Kia Pride EV: Električni restomod s petimi prestavami

Kia bo leta 2024 dopolnila 80 let, kar bo avtomobilski proizvajalec proslavil s posodobitvijo dela svoje preteklosti. Kia UK je pripravila posebno darilo, tako da je iz svoje zbirke vzela Pride LX iz leta 1993, odstranila 1,3-litrski bencinski motor ter vgradila baterijo in dva elektromotorja, pri čemer je ohranila originalni petstopenjski ročni menjalnik.

Električno vozilo, ki je odobreno za cestno uporabo, ima dva akumulatorja s kapaciteto 10 kilovatnih ur. Eden je nameščen pod pokrovom motorja, drugi pa pod zadnjim prtljažnim prostorom, kar zmanjšuje težo za približno 20 kilogramov in izboljšuje porazdelitev teže. En elektromotor poganja sprednji kolesi prek petstopenjskega menjalnika, ki ga je Electrogenic preoblikoval z novo visokozmogljivo sklopko, da bi bil kos večji moči.

Elektrificirani Pride ima tri načine: Eco, Sport in Auto. Eco poveča doseg in omogoča do 120 milj (193 kilometrov). Kia ga je zasnovala tako, da posnema vozne lastnosti prvotnega Prida z bencinskim motorjem in omejuje moč na 60 KM in 118 Nm navora. Do 100 km/h doseže v približno 11,8 sekunde. Športni način sprosti vso moč motorja Pride – 108 KM in 235 Nm. To je 77,7 % več moči in 99,2 % več navora kot pri 1,3-litrskem štirivaljnem motorju modela Pride, ki je imel le 60 KM. Zahvaljujoč električnemu pogonskemu sklopu majhno vozilo, ki je sorodno prvi Mazdi 121, doseže 100 km/h v približno 8,0 sekunde.

Voznik vklopi samodejni menjalnik tako, da prestavi v tretjo prestavo in pritisne stikalo za izbiro načina vožnje. S tem se Pride spremeni v električno vozilo z bolj običajnim voznim občutkom in močnejšim regenerativnim zaviranjem. Način omejuje izhodno moč na 75 odstotkov skupne moči, medtem ko je najvišja hitrost omejena zaradi prestavnega razmerja in omejitve števila vrtljajev motorja.

Kia je spremenila zunanjo barvo iz prvotne Kingfisher Blue v White Pearl, barvo, ki se uporablja tudi za Kia EV3, EV6 in druga električna vozila. Izboljšani so bili tudi žarometi in zadnje luči. V notranjosti je Pride ohranil instrumentno ploščo, pri čemer je Electrogenic pretvoril merilnik goriva v indikator napolnjenosti baterije. Notranjost je izdelana v sodobni sivi barvi, ki jo je Kia posodobila z limonasto zelenimi poudarki na sedežih in talnih preprogah – to barvo uporablja tudi Kia EV6 GT.

Kia v Združenem kraljestvu namerava pregledati podatke o zmogljivosti vozila Pride EV, zato bomo kmalu izvedeli, koliko boljša je elektrificirana različica v primerjavi s 30 let starim izvirnikom.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO