli ne bodo skoraj nič podobni prejšnjim modelom z notranjim zgorevanjem. Po navedbah Autocarja naj bi ikonični emblem s skakajočo mačko izginil in naredil prostor imenu “Jaguar“, kot to danes počnejo številni drugi avtomobilski proizvajalci.

Jaguar veliko stavi, saj se v celoti osredotoča na električne avtomobile, medtem ko se drugi proizvajalci še vedno sprašujejo o tovrstni strategiji. Poleg opustitve motorjev z notranjim izgorevanjem blagovna znamka, ki se spopada s težavami, namerno tvega, da bo prodala manj avtomobilov z občutnim zvišanjem cen, da bi se pozicionirala kot konkurent Bentleyju. Čas bo pokazal, ali bo strategija uspešna glede na korenite spremembe pri Jaguarju za vstop v vse bolj konkurenčen segment električnih vozil višjega razreda.