Mazda RX-85: Drugi japonski avtomobil z Wanklovim motorjem

Šestdeseta leta so bila za Mazdo prelomna. V tem obdobju je japonski proizvajalec predstavil Cosmo Sport 110S, svoj prvi model z Wanklovim motorjem, ki je bil za tisti čas prava revolucija. Ta nemški izum je postal zaščitni znak podjetja s sedežem v Hirošimi.

Po prvem modelu Cosmo Sport 110S, predstavljenem leta 1967, se je Mazda odločila razširiti svojo ponudbo Wanklovih motorjev na množični trg in predvidela prihod modela srednjega razreda s konceptom RX-85, iz katerega je izšel model R100.

Od koncepta do serijskega modela v 12 mesecih

RX-85, predstavljen leta 1967, je v vseh pogledih napovedoval serijski model, ki je bil predstavljen manj kot leto pozneje. Ta majhen kupe z dolžino 3,83 m, širino 1,48 m in višino 1,34 m je bil opremljen z dvolitrskim Wanklovim motorjem z močjo 100 KM pri 7.000 vrtljajih na minuto. Kmalu zatem, julija 1968, je Mazda predstavila model Familia Rotary, ki je bil na voljo kot dvovratni kupe in štirivratna limuzina.

Avtomobil je imel pod pokrovom 982-kubični rotacijski motor, različica kupe pa se je zunaj Japonske prodajala pod imenom R100, kar je pomenilo, da je imel motor moč 100 KM. Za R100 ni bil ravno značilen presenetljiv dizajn, vendar je bil to verjetno namen, da bi pritegnil čim večjo skupino kupcev. Le rešetka hladilnika in odbijač sta bila nekoliko prepoznavna. Zadaj sta dve okrogli skupini luči za nekaj časa postali prepoznavna značilnost Mazd z Wanklovimi motorji.

Prednosti Wanklovega motorja

Na Japonskem je vgradnja rotacijskega motorja kupcem omogočila prihranek pri davku na vozila, saj so kupili zmogljivejši avtomobil od tistih z običajnimi motorji, vendar jim ni bilo treba plačati višjega davka, ki je veljal za vozila z delovno prostornino, večjo od enega litra.

Leta 1973 je Mazda zamenjala motor 10A z motorjem 12A, da bi izboljšala zanesljivost in porabo goriva, vendar je ta sprememba pomenila izgubo davčne ugodnosti na Japonskem, zato je bila proizvodnja leta 1975 prekinjena. Mimogrede, model R100 je dosegel nekaj zelo dobrih rezultatov na dirkah potovalnih avtomobilov.

Hkrati je bil R100 ena prvih Mazd, uvoženih v ZDA, kjer so ga prodajali v letih 1971 in 1972. Vendar so ga zaradi ameriških predpisov v Severni Ameriki prodajali z okroglimi žarometi namesto s pravokotnimi, ki so bili običajni na drugih trgih.

Tako kot Cosmo Sport 110 S je R100 pomenil le začetek Mazdinih legendarnih Wanklovih avtomobilov do modela RX-8, vključno s priljubljenim športnim avtomobilom RX-7.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO