Nio ET9: Utelešenje vzhodnjaškega prestiža

Kitajski proizvajalec Nio se z novim modelom ET9 poskuša prebiti na sam vrh prehranjevalne verige, konkuriral bo evropskima velikanoma BMW in Mercedes-Benz.

Nio skupaj s svojo novo podznamko Firefly predstavlja tudi povsem nov avtomobil, imenovan ET9. Na prvi pogled sicer izgleda kot limuzina, vendar po dodatnem pregledu vidimo, da je prej kupejevski križanec kot pa limuzina. Kljub drugačni karoserijski izvedbi bo konkuriral limuzinama BMW i7 in Mercedes-Benz EQS. V njun razred ga postavijo tudi njegove gabaritne mere, saj avto v dolžino meri kar 5,32 m z medosno razdaljo 3,25 m, širok pa je čez dva metra. Kljub milo rečeno orjaškim meram Nio nikjer ne omenja štirikolesnega krmiljenja.

V notranjosti je na prvo mesto bilo postavljeno udobje potnikov. In ker je avtomobil zaenkrat planiran le za kitajski trg, kjer je po navadi udobje potnikov v drugi vrsti bolj pomembno od tistih v prvi vrsti, so tudi tukaj ogromno pozornosti namenili zadnji klopi.

Zadnji sedeži bodo seveda greti in ventilacijski, povrh tega pa bodo še električno nastavljivi in masažni. Tukaj se luksuzni dodatki še ne končajo, saj bodo se potniki zadnje vrste lahko osvežili tudi s hladno pijačo iz vgrajenega hladilnika, ob pitju pa bodo za tišino skrbeli vzglavniki z vgrajeno tehnologijo za odpravljanje hrupa. Nio je za udobje tistih v zadnji vrsti žrtvoval tudi prostor za enega potnika, kar pomeni, da bo ET9 lahko prevažal le štiri potnike. Ljubitelji glasbe pa bodo navdušeni nad Nio LYRA zvočnim sistemom, ki obljublja kakovost zvoka na visoki ravni.

Nio se zaveda, da udobja ne zagotavljajo le hladilniki in masažni sedeži v notranjosti, zato so razvili pametno prilagodljivo vzmetenje SkyRide, ki bo se za zagotavljanje udobja sposobno v realnem času prilagajati razmeram na cesti. Še ena nova tehnologija, ki se je bo ET9 posluževal, je steer-by-wire (krmiljenje po žici) krmilni sistem, ki odklopi mehansko povezavo med kolesi in volanom, kar zmanjša vibracije na volanu in poveča natančnost. Nio se je tudi pohvalil s togostjo šasije, obljubljajo kar 52.600 Nm/stopinjo togosti.

Nov ET9 bo se lahko pohvalil tudi s novim lastnim sistemom za avtonomno vožnjo, imenovanim Aquila, ki uporablja kar 32 senzorjev, vključno s tremi LiDAR senzorji, ki bodo sposobni zaznati ovire oddaljene do kar 500 metrov. Celoten sistem je precej napreden in za obratovanje zahteva veliko računalniške moči, zato ga poganja računalnik s 5-nanometrskim procesorjem s kar 32 jedri.

Moči vsekakor ni v pomanjkanju, saj novega ET9 poganjata dva elektromotorja, ki skupaj razvijeta kar 707 KM in 700 Nm navora. Ti dve številki v kombinaciji pomenita, da se bo nova 5,32 metrska luksuzna limuzina sposobna od 0 do 100 km/h izstreliti v kar 4,3 sekundah. Ponujeni bosta dve velikosti baterije, manjša bo velikosti 100 kWh, večja pa 150 kWh. Podatka, ali je to bruto ali neto kapaciteta, nimamo, vemo pa, da bi naj to za manjšo baterijo zadoščalo za 650 km dosega, za večjo pa 1000 km. Treba je omeniti, da te številke niso izračunane po WLTP ciklu, ampak po kitajskem homologacijskem ciklu.

Nov prelom pa je Nio dosegel tudi na tehnološkem področju, saj bo ET9 prvi avtomobil na svetu, ki bo izdelan na 900-voltni arhitekturi, kar dosedanji rekord prekosi za 100 voltov. To bo omogočalo hitrosti polnjenja do 600 kW, kar bi naj zadoščalo v petih minutah obnoviti do 255 km dosega.

Nio ET9 je trenutno namenjen samo za Kitajsko, kjer bi naj na ceste zapeljal že marca prihodnje leto. Cene za osnovni model s 100-kWh baterijo se bodo začele pri 103.300 € po trenutnem menjalnem tečaju, vendar bo na voljo tudi brez lastniške baterije, kar pomeni, da bo lastnik plačeval mesečno najemnino za baterijo. Podoben princip, kot je pri nas to bilo možno storiti z Renaultom Zoe. V primeru najemniške baterije bo cena za 15 tisočakov nižja. Nio ET9 bo torej poskušal konkurirati Evropejcem na kitajskih tleh, te bitke pa še (vsaj zaenkrat) niso pripravljeni sprejeti na evropskih tleh.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO