Na začetku 2000-ih let so proizvajalci avtomobilov dizelski motor obravnavali kot tehnologijo sedanjosti in prihodnosti. V tem obdobju so znamke svoja prizadevanja usmerile v proizvodnjo vedno bolj učinkovitih in zmogljivih motorjev.
Audi in Peugeot tudi tu izstopata. Avtomobilska proizvajalca se ne spopadata le na področju raziskav in razvoja dizelskih motorjev, temveč tudi na dirkališču na dirki 24 ur Le Mansa. Ko govorimo o Peugeotu: nenavaden koncept je bil le korak od tega, da bi postal najmočnejši dizelski serijski model, ki ga je francoska znamka kdaj koli izdelala.
V12, ki želi dirkati
Model 908 RC, ki je bil predstavljen na pariškem avtomobilskem salonu leta 2006, je prava pošast. Čeprav na fotografijah tega ne bi uganili, gre za mega paradnega konja z elegantnim in uglajenim, skoraj futurističnim videzom za tisti čas.
Pod to oblogo pa se skriva 5,5-litrski dizelski motor V12 HDi s 700 KM in 1.200 njutonmetri navora. Gre za tekmovalni motor, ki je nameščen prečno in sredinsko zadaj ter ima številne novosti za maksimalno zmogljivost. Med njimi sta dva filtra za trdne delce, po eden za vsako stran izpušnih plinov. Motor, povezan s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, je – tako kot podvozje – iz Peugeota, ki je leta 2007 tekmoval na dirki Le Mans.
Karoserija iz ogljikovih vlaken in notranjost limuzine
Poleg motorja je vizitka tega Peugeota res zanimiva. Sprednja kolesa so velika 20 palcev (na pnevmatikah 255/35), medtem ko so zadnja kolesa še bolj masivna, 21 palcev (na pnevmatikah 285/30). Karoserija je mešanica karbona in polimeriziranega aluminija, zavorni sistem pa vključuje karbonsko-keramične zavorne kolute.
Eden od najbolj spektakularnih elementov je nedvomno ogromno vetrobransko steklo, ki sega vse do stebrička B. Del armaturne plošče je tudi velik osrednji zaslon, kot ga danes poznamo iz sodobnih modelov. Žal ta model 908 RC ni bil nikoli realiziran – v nasprotju z Audijem Q7 V12 TDI, enim od „superdizlov“ tistih let. Vendar so njegove inovacije našle pot v Peugeotov program motošporta.