Lada X1: Ruska Multipla iz osemdesetih

Lada X1 je bila nenavaden prototip s takrat futurističnimi oblikovnimi elementi, ki ponuja vpogled v alternativno avtomobilsko preteklost.

Lada je že desetletja sinonim za model Niva, robusten in prepoznaven kompaktni SUV, ki je še vedno stalnica na številnih evropskih trgih. Vendar se je ruski avtomobilski proizvajalec nekoč poigraval z idejo o proizvodnji minivana, o čemer pričata koncepta X1 in X2, ki so ju predstavili med letoma 1981 in 1982. Modela, ki so ju zasnovali A. Patrušev, S. Čagin in V. Jarcev, sta predstavljala aerodinamično in avantgardno estetiko, ki pa žal nikoli ni prišla v proizvodnjo.

Modela X1 in X2 sta se ponašala z gladkimi linijami in obsežnimi steklenimi površinami, ki so poskrbele za svetlo notranjost. Model X1, dolg 4,2 metra, je imel pet vrat, X2 pa kompaktnejšo obliko s tremi vrati. Pri modelu X1 je bila uporabljena inovativna rešitev tistega časa: žarometi so bili nameščeni v spodnjem delu vetrobranskega stekla, kar je kasneje prevzela prva generacija modela Fiat Multipla.

Kljub kompaktnim meram je imel X1 prostorno in praktično notranjost. Vse sedeže, vključno s sprednjim potniškim, je bilo mogoče premikati in obračati ter tako ustvariti vsestransko mobilno dnevno sobo. Ta poudarek na prilagodljivosti je napovedal podoben pristop k konfiguraciji potnikov in prtljage v modelu Multipla.

Kljub obetavnima modeloma X1 in X2 se je Lada odločila, da ju ne bo proizvajala. Dva modela v merilu 1:1 sta bila izdelana v modelirni glini, skupaj z nekaj modeli v merilu 1:5. Ruska znamka se je odločila, da s tema dvema voziloma ne bo tvegala, prototipa pa sta ostala drzna oblikovalska eksperimenta, katerih obstoj je s časom zbledel v kolektivnem spominu.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO