Morgan Supersport: Stara formula z injekcijo modernosti

Novi Supersport obljublja najostrejšo vozniško izkušnjo katerega koli Morgana doslej, vendar bo na voljo le s samodejnim menjalnikom.

Morgan že desetletja s svojimi avtomobili počne točno to, čemur se restomod scena želi približati. Celoten namen znamke je izdelovati nove avtomobile, ki se vizualno čim bolj približajo oblikam iz dvajsetih let prejšnjega stoletja, medtem ko stvari pod karoserijo ostajajo vsaj do neke mere sodobne. Najnovejši Supersport se tega načela še zmeraj drži, vendar hkrati predstavlja največje odstopanje od obstoječe formule doslej.

Kljub velikim spremembam pod karoserijo Morgan Supersport vizualno ostaja nezmotljivo Morgan. Na sprednjem delu ostajata dva okrogla žarometa, vendar se ta tokrat poslužujeta LED-tehnologije; rešetka v obliki konjskega kopita ter velika, razpotegnjena blatnika prinašajo pridih avtomobilov iz predvojnih časov. Kar pa vsekakor ni iz predvojnih časov, je nov sprednji odbijač, ki s svojimi izrazitimi zračnimi kanali izgleda nadvse sodobno, vendar hkrati ostaja skladen z ostalimi oblikovnimi potezami avtomobila.

Pod karoserijo se Morgan s povsem novo platformo CVX že pošteno spogleduje s sodobnostjo. Nova platforma je za kar 10 % bolj toga, vpenjalne točke vzmetenja pa so za kar 100 % trdnejše od predhodnih platform. Če se kupec odloči za trdo streho iz karbonskih vlaken, bodo slednje postale še za dodatnih 10 % trdnejše. S temi izboljšavami je Supersport verjetno postal najbolj dinamičen Morgan doslej, s izboljšavami, kot so trše vzmeti, posodobljeni blažilniki in hitrejše krmilno razmerje, pa lahko ta stavek skorajda že potrdimo. Vendar, ker vendarle govorimo o Morganu, je v šasiji še vedno prisoten eden najljubših materialov ljubiteljev znamke – les. Precej velik del avtomobila je še zmeraj izdelan iz ročno izdelanega in dodelanega jesenovega lesa, del lesene konstrukcije pa postane viden pri odprtem prtljažniku.

Pod pokrovom motorja novega Supersporta se po novem skriva BMW-jev agregat. Ta odločitev je verjetno marsikaterega ljubitelja precej pretresla, vendar brez skrbi, saj so pri Morganu vgradili BMW-jev slavni vrstni šestvaljnik, ki sliši na ime B58. Razvije kar 335 konjskih moči, povezan pa je z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom proizvajalca ZF. Neznačilnosti se tukaj ne končajo, saj je Supersport na voljo le s tem menjalnikom, ročnega menjalnika torej ni v ponudbi. Morgan je torej na področju pogonskih sklopov obral praktično identično strategijo kot Ineos s svojim Grenadierjem.

V notranjosti Supersport ne skopari s tehnologijo in udobjem, saj ju je bistveno več kot v kateremkoli Morganu doslej. Prvič bo v Morganu na voljo prostoročno telefoniranje prek Bluetooth-vmesnika, ki bo sposoben predvajati tudi glasbo skozi Sennheiserjeve zvočnike, voznik pa bo pred sabo gledal digitalno instrumentno ploščo – nekaj, kar je bilo do zdaj v Morganu praktično nezaslišano. Vso tehnologijo jim je uspelo zelo elegantno vgraditi v notranjost, le ročica avtomatskega menjalnika iz prejšnje generacije BMW serije 5 izgleda nekoliko neskladno z ostalimi deli notranjosti. Vredno je poudariti, da kljub dodani tehnologiji masa avtomobila znaša le 1.170 kg.

Supersport še zmeraj ni prvi predstavnik povsem nove dobe za Morgan, saj znamka že nekaj let stremi k vedno bolj sodobnim in dinamičnim avtomobilom, vendar je vsekakor najsodobnejši Morgan doslej. Na Otoku se cene začnejo pri 105.000 funtih (124.000 €), informacij o tem, ali bo sploh na voljo na drugih trgih, pa pri Morganu še ne navajajo.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO