Podjetje Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) je napovedalo, da bo tožilo Evropsko komisijo. Kitajski avtomobilski velikan trdi, da je najnovejša proti-subvencijska preiskava EU skupek slabo pripravljenih informacij, dejanskih napak in neupoštevanja predloženih dokazov. Po mnenju družbe SAIC preiskava EU ni bila le nepošteno usmerjena proti njenemu poslovanju, temveč je razkrila tudi zaupne poslovne podatke, kar je oslabilo in razjezilo avtomobilskega proizvajalca.
Spor se vrti okoli električnih vozil družbe SAIC, za katera je EU uvedla kazenski davek v skupni višini 45,3 odstotka. Ta je že znašal deset odstotkov, zdaj pa se mu bo dodalo še 35,3 odstotka. Ta ukrep naj bi EU omogočil ostro ukrepanje proti po njenem mnenju državno subvencioniranim cenovnim strategijam za kitajske električne avtomobile.
Vendar pa je za SAIC verjetno, da bo ta ukrep povečal ceno električnih vozil za evropske potrošnike in otežil prehod na okolju prijaznejša vozila. „Naši obrambni argumenti niso vključeni v končno odločitev,“ se je v izjavi pritožil SAIC in preiskavo označil za ‚enostranski pogovor‘. Zdaj se pripravlja, da bo ugotovitve izpodbijal pred Sodiščem Evropskih skupnosti. Kljub temu da je SAIC zagrozil s sodiščem, se je njegova hčerinska družba MG vsaj za zdaj izognila obtožbam. Britanska podružnica podjetja, ki je znana predvsem po cenovno dostopnih električnih vozilih, kot je MG4, se ni znašla v navzkrižnem ognju carin, vsaj ne v Združenem kraljestvu. Nič čudnega, glede na to, da Združeno kraljestvo od Brexita ni več del EU.
„Te tarife ne vplivajo na električne modele MG,“ je podjetje zagotovilo svojim britanskim strankam in namignilo, da bo MG še naprej prodajal svoja priljubljena električna vozila v Združenem kraljestvu po ugodnih cenah. Medtem ko torej SAIC igra odvetnika, se MG v Združenem kraljestvu pripravlja, da bo zadovoljil naraščajoče povpraševanje po cenovno dostopnih električnih vozilih, ne da bi ga vpliv tarif prizadel. Kazenske tarife prav tako ne vplivajo na MG-jeve modele z notranjim izgorevanjem, vključno z novo predstavljenima serijama ZS in HS ter majhnim modelom 3.
Medtem se ambicije družbe SAIC v Indiji soočajo z lastnimi ovirami. JSW MG Motors India, skupno podjetje družbe SAIC in indijske skupine JSW Group, ovira drugačna preiskava. Indijska vlada pozorno preučuje predlog podjetja za tuje naložbe, da bi zagotovila skladnost s „Press Note 3“, direktivo, ki ureja naložbe iz sosednjih držav. Pregled predloga, ki ga vodi indijski notranji minister, pomeni, da skupno podjetje nestrpno pričakuje zeleno luč za koriščenje indijskih spodbud, vezanih na proizvodnjo (PLI).
Sicer ni direktno povezano.Indonezija je prepovedala prodajo Apple in Google telefonov, ker nista v skladu z zakonom 40% komponent proizvedenih lokalno. Vsi bi radi proizvajali doma in potem drugje samo prodajali.