Če iščete še en znak, da ameriški avtomobilski proizvajalci močno zaostajajo na področju električnih avtomobilov, je tu precej velik. Izvršni direktor Forda Jim Farley je priznal, da že več mesecev vozi kitajski Xiaomi SU7 in da ne namerava nehati.
„V zadnjih dveh letih sem dvakrat odpotoval na Kitajsko, kar je bilo dobesedno razodetje,“ je Farley povedal v intervjuju za oddajo Everything Electric Show, ki je bil v ponedeljek objavljen na YouTubu. „Zadnje potovanje je bilo povezano z izdelkom Xiaomi. Na Zahodu naši proizvajalci mobilnih telefonov nimajo oddelkov za avtomobile. Na Kitajskem pa sta Huawei in Xiaomi, dva največja proizvajalca mobilnih telefonov, v vsakem izdelanem vozilu.“
Xiaomi, eden največjih kitajskih proizvajalcev pametnih telefonov in e-skuterjev, je konec leta 2023 predstavil svoj prvi avtomobil SU7. Povpraševanje je bilo tako veliko, da je bila celotna proizvodnja za leto 2024 razprodana v 24 urah. Trenutno je za avtomobil na voljo šestmesečna čakalna lista. „Xiaomi je velikan v industriji in potrošniška blagovna znamka, ki je veliko močnejša od večine avtomobilskih podjetij,“ je nadaljeval Farley. „O konkurenci ne govorim rad, vendar vozim Xiaomija. Z enim smo prileteli iz Šanghaja v Chicago, vozim ga že šest mesecev in se mu ne želim odpovedati.“
Niti Ford niti Xiaomi se nista takoj odzvala na prošnjo za komentar, ki jo je posredoval portal Motor1. Tudi sam Ford se s svojimi električnimi vozili ne pokriva ravno s slavo. Mustang Mach-E ni več rosno mlad, poleg tega je na voljo tudi električni F-150. V Evropi sta poleg Mustanga Mach-E na voljo še modela Explorer in Capri, ki temeljita na Volkswagnovi platformi MEB. Kmalu bo sledila električna Puma.
Farleyjeve pripombe prihajajo v času, ko zahodni proizvajalci avtomobilov močno zaostajajo pri tehničnem razvoju električnih vozil. Novinarji spletne strani InsideEVs so letos obiskali Šanghaj in ugotovili, da so kitajske znamke leta pred proizvajalci v ZDA in Evropi glede cene, tehnologije baterij, integracije programske opreme, polnjenja in dosega.
Seveda Američani od vsega tega napredka nimajo koristi, saj so na uvoz kitajskih avtomobilov uvedene obsežne carine. Obstaja bojazen, da bi brez teh carin kitajski proizvajalci avtomobilov čez noč z boljšimi izdelki po nižjih cenah izrinili zahodne proizvajalce avtomobilov in povzročili bankrot celotne industrije. Farley je septembra kitajske proizvajalce označil za „eksistenčno grožnjo“. Njegova ljubezen do modela SU7 kaže, da je ta teorija pravilna. Če to ni znak, da morajo zahodni proizvajalci avtomobilov hitro dohiteti, potem ne vemo, kaj je.