Nenavadno: Toyota pripravlja pice v kamniti peči na vodik

11,52 milijona: Toliko avtomobilov so Toyota in njene hčerinske družbe izdelale leta 2023. Kljub temu, da je najbolj zaposlen avtomobilski proizvajalec v poslu, japonski juggernaut še vedno najde čas za raziskovanje neavtomobilskih področij. Nepričakovano je zgradila prvo kamnito peč na vodik na svetu, za katero trdi, da jo poganja vodik.

Toyota ga je izdelala skupaj z japonskim proizvajalcem plinskih naprav Rinnai za japonski sejem mobilnosti. V kamniti peči so obiskovalcem poleg sveže pečenih pic postregli tudi s krofi. To se je izkazalo za uspeh, zlasti med otroki. Toyotino osebje je peč izdelalo in jo zdaj uporablja za peko pic in rogljičkov med delovnim dnem. “Vodik ima visoko temperaturo zgorevanja. Med gorenjem se združuje s kisikom in ustvarja paro, zaradi česar so jedi na zunaj hrustljave, znotraj pa sočne. Vzemimo na primer gobe in zelenjavo. Medtem ko se te sestavine na žaru na drva ali oglje običajno izsušijo, se na vodiku spečejo hitreje, tako da so polne vlage in slastnih okusov.

Toyota je, opogumljena z uspehom kamnite peči na vodik, začela izdelovati dodatne peči na vodik. Tako se je rodila vodikova rešetka, ki se je pozneje uporabljala pri različnih motorističnih dejavnostih, ki jih je podprla Toyota. Kmalu zatem so delavci podjetja izdelali tudi kamado. Po Volkswagnovi currywurst klobasi, Bentleyjevem medu in Peugeotovem mlinčku za poper je tu še Toyotina kamnita peč na vodik. Resda je ne morete kupiti, a ko boste naslednjič na avtomobilskem salonu na Japonskem, boste morda lahko pojedli pico ali rogljiček, narejen v njej.

Z gotovostjo lahko rečemo, da so bila prizadevanja podjetja na področju vodika v smislu prodaje podpovprečna, saj je Toyota celo priznala, da model Mirai “ni bil uspešen”. Kljub temu pa se tej tehnologiji ne bo odpovedala. Ne samo, da je Mirai še vedno na voljo, na Japonskem je na voljo tudi limuzina Crown z vodikovim pogonskim sklopom. Poleg tega inženirji z delom na prototipih GR Yaris H2 in GR Corolla H2 raziskujejo motorje z notranjim izgorevanjem, ki kurijo vodik. Tu je še GR H2 Racing, koncept dirkalnika na vodikov pogon, ki bo še v tem desetletju tekmoval v novem razredu H2 v Le Mansu. Toyota stalno sodeluje z BMW-jem, ki je med redkimi proizvajalci avtomobilov, ki menijo, da imajo vozila na vodikov pogon prihodnost v avtomobilski industriji.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO