Audi A6 e-tron in njegova različica kombilimuzine sta bila pred časom predstavljena kot konceptni avtomobil. Audi zdaj predstavlja serijski različici Sportback in Avant, in sicer kot model z zadnjim pogonom in kot S6 s pogonom na vsa štiri kolesa.
A6 e-tron je po Q6 e-tron drugi Audijev model, ki temelji na električni platformi Premium Platform Electric (PPE). Zato ni presenetljivo, da je veliko elementov, vključno z baterijo in pogoni ter kokpitom, podobnih modelu SUV. Naročila za model A6 e-tron v obeh karoserijskih različicah se bodo začela septembra 2024, cene še niso bile objavljene.

Zunanjost
Kot konceptno vozilo je bil A6 e-tron dolg 4,96 metra in visok le 1,44 metra, vključno s kombilimuzino. Serijska različica ostaja blizu tem številkam: Avant je dolg 4.928 mm, širok 1.923 mm in visok od 1.527 do 1.567 mm; medosna razdalja meri 2.946 mm. Prostornina prtljažnika je od 502 do 1.422 litrov. Na voljo je tudi 27-litrski prtljažnik (Frunk), ki je verjetno namenjen predvsem za polnilni kabel. Posebnost: odpira se lahko z gesto potega po pločevini.
Za obliko so značilne dnevne luči v obliki rež; žarometi pod njimi so komaj opazni. Na voljo je tudi široka mreža hladilnika z enim okvirjem, ki je popolnoma zaprta. Ni več kromiranega okvirja kot pri številnih prejšnjih Audijih. Audi poudarja tudi vseobsegajoč pas predalnikov z videzom aluminija. Ta sega od stebrička A do strešnega spojlerja modela Avant. Pozornost pritegnejo ploščate kljuke vrat na strani – Q6 e-tron je imel še vedno običajne ročaje. Lokacija akumulatorja v podvozju je označena s črnim vložkom v pragu. Z njim naj bi vozilo dobilo tudi raven, vitek in dinamičen videz. Ozka črna letvica se od tam nadaljuje do zadka in tam združuje odsevnike.
Audi A6 e-tron Sportback












A6 e-tron je serijsko opremljen z 19-palčnimi platišči s petimi kraki, linija S ima siva 20-palčna platišča, S6 e-tron pa se začne z 20-palčnimi platišči. 21-palčna kolesa so na voljo kot dodatna oprema. Na voljo je skupno devet različnih platišč. Ob začetku prodaje na trgu je na voljo tudi osem zunanjih barv, vključno z dvema modrima in eno bež barvo. Audi pripisuje poseben pomen aerodinamiki. Koeficient zračnega upora Sportback znaša 0,21, Avant pa 0,24. Zračne zavese izboljšujejo pretok zraka okoli koles. Zunanja ogledala s kamero, ki jih poznamo iz modela Audi e-tron in njegovega naslednika Q8 e-tron, so na voljo kot dodatna oprema. Novost tukaj: Racionalizirane roke kamere so zdaj nameščene nižje in višje ter jih je mogoče električno zložiti.
Audi prav tako poudarja, da je tehnologija osvetlitve pomemben del DNK znamke. To vključuje nastavljive svetlobne signature spredaj in zadaj, kot pri Q6 e-tron. Na primer, zadnje luči OLED se lahko uporabljajo za opozarjanje prometa v ozadju na nesreče in okvare. Svetlobni podpis spredaj in zadaj je mogoče prilagoditi tudi po osebnem okusu. Odvisno od opreme so na zadku tudi osvetljeni Audijevi obročki.
Notranjost
Notranjost Audija A6 e-tron je v veliki meri enaka kot pri Q6 e-tron. Na voljo je rahlo ukrivljen panoramski zaslon s tehnologijo OLED, ki je sestavljen iz 11,9-palčnega zaslona z instrumenti in 14,5-palčnega zaslona na dotik. Opcijsko sta na voljo tudi 10,9-palčni zaslon za potnike in head-up zaslon s funkcijo razširjene resničnosti. Poleg površin z mehkimi tkaninami so na voljo tudi površine s sijajnim črnim klavirskim zaključkom. Vse to že poznamo iz modela Q6 e-tron, tudi precej visoka sredinska konzola s stikalom za načine vožnje je podobna modelu SUV.

Ena od razlik v primerjavi s Q6 e-tron pa so zasloni za opcijske zunanje kamere. Monitorja sta nameščena med stebričkom A in pragom vrat. Plošče na dotik v vratih za nastavitev ogledal, osvetlitev in drugo so znane iz Q6 e-tron. Panoramska steklena streha, ki jo je mogoče narediti prozorno s pritiskom na gumb, je na voljo kot opcija. Vendar ta še ni vključena v cenik Q6 e-tron, saj je na voljo le običajna steklena streha z roletami. Infozabavni sistem uporablja operacijski sistem Android Automotive OS. Aplikacije, kot je YouTube, so na voljo prek lastne trgovine z aplikacijami znamke, podobno kot na mobilnem telefonu, vendar so tu dostopne neposredno prek zaslona na dotik. Glasovno upravljanje ne omogoča le upravljanja različnih funkcij vozila, temveč tudi dostop do vremenskih informacij, splošnega znanja in ChatGPT.
Pogoni in baterije
Ob začetku prodaje sta na voljo dve motorizaciji: A6 e-tron Performance z 270 kW pogonom na zadnji kolesi in S6 e-tron s 370 kW pogonom na vsa kolesa. To pomeni, da je pogon na zadnji kolesi zmogljivejši od Q6 e-tron, S6 pa je nekoliko šibkejši od SQ6. Kasneje bodo sledili še drugi modeli s pogonom na zadnji kolesi in pogonom na vsa štiri kolesa. Tako kot pri modelu Q6 e-tron se tudi pri modelu Q6 e-tron zadaj uporablja sinhroni stroj s trajnimi magneti (PSM), spredaj pa je dodan asinhroni stroj (ASM), ki se izklopi, kadar ni potrebna polna moč. Tako kot pri modelu Q6 e-tron je na zadnji osi uporabljen posebej učinkovit pretvornik iz silicijevega karbida.

Tudi baterija je očitno enaka bateriji v vozilu SUV. Enota za shranjevanje energije, ki tehta približno 590 kilogramov, je sestavljena iz 180 celic, ki ob zaporedni povezavi proizvajajo 800 voltov. V vsakem od dvanajstih modulov jih je 15. Neto zmogljivost 94,9 kWh (bruto 100 kWh) omogoča impresiven doseg: do 750 km za Sportback in do 720 km za Avant. S tem se električni A6 uvršča na tretje mesto med električnimi avtomobili z najdaljšim dosegom. Tako kot pri Q6 e-tron bosta dodani dve različici: vstopna različica A6 e-tron z manjšo baterijo (deset modulov in skupno 83 kWh bruto) in A6 e-tron quattro s 315 kW. Pri slednji je opazno, da kljub večji moči za standardni sprint potrebuje več časa kot A6 e-tron Performance. Audi še ni razkril, ali je načrtovan tudi model RS.
Audi A6 e-tron | Audi A6 e-tron Performance | Audi A6 e-tron quattro | Audi S6 e-tron quattro | |
Pogon | RWD 210 kW | RWD 270 kW | RWD 315 kW | AWD 370 kW (405 kW z Launch Control) |
0-100 km/h | 6,0 Sek. | 5,4 Sek. | 4,5 Sek. | 3,9 Sek. |
Max. hitrost. | 210 km/h | 210 km/h | 210 km/h | 240 km/h |
WLTP-poraba | ca. 14 kWh | 14,0-17,0 kWh | ca. 15 kWh | 15,7-17,4 kWh |
Baterija neto | ca. 78 kWh | 95 kWh | 95 kWh | 95 kWh |
Doseg | ca. 610 km | ca. 750 km | ca. 700 km | ca. 670 km |
Zmogljiv. polnjenja AC/DC | 11/270 kW | 11/270 kW | 11/270 kW | 11/270 kW |
DC-čas polnjenja (10-80%) | 21 min | 21 min | 21 min | 21 min |
Osnovna cena | Ni podatka | 75.600 € | Ni podatka | ca. 99.500 € |
Cena za Avant | Ni podatka | 77.200 € | Ni podatka | ca. 101.100 € |
Serijsko polnjenje poteka prek električno krmiljenih polnilnih loput na levi in desni strani. Levo polnilno odprtino lahko uporabljate za polnjenje z izmeničnim in enosmernim tokom, medtem ko je na desni strani le vtičnica za izmenični tok. Načini polnjenja z enosmernim tokom so enaki kot pri Q6 e-tron. Zahvaljujoč 800-voltni tehnologiji je možno polnjenje z močjo do 270 kW. To naj bi omogočilo standardno polnjenje od 10 do 80 % v 21 minutah. Na 400-voltnih polnilnih mestih pa je mogoče polniti le s 135 kW. Pri tem je baterija razdeljena na dve banki, ki sta med seboj povezani vzporedno – tako nastane 400-voltni sistem za polnjenje.
Pri modelu Sportback z zadnjim pogonom naj bi bilo mogoče v 10 minutah napolniti do 310 km. Pri normirani porabi 14 kWh/100 km teh 310 km ustreza energiji 43,4 kWh; to pomeni, da se A6 e-tron na začetku polni z impresivno hitrostjo 4,3 kWh/min. A6 e-tron podpira sistem Plug & Charge, kar pomeni, da za odobritev polnjenja na polnilni postaji ni potrebna niti polnilna kartica niti aplikacija. Stenski polnilnik serijsko polni z 11 kW; pozneje bo na voljo tudi 22-kilovatni vgrajeni polnilnik.

Med rekuperacijo se lahko v akumulator vrne do 220 kW, če sta temperatura akumulatorja in stopnja napolnjenosti ustrezni. Vozilo s pogonom na vsa štiri kolesa rekuperira prek sprednje in zadnje osi, pri čemer zadnja os prispeva več zaradi močnejšega elektromotorja. Tako kot v Q6 e-tron so vgrajeni silicijevokarbidni pretvorniki, vendar predvidoma le zadaj, kot v Q6 e-tron. Tako kot pri Q6 e-tron lahko tudi pri A6 e-tron s pomočjo lopatic na volanu nastavite moč rekuperacije pri zaviranju (rekuperacija zavorne energije po sprostitvi pedala za plin). Najmočnejša rekuperacija je dosežena v načinu B; s tem naj bi se približali občutku vožnje z enim pedalom. Mogoče je tudi “jadranje” z majhnim uporom. Zračno vzmetenje z nadzorovanim blaženjem (“Adaptive Air Suspension”) je na voljo kot opcija za model s pogonom na zadnji kolesi in je serijsko pri modelu S6 e-tron. V načinu “Efficiency” se karoserija pri visokih hitrostih samodejno zniža za 20 mm, da se prihrani energija.
Cene in tekmeci
Cene za Audi A6 e-tron se začnejo pri 75.600 evrih za A6 e-tron Performance z 240 kW pogonom na zadnji kolesi ob začetku prodaje. To je konkurenca BMW i5 z 250 kW (od 70.100 evrov). Primerljiv Mercedes EQE, model 350+ z 215 kW, stane 71.412 evrov. Dejstvo, da Audi zaračuna približno 5.000 evrov več kot njegovi premijski konkurenti, je verjetno posledica 800-voltnega sistema.
Audi A6 e-tron Avant










Naslednji vstopni model (brez dodatne oznake Performance) z 210 kW se bo verjetno postavil ob bok modelom srednjega razreda, kot je VW ID.7 z 210 kW (brez popusta VW od 53.995 EUR). Cenovno ugoden je tudi Hyundai Ioniq 6, ki tako kot A6 e-tron ponuja 800-voltni sistem in stane 61.100 EUR z 240 kW pogonom na vsa kolesa.
Različica S modela A6 e-tron, ki stane skoraj 100.000 evrov, je alternativa podobno dragemu Porscheju Taycan, ki se polni nekoliko hitreje – zlasti na 400-voltnih polnilnih mestih, kjer Porsche namesto bančnega polnilnika uporablja ojačevalni pretvornik. Toda medtem ko Porsche v osnovni različici ponuja le model z zadnjim pogonom s 300 kW in dosegom 503 km, Audi ponuja 370 kW in doseg 670 km.