V začetku leta 2023 bo Evropska unija izglasovala stroge predpise o emisijah, ki bodo praktično prepovedali prodajo novih vozil z motorji z notranjim izgorevanjem. Predpis ne pomeni prepovedi motorjev z notranjim izgorevanjem v pravem pomenu besede (kot se pogosto populistično razglaša). Vendar pa praktično pomeni, da motorji z notranjim izgorevanjem postanejo neprimerni za prodajo. Vrnimo se v leto 2023: to je bil čas, ko je bil razvoj električnih vozil v polnem razmahu in so trendi kazali na vse večje povpraševanje, vendar so se časi žal spremenili. BMW je zdaj del vse večje koalicije, ki poziva k odpravi prepovedi.
To je nedavno na avtomobilskem salonu v Parizu povedal vodja BMW Oliver Zipse. Po poročanju Reutersa je najvišji izvršni direktor izrazil veliko zaskrbljenost glede sposobnosti preživetja proizvajalcev, če bi prepoved ostala v veljavi. Omenil je položaj Kitajske kot glavnega dobavitelja baterij, ki bi zahteval pomembno sodelovanje v času, ko odnosi med kitajsko vlado in zahodnimi državami niso najboljši. Govoril je tudi o pesimizmu v Evropi glede električnih avtomobilov in se ni motil. Prodaja električnih avtomobilov je po prvem valu kupcev do začetka leta 2020 pri večini znamk močno upadla, čeprav ne povsod po svetu. V Nemčiji pa je prodaja po nenadni ukinitvi e-premije strmo padla.
„Popravek cilja 100-odstotnega deleža BEV za leto 2035 kot del celovitega svežnja za zmanjšanje CO2 bi evropskim proizvajalcem originalne opreme omogočil tudi manjšo odvisnost od Kitajske pri baterijah,“ je po poročanju agencije Reuters dejal Zipse na avtomobilskem salonu v Parizu. „Za ohranitev uspešne smeri je nujna strogo tehnološko neodvisna pot v okviru politike.“ Zipse ni edini, ki ga skrbi, da bo leta 2035 prihodnost povsem električna. Še preden se je posušilo črnilo na predlogu Evropske unije za leto 2023, je nemška vlada vodila zvezo sedmih držav, ki so nasprotovale prepovedi.
Nemčija in EU sta se na koncu dogovorili o izjemi za vozila z notranjim izgorevanjem, ki uporabljajo sintetična ali CO2 nevtralna goriva. Vendar to ni preprečilo, da bi se odpor še naprej povečeval. Januarja 2024 je finančni direktor Porscheja Lutz Meschke izjavil, da pričakuje, da bo prepoved preložena ali v celoti odpravljena. BMW in Volkswagen sta tako kot številni drugi avtomobilski proizvajalci nadaljevala z razvojem novih motorjev z notranjim izgorevanjem.
Na politični ravni je italijanski minister za okolje in energetsko varnost Gilberto Pichetto Fratin nedavno dejal, da je treba prepoved „spremeniti“. Po drugi strani pa je Volvo še vedno v celoti za. Zipse je to povedal v času, ko se avtomobilski proizvajalec pripravlja na predstavitev vozil novega razreda, serije električnih vozil, ki bodo predstavljala novo generacijo BMW.