Subaru, Mazda in Toyota so maja 2024 na Japonskem organizirale skupno konferenco, na kateri so izrazile svojo dolgoročno zavezanost motorjem z notranjim izgorevanjem. Le nekaj dni pozneje je Subaru objavil predhodne specifikacije svojega elektrificiranega boxer pogonskega sklopa. Zdaj so bile objavljene dodatne podrobnosti, preden bo Crosstrek decembra postal prvi model na Japonskem, opremljen s hibridnim sistemom naslednje generacije.
Srce Subarujevega novega hibridnega sistema je 2,5-litrski štirivaljni motor z notranjim polnjenjem, ki je bil razvit posebej za električni pogon. Zagotavlja 160 KM pri 5.600 vrtljajih na minuto in 209 Nm navora med 4.000 in 4.400 vrtljaji na minuto. Potrebno gorivo prihaja iz večjega bencinskega rezervoarja, potem ko je bila krmilna enota prestavljena iz tovornega prostora nad motor z notranjim izgorevanjem.
Zaradi večjega prostora na zadnjem sedežu ima zdaj večji rezervoar za gorivo prostornino približno 63 litrov. Z obljubljenim 20-odstotnim povečanjem učinkovitosti v primerjavi s trenutnim hibridnim sistemom ima Crosstrek najdaljši doseg med vsemi modeli Subaru v zgodovini. Z enim rezervoarjem goriva lahko prevozi več kot 1.000 kilometrov, kar je bolj značilno za dizelske avtomobile. Vendar japonski proizvajalec avtomobilov poudarja, da je to teoretični podatek, ki temelji na preveč radodarnem ciklu WTLC.
Bencinski motor deluje skupaj z dvema elektromotorjema, nameščenima spredaj, od katerih eden poganja kolesa, drugi pa služi kot generator. Pogonski e-motor proizvede 120 KM in 270 Nm. Subaru ne navaja kombinirane moči, vendar pravi, da lahko trakcijski elektromotor služi kot glavni vir energije „v različnih situacijah“. Crosstrek tako postane serijski vzporedni hibrid, ki lahko uporablja bodisi bencinski bodisi električni motor. Obljubljena je tudi „podaljšana vožnja z električnim pogonom“, vendar z majhno 1,1-kilovatno baterijo ne boste prišli predaleč, preden se vključi motor z notranjim izgorevanjem. Tudi litij-ionska baterija, ki se nahaja pod polnilno podlago, je novost in naj bi bila lahka, vzdržljiva in opremljena s celicami z večjo gostoto.
Kot bi pričakovali od Subaruja, ki ni avto s sprednjim pogonom, ima crossover simetrični sistem AWD, ki mehansko povezuje sprednja in zadnja kolesa prek pogonske gredi. Poleg tega ima Crosstrek v prtljažnem prostoru zmogljivo 1500-vatno vtičnico, ki jo lahko uporabite za priklop naprav ali električno napajane opreme za kampiranje, ki se uporablja na prostem. Ko je bil pred nekaj meseci napovedan novi sistem e-boxer, je glavni tehnološki direktor Tetsuo Fujinuki priznal, da bokserski motor ni idealna rešitev za popolno učinkovitost, vendar Subaru ne more zanemariti njegove dediščine.
„Ko gre samo za učinkovitost, boxer motorji niso nujno vedno najboljša rešitev. Toda kje bi bil Subaru brez njih? Če pomislite, smo danes edina znamka na množičnem trgu, ki proizvaja motorje z boxer motorji.“ Različica hibridnega modela Crosstrek iz JDM bo na trgu predstavljena decembra 2024, predstavitev na svetovnem trgu pa je načrtovana za naslednje leto.