Kalmar 9×9: Poklon Porscheju 959

Podjetje Kalmar Automotive v svoji napovedi za zeleni avtomobil, ki ga vidite tukaj, ne omenja Porscheja. Vendar vam ni treba narediti velikih miselnih preskokov, da prepoznate povezavo. Presenetljiv sredinski del. Nagnjena streha. Veliko, ravno zadnje krilo. In potem je tu še ime: 9×9. Kalmar trdi, da je to „prvi retro hiperavtomobil na svetu“ in da ga je očitno navdihnil Porsche 959.

Ali bo upravičil svoje legendarno ime, lahko samo ugibamo. Kalmar Automotive pa ima določen ugled na dirkah. V zadnjih letih je Kalmar Automotive na dirkah v Le Mansu napovedal model 9×9 na dirkalnikih Porsche, dansko podjetje pa ima tudi serijo 7-97, ki temelji na klasičnem modelu 911. Vse te izkušnje so se prenesle v model 9×9, ki so ga razvijali več let in prvič predstavili svetu na avtomobilskem tednu v Montereyju v kraju The Quail. Če želite izdelati retro hiperavtomobil z odmevi modela 959, je boxer motor z močjo 930 KM in turbopolnilnikom v zadku dober začetek. 3,8-litrski motor pošilja svojo moč na vsa štiri kolesa prek menjalnika z dvojno sklopko (ni omenjeno, od kod prihaja menjalnik).

Če je to za vas preveč, Kalmar izdeluje model 9×9 Sport s 650 KM in sedemstopenjskim ročnim menjalnikom. Lahko pa se odločite za 9×9 Leichtbau – lahka različica s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in 4,0-litrskim motorjem z naravnim polnjenjem, ki poganja le zadnji kolesi. Moč ni navedena, Kalmar pa pravi, da lahka različica tehta 1.250 kilogramov. Ne glede na zmogljivost imajo vsa vozila 9×9 karoserijo iz ogljikovih vlaken na prilagojenem vzmetenju z dvojnimi prečkami, prilagodljivimi blažilniki in krmiljenjem zadnjih koles. Vgrajene so zavorne čeljusti iz 3D-tiskanega titana s keramičnimi diski, nameščenimi za magnezijevimi platišči. Posebna pozornost je bila namenjena aerodinamiki, da bi našli dobro ravnovesje med retro slogom in zadostno pritisno silo za dirkališče.

V notranjosti boste našli prostor za dve osebi in malo drugega. Glavni namen vozila 9×9 je ustvariti epsko izkušnjo vožnje, zato v njem ni informacijsko-zabavnega sistema ali celo radia. So pa na voljo zasloni LCD za voznikov zaslon in skrita kotalna kletka, vgrajena v kokpit. Prisotna sta tudi sistema za nadzor stabilnosti in vleke. Torej ne gre za povsem analogno izkušnjo. Kalmar Automotive ne navaja podrobnosti o ceni ali proizvodnji, vendar upa, da bo začel dobavljati kupcem julija 2025.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO