Toyota subtilno namiguje na novo Celico in MR2

Toyota ve, kako poskrbeti za zadovoljstvo navdušencev: S prodajo zabavnih avtomobilov, kot so 86, Supra in Corolla GR. V Evropi je na voljo tudi hitri GR Yaris, ki je hot hatch. Japonska znamka je nedavno celo namignila, da bo Supra živela tudi po ukinitvi modela BMW Z4, verjetno leta 2026. In zdi se celo, da je načrtovanih še več športnih avtomobilov, kot kaže subtilen napovednik v uradnem videoposnetku.

Druga sezona anime serije Toyota Grip se je začela pred nekaj več kot mesecem dni, vendar so pozorni gledalci šele zdaj opazili zanimivo podrobnost. V 1. epizodi, približno v minuti 0:47, je na plošči seznam z naslednjimi imeni: Supra Mk6, Celica Mk8, MR2 Mk4, GR Mk3 in GR GT3. Noben od teh športnih avtomobilov še ni bil predstavljen, vendar bi to lahko pomenilo, da bodo prišli? Zakaj bi jih avtorji sploh omenjali?

Toyota FT-SE Concept

Lani naj bi predsednik Toyote Tsuneji Sato dejal, da si želi vrnitve modela Celica. Nekaj mesecev pozneje je izvršni direktor Akio Toyoda namignil, da bi se lahko častitljiva znamka vrnila z novim športnim avtomobilom. Masayuki Kai, namestnik glavnega inženirja GR Supra, je leta 2018 dejal, da želi podjetje oživiti druga priljubljena imena športnih avtomobilov, s čimer je namignil na novo Celico. To ime je bilo v mirovanju od leta 2006, ko je model šeste generacije s kodnim imenom „T23“ prenehal s proizvodnjo.

Kar zadeva MR2, nam je Toyota morda že dala predokus. Koncept FT-Se je bil predstavljen pred približno letom dni na japonskem salonu mobilnosti. Šlo je za popolnoma električni dvosedežni športni avtomobil, ki je služil kot evolucija starejšega koncepta Sports EV iz leta 2021. Novejši koncept je imel sistem pogona na vsa kolesa z dvema motorjema, po enim za vsako os. Toyota je ocenila, da bo šprint od 0 do 100 km/h opravil v približno treh sekundah, največja hitrost pa naj bi znašala 155 km/h.

Toyota GR-GT3 Concept

Oba elektromotorja črpata energijo iz lažjega baterijskega sklopa naslednje generacije, pogon na vsa kolesa pa je osredotočen na zadnjo os. Kot smo že poročali, namerava Toyota z električnim MR2 reboot odpeljati vroč krog po Nürburgringu. Hideaki Iida, vodja projekta pri Gazoo Racing Design Group, je za spletno stran InsideEVs povedal, da se bo serijska različica verjetno pojavila po letu 2026.

Čeprav v Evropi zaradi novih varnostnih predpisov ni več na voljo , se kupe s pogonom na zadnji kolesi še vedno proizvaja na drugih trgih. Govorice o tretji generaciji modela krožijo po spletu že več kot leto dni. Po poročilih naj bi bila predstavitev na trgu prestavljena, saj obstaja nevarnost, da trenutni model na Japonskem še dolgo ne bo mogel izpolnjevati predpisov o izpustih. Da bi se izognili tej težavi, bo imel novi GR86 hibridni pogonski sklop, ki bo temeljil na istem 1,6-litrskem trivaljnem motorju s turbinskim polnilnikom, ki se uporablja v modelih GR Yaris in GR Corolla. Omeniti velja, da Lexus majhen, a mogočen agregat G16E uporablja tudi v majhnem križancu LBX Morizo RR.

Konec koncev je bil GR GT3 prvič predstavljen kot konceptno vozilo na tokijskem avtomobilskem salonu leta 2022. Kasnejši serijski model bo dirkalnik, ki bo leta 2026 sodeloval v svetovnem prvenstvu FIA World Endurance Championship (WEC). Načrtovana pa je tudi Lexusova različica za cestno uporabo, ki bo morda nosila ime LFR. Cestni model je bil prejšnji mesec opažen pri testiranju na dirkališču Nürburgring. Poleg nizkih kupejev z dvoje vrati bi lahko Toyotin oddelek Gazoo Racing razvil tudi zmogljiv SUV. V začetku leta je vodja GR Tomoya Takahashi dejal, da je to nuja, saj obstajajo ljudje z velikimi družinami, ki potrebujejo veliko in prostorno vozilo.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO