in , ,

BMW prvič prevzel vodstvo v prodaji električnih vozil v Evropi

Kitajci z nezmanjšano hitrostjo dohitevajo, Tesla in VW pa v tem pogledu padata.

Registracije novih avtomobilov v Evropi so v prvi polovici leta 2024 zabeležile pozitivne rezultate, vendar se kažejo znaki upočasnitve prejšnjih gonil rasti. Po podatkih družbe JATO Dynamics so se registracije novih osebnih avtomobilov v 28 evropskih državah med januarjem in junijem 2024 v primerjavi z enakim obdobjem lani povečale le za 4,4 %. Obseg se je povečal s 6.559.213 enot v prvi polovici leta 2023 na 6.847.842 enot v prvi polovici leta 2024.

Felipe Munoz, globalni analitik družbe JATO Dynamics, je pojasnil: „Rast v Evropi se umirja in je še vedno precej pod ravnjo pred pandemijo. To je posledica bolj zapletenega okolja, vključno s predpisi o emisijah, naraščajočimi cenami vozil in ovirami pri uvajanju električnih vozil. Od pomanjkanja polprevodnikov so bila električna vozila glavno gonilo rasti. Zato je ključnega pomena, da industrija v naslednjih šestih mesecih stori vse, kar je v njeni moči, da bi odpravila negotovost, ki spremlja trg električnih vozil, vključno z vplivom carin EU na uvožene električne avtomobile iz Kitajske.“

Kitajci pridobivajo na trgu

V prvi polovici leta 2024 je bilo na novo registriranih 70.000 električnih avtomobilov kitajskih blagovnih znamk, kar je 26-odstotno povečanje v primerjavi s prvo polovico leta 2023. V istem obdobju se je povečal tudi njihov tržni delež električnih avtomobilov BEV, in sicer s 5,97 % na 7,37 %. Med vsemi avtomobilskimi skupinami je bilo to tretje največje povečanje tržnega deleža, ki sta ga presegla le Volvo-Polestar in BMW Group. Munoz je dodal: „Ukrepi Evropske unije za uvedbo tarif na uvoz električnih vozil BEV iz Kitajske vplivajo na modele, ki so v prvi polovici leta 2024 predstavljali 17 % registracij električnih vozil BEV v Evropi, brez morebitnih enot, ki jih je uvozila Tesla.“

Volvo EX30, izdelan na Kitajskem, je bil v prvi polovici leta 2024 tretji najpogosteje registrirani električni avtomobil v Evropi, četrti najbolj priljubljen model pa je bil MG4, prav tako izdelan na Kitajskem. Munoz je poudaril: „Jasno je, da je Kitajska pomembno prispevala k rasti trga. Brez teh konkurenčnih cen iz Kitajske se bodo potrošniki soočali z višjimi cenami, kar bi lahko v prihodnjih mesecih privedlo do upada povpraševanja.“ V prvi polovici leta 2024 je evropski trg BEV vodila skupina Volkswagen s 178.000 enotami. Vendar je bil njihov obseg za 14 % manjši kot v prvi polovici leta 2023, in sicer zaradi 24-odstotnega upada pri znamki Volkswagen in 55-odstotnega upada pri znamki Porsche. Volkswagnova modela ID.3 in ID.4 se sicer posodabljata, vendar sta oba modela razmeroma stara, zaradi česar nemški proizvajalec originalne opreme težko pritegne nove potencialne stranke.

Tesla popušča

Po letih nenehne rasti Tesla zdaj kaže znake upočasnjevanja. Število registracij v Evropi se je zmanjšalo s 185 200 enot v prvi polovici leta 2023 na 161 600 enot v letu do junija. Munoz je dodal: „To je zelo podobno tistemu, kar smo videli v ZDA, in za to obstajajo trije razlogi. Prvič, vemo, da nobena blagovna znamka ne more vzdrževati rasti z omejeno ponudbo izdelkov, ki se začenjajo starati. Drugič, vse večja konkurenca drugih znamk, kot je BMW, bo nedvomno vplivala na registracije in končno, Teslina strategija zniževanja cen leta 2023 ne bo imela več enakega učinka, saj vse več kitajskih proizvajalcev originalne opreme ponuja vozila po konkurenčnih cenah.“

BMW sedaj pred VW-jem

Nasprotno pa so skupina BMW in kitajski proizvajalci originalne opreme v prvi polovici leta 2024 močno pridobili na veljavi. Skupina BMW Group si je zagotovila skoraj 10-odstotni tržni delež na trgu BEV, kar je več kot 7,5 % v prvi polovici leta 2023, in sicer zaradi dobrih rezultatov modelov BMW iX1, i4, uvedbe modelov i5, iX2 in Mini Countryman. BMW kot blagovna znamka je v prvi polovici leta 2024 registriral več električnih avtomobilov kot znamka Volkswagen.

Tudi kitajski proizvajalci originalne opreme so v prvi polovici leta dosegli izjemne rezultate. Skupina Geely Group, lastnica podjetij Volvo, Polestar in Lotus, je v primerjavi s prvo polovico leta 2023 povečala število registracij BEV za 52 %, s čimer je prehitela Hyundai-Kia, Mercedes in skupino Renault10. BYD je registriral 17.000 električnih avtomobilov, kar je 14.000 več kot v prvi polovici leta 2023. BYD je presegel Nissan, Smart, Toyoto, Polestar, Citroen, Dacia, Ford, Mini, Porsche in Mazda ter je zdaj 16. najbolje prodajana znamka BEV v Evropi.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Nova Kia K8 je drzna limuzina v svetu SUV-jev

Chery Fulwin T11 je kitajski nizkoproračunski Range Rover