Koncept W v svetu motorjev postopoma izginja. Bentley je ikonični motor W12 dve desetletji izdeloval v Creweu. Zdaj, po 100.000 primerkih, je konec. Zadnji je bil izdelan ročno. To pomeni, da je 6,0-litrski motor W12 z dvema turbinama tudi najuspešnejši dvanajst-valjni motor sodobnega časa. Zbogom, „big double-u“!
Bugatti je že v začetku leta napovedal, da bo svoj W16 zamenjal z V16 – to se je zgodilo v novem hiperavtomobilu Tourbillon bullet s 1.800 hibridnimi konjskimi močmi. Motor W12 je bil nazadnje uporabljen v modelih Bentayga, Continental GT in Flying Spur. Bil je za 24 odstotkov krajši od običajnega motorja V12. Sesalne in izpušne sisteme ter sisteme za turbinsko polnjenje in vmesno hlajenje so neposredno razvili Bentleyjevi inženirji. V zadevnem modelu Continental GT je prva generacija motorja razvila 552 KM. Sestavljen je bil iz 2 600 posameznih delov, za njegovo sestavo pa je bilo potrebnih sedem ur.
„Motor W12 je imel tako pomembno vlogo v Bentleyjevi zgodovini, da je bilo prav, da smo upokojitev motorja proslavili s tistimi, ki so z njim povezani. Uvedba motorja je skoraj čez noč spremenila podobo podjetja, zato se bo v zgodovino zapisal kot prava prelomnica, mi pa moramo biti zelo ponosni, da smo tako dolgo načrtovali, razvijali in izdelovali tako ikono v Združenem kraljestvu,“ je dejal Andreas Lehe, član upravnega odbora za proizvodnjo pri podjetju Bentley Motors.
Bentley želi s svojo strategijo Beyond100 narediti korak k „trajnostni luksuzni mobilnosti“. Predstavitev je bila zdaj ustrezno proslavljena skupaj z zaposlenimi. W12 bo nasledil hibridni motor V8, ki bo vključeval „napredno baterijsko tehnologijo“ – z 782 KM in 1.000 Nm je to po trditvah Bentleyja njegov najmočnejši motor doslej.
Preden pa prevzame oblast, Britanci še zadnjič praznujejo W12 z omejeno izdajo 120 modelov „Speed Edition 12“ za Bentaygo, Continental GT, Continental GT Cabrio in Flying Spur. Oznake Edition 12, tekalne plošče, vezenine na sedežih, vložki na armaturni plošči in oštevilčena oznaka motorja bodo zaznamovali te zadnje delovne izdaje modela W12. Na vrhu je tudi pomanjšan model bloka motorja W12. No, če to ni nič drugega!