in , ,

Porsche: Patent za šest-taktni motor z notranjim zgorevanjem

Posebna ročična gred daje ciklu večjo moč in kompresijske gibe.

Poznamo štiritaktne, dvotaktne, Wanklove, bencinske in dizelske motorje. Toda ali ima motor z notranjim izgorevanjem še prihodnost? Vsaj v modelu Porsche 911 naj bi se uporabljal čim dlje. V ta namen v Zuffenhausnu razvijajo zelo posebne zamisli.

Porsche je zdaj predstavil nenavadno (in morda odlično) zamisel za šest-taktni motor z notranjim izgorevanjem. Če ne poznate osnov motorja z notranjim izgorevanjem, bomo skušali to poenostaviti. Če poznate delovanje motorjev … bomo še vedno poskušali biti preprosti. Z nekaj izjemami ima vsak avtomobil z motorjem z notranjim izgorevanjem štiri takte: sesalni, kompresijski/zažigalni, delovni in izpušni. Med sesalnim hodom v valj vstopita zrak in gorivo. Med kompresijo bat potisne mešanico v zgornji del valja. Mešanica se vžge in potisne bat nazaj navzdol za delovni takt. Izpušni plin je zadnji korak, pri katerem se zgoreli plin iztisne iz valja.

Porschejevi oblikovalci menijo, da lahko temu procesu dodajo še eno stopnjo kompresije in moči. V dokumentih, vloženih pri ameriškem patentnem uradu, je to opisano kot „šest posameznih taktov, ki se lahko razdelijo v dve zaporedji treh taktov“. Dodatni koraki bi se pojavili med tradicionalnima cikloma dela in izmetavanja. Prvo zaporedje bi bilo torej vdor-kompresija-sila, ki bi mu sledila kompresija-sila-izpust. Porschejev patent prikazuje ročično gred, ki se vrti na obroču z dvema koncentričnima krogoma – obročem. To spremeni središče vrtenja ročične gredi, tako da se hod bata (spodnje mrtvo središče) z dodatnimi hodi nekoliko zniža. S tem se spremeni kompresija, saj bat ne leži več tako visoko v valju (zgornje mrtvo središče). To tudi pomeni, da ima ta motor dve zgornji in spodnji mrtvi točki.

Zakaj vsa ta zapletenost? Skratka, ta zasnova lahko proizvede več energije z večjo učinkovitostjo. Pri običajnem motorju se za ustvarjanje moči dejansko uporablja le eden od štirih taktov. Pri tem sistemu je formula spremenjena na enega od treh taktov, poleg tega pa zmes temeljiteje zgoreva. Slaba stran je seveda dodatna zapletenost. Ali so prednosti zadostne, da bi upravičile zasnovo, bomo še videli. Tako kot pri mnogih drugih patentih je mogoče, da ne bo nikoli ugledal luči sveta. Vsekakor gre za zanimivo zamisel, še pomembneje pa je, da Porsche zelo trdo dela na tem, da bi ob vzponu električnih motorjev ohranil motorje z notranjim izgorevanjem pri življenju.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

NSU Ro 80 2 Porte +2: Edinstven primerek na dražbi

Zakaj so cene avtomobilov tako močno narasle?