Fiat 500 Elektro je na trgu od leta 2020 in ima še vedno svoje oboževalce zaradi elegantnega retro videza, nizke porabe goriva in mestnih dimenzij. Za promocijsko ceno 24.990 evrov pa so zdaj na voljo tudi drugi privlačni modeli, kot je Grande Punto samega podjetja, ki je prav tako videti zelo dobro.
Za omenjenih 24.990 evrov je na voljo 70 kW pogonske moči, 190 km dosega in 185-380 litrov prtljažnega prostora. Grande Panda bo kmalu na voljo za enako ceno, vendar s 83 kW, dosegom 320 km in 361-1361 litri prtljažnega prostora. Druga alternativa z bolj urbanimi dimenzijami iste skupine je Leapmotor T03 za manj kot 19.000 evrov.

Zdi se, da so stranke to že zdavnaj spoznale: Po tem, ko je mali električni avtomobil leta 2023 dosegel četrto mesto v celotni prodaji električnih avtomobilov v Nemčiji, se bo letos verjetno uvrstil le med prvih 15. Enako je po vsem svetu: leta 2021 je bilo prodanih 44.000 enot, v naslednjih letih celo 66.000 oziroma 65.000 enot, leta 2024 pa bo verjetno manj kot 20.000 vozil, kot poroča ItalPassion. Grenak minus, če so številke pravilne. Eden od pokazateljev težav s prodajo je, da je treba proizvodnjo v Torinu-Mirafiori vedno znova prekiniti.
Fiat Grande Panda




Fiat se je zato odločil, da bo subkompaktno vozilo posodobil, kot je Stellantis napovedal že aprila. Spremenjena platforma, ki vključuje izboljšane baterije, naj bi povečala doseg in zmanjšala stroške. Avtomobil naj bi dobil tudi nove motorje; še ni znano, ali bodo to znani 100- ali 115-kilovatni agregati. Fiat 500 Electric je edini model podjetja Stellantis, ki temelji na lastni platformi, ki jo ItalPassion imenuje STLA City. Trenutno so kot enote za shranjevanje energije na voljo baterije z zmogljivostjo 21,3 in 37,3 kWh, ki zagotavljajo največji doseg 321 kilometrov. Na voljo sta tudi motorja s 70 in 87 kW. Po navedbah francoske spletne strani baterije dobavlja Samsung, pogone pa britanski specialist GKN.
Na podlagi modela STLA City bo kmalu na voljo tudi različica blagega hibrida z 1,0-litrskim trivaljnim motorjem, ki je bila prej vedno zavrnjena. Nova različica naj bi bila predstavljena novembra 2025, po poročanju pa bo povečala prodajne številke od leta 2026 naprej. Naslednik električnega modela naj bi bil načrtovan za leto 2027, zdaj pa naj bi bila predstavitev prestavljena na leto 2030. Osnova naj bi bila STLA Small. S tem bo otoška rešitev končno postavljena na platformo skupine, ki jo uporabljajo tudi drugi modeli.








Kot je konec novembra povedal nekdanji generalni direktor skupine Tavares, naj bi se letalo STLA Small začelo uporabljati konec leta 2025/začetek leta 2026. Takrat bo to četrta in zadnja platforma STLA, ki bo predstavljena na trgu. Na njej bo temeljila nova generacija majhnih avtomobilov, tj. naslednikov modelov Opel Corsa Electric, Peugeot E-208 & Co. ter majhnih SUV-jev, kot sta Opel Mokka Electric ali Jeep Avenger, ki vsi trenutno še vedno temeljijo na eCMP. V prihodnosti bodo ti modeli imeli baterije s kapaciteto med 37 in 82 kWh, pogonski sistemi pa se bodo začeli pri 70 kW.