Od leta 1997 je Mercedesov razred A njihov vstopni model. Sprva je bil izdelan kot nenavadna mešanica majhnega avtomobila in kombija, od leta 2012 pa se je modelna serija preoblikovala v običajen kompaktni model. Trenutna modelna serija 177 je na voljo tudi kot limuzina z zarezo. Vendar ne več dolgo. Tehnični direktor podjetja je napovedal, da razred A po ukinitvi trenutne generacije modela ne bo imel neposrednega naslednika.
Tehnični direktor Markus Schäfer je v pogovoru za italijansko revijo Quattroruote potrdil odločitev o zmanjšanju ponudbe kompaktnih avtomobilov s sedmih na štiri modele. Razlog za to odločitev je zmanjšanje stroškov z osredotočanjem na modele, ki so z Mercedesovega vidika bolj privlačni.








Evropejci imajo morda radi svoje hatchbacke, vendar to očitno ni dovolj za preživetje v teh težkih časih za avtomobilsko industrijo. (Zanima me, kaj o tem pravita Audi z modelom A3 ali BMW z nedavno osveženo serijo 1?) Razred A s petimi vrati bo izginil do leta 2026, prav tako (verjetno nekoliko prej) tudi limuzina razreda A. Zato bo novi CLA postal vstopni model znamke.
„Zmanjšanje kompleksnosti je naša ključna naloga, zato je bilo treba družino kompaktnih vozil v tem segmentu zmanjšati s sedmih na štiri modele. Vem, da je hatchback v Evropi zelo priljubljen, vendar ni bil del načrta, zato smo morali sprejeti odločitve, tudi težke.“


Še en Mercedesov model, ki mora umreti, je razred B. Na spodnjem koncu ponudbe ostajajo modeli CLA, CLA Shooting Brake, GLA in GLB. Prišel bo tudi manjši razred G, vendar je tehnični direktor za Quattroruote povedal, da tehnično ne bo povezan s temi štirimi avtomobili. Ne bo temeljil na platformi MMA, temveč bo uporabljal drugačno arhitekturo za boljše terenske zmogljivosti, tako da si bo zaslužil ime „G“.
Mercedes je pred kratkim napovedal, da bo ukinil ločeno serijo modelov EQ, kar pomeni, da bodo naslednje generacije popolnoma električnih modelov EQA in EQB vključene v družini GLA in GLB. Pričakujemo tudi električno različico prihajajočega modela CLA Shooting Brake. Vsi štirje bodo na voljo kot blagi hibridi na osnovi 1,5-litrskega bencinskega motorja s turbinskim polnilnikom.


Strinjamo se, da v istem segmentu ni prostora za dve limuzini, zato se je smiselno znebiti razreda A s štirimi vrati, da bo lahko zasijal elegantnejši CLA. Toda za razredom B zagotovo ne bodo žalovali le starejši državljani. In še vedno ni jasno, ali bo pametno vstop v znamko bistveno podražiti z ukinitvijo petvratnega A-ja. Zaenkrat se cena A 180 v Nemčiji začne pri 34.252 evrih.